2021-06-12, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Har exploderat en gång. De fattade inte vad som hände.

Citat:
Ursprungligen postat av dwg
De tar jag avstånd från, finns inget vidrigare än kommunister

Känner lite samma.. bara man hör om feminism/vänsterflum åsikter så drar man åt andra hållet.. gäller i alla sociala sammanhang.
Citera
2021-06-12, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Gör avbön och var SDare i smyg. Finns ingen anledning att försöka vara som Jehovas Vittnen och omvända andra. Det är ju i valet det avgörs och inte genom att sitta ensam och vara arg.

Mike Pensé

Håller med, men att bara tiga och låta allt bero är inte riktigt bra heller.
Jag har aldrig ”kommit ut”, men har fört fram kritik mot det rådande systemet när det varit lämpligt.

Men för att vara lite on topic så kom det nog fram för några delar av familjen vid ett julfirande runt 2011
Försvarade SD’s förhållningssätt gällande invandring i någon fråga, syster blev lite till sig och pratade mycket om allas lika värde, mor och far tyckte att jag hade rätt i sak men att sd var ett obehagligt parti (läs nazister).

Nu är samtliga mycket invandringskritiska och röstar troligen SD då konsekvenserna börjar påverka deras direkta närvaro.
Citera
2021-06-12, 20:55
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av john-henry-eden
Vet inte om det här är rätt avdelning eller inte. Mods får flytta tråden där det passar

Jag undrar litegrann och skulle vara jättegärna vilja höra era erfarenheter och upplevelser gällande det här.

Jag hade en väldigt nära vän som jag gillade väldigt mycket. Han var en av dom väldigt få kompisar som jag kunde säga allting till. Han är vanligen en mycket omtänksam och tolerant person. Jag trodde därför att jag kunde komma ut som en stödjare av Sverigedemokraterna. Men när jag sa till honom att jag stöder SD och varför jag gör det, så kom det fram en helt annan sida av honom som jag aldrig sett förr. Han skrek på mig, sa att jag har tappat vettet och att han inte känner igen mig osv.

Ett par veckor därefter försökte han få mig att avsäga mig ifrån SD. Men när jag inte gjorde det så bröt han kontakten och blockerade mig. Vi hade annars varit nära vänner, nästan som bröder, i 7 år. Förutom våra politiska åsikter så hade vi annars jättemycket gemensamt.

Vad är era upplevelser?

Jag kom ut år 2014, och i en familj- och bekantskapskrets finns ju många enskilda individer. Några blev upprörda och bröt kontakten, de flesta ryckte på axlarna och några tog själva upp SD-medlemskortet ur plånboken.
Citera
2021-06-12, 20:56
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbugg42
Håller med, men att bara tiga och låta allt bero är inte riktigt bra heller.
Jag har aldrig ”kommit ut”, men har fört fram kritik mot det rådande systemet när det varit lämpligt.

Men för att vara lite on topic så kom det nog fram för några delar av familjen vid ett julfirande runt 2011
Försvarade SD’s förhållningssätt gällande invandring i någon fråga, syster blev lite till sig och pratade mycket om allas lika värde, mor och far tyckte att jag hade rätt i sak men att sd var ett obehagligt parti (läs nazister).

Nu är samtliga mycket invandringskritiska och röstar troligen SD då konsekvenserna börjar påverka deras direkta närvaro.

Nu sen SD bjöd in Negern i familjen så är det nog rätt ofarligt att säga att man är SD. Nu är det som vilket parti som helst, det enda viktiga är makten, till vilket pris som helst. Visst Somalier kan vara en viktig väljargrupp men det kan skrämma bort många rättrogna. Det är illa nog att många SDare har en förkärlek för Thaikärringar. Jag vill gärna se och höra en mycket rakare Åkesson.

Mike Sabuni
Citera
2021-06-12, 21:05
Medlem
Nog inte så mycket längre om det skulle bli någon diskussion, men minns runt 2006 att jag nämde, om ska jag rösta alls så blir det SD. (Jag föredrar engagemang på andra sätt än en s.k. röst var fjärde år i circusdemokratin utan folkomröstningar, ja innan jag blev helt utmattadd då av andra skäl, men relaterat till överarbete...eller ja, lite det ena med det andra)

Reaktionerna var iaf besvikenhet, "det får du inte göra" och så... men det blev tyst ganska fort på det då det inte går att argumentera för massinvandring med tillhörande bidragsturism som kommer tvinga upp pensionen över 70 inom 15 år och välfärdssystemet som börjat krackelera sen tio+ tillbaka, och all kriminalitet det medför när den nya underklassen ska klara sig. Är dock under denna underklass själv, och jag behöver ingen kriminalitet så det är ingen ursäkt, men det är så det blir... Det är lustigt att man behöver påpeka att man inte är rasist (långt ifrån) för att man tycker att saker kunde skötas mycket mer...logiskt.

Ex. Vill man hjälpa fler, ja då stänger man gränsen, (för 15 år sen) och lägger alla resurser man kan och har råd med till hjälp i närområden. Och hellre än krispaket med typ säckar av ris, för bövelen, lär ut hur man omvandlar torra landskap till bördig gjord och grönska, ekosystemodling som producerar mat, earthship byggande, grävande av diken och brunnar och tak som samlar in vatten. Hjälp till med öken till grönområdesomvandling och sådant.

Ge folk lite ris & grönsaker eller lär dem odla sina egna, suck. Vilket är bättre?

Så som den här australienaren gör https://m.youtube.com/results?sp=mAE...y=geoff+lawton

Etc.

Som jag skrev till npgon som frågade varför det regnade i en jäkla öken i ett spel på ngt forum..
Citat:
. It does rain in deserts too, sometimes quite a bit in some... But no vegetation means very little ways of preserving the rainwater within the area and it just evaporates back or runs off/down without much resistance... (but deserts can be made green again if the effort to plant there is made. Swale digging, shading & ground cover to get some mycelium going, the waterboxx https://www.youtube.com/watch?v=HRF2bUBPA90 to help trees root deeper from start, and then on to planting in layers and symbiosis, plants that benefit eachother, like in eco system design and fertilizing( letting for example cowpoop & other organic material do its thing) etc....

So rainy weather dont have to be senseless for a desert map, there have been thriving rainforests throughout lot of, if not all of the deserts today in the past. Less rain, or more irregular heavy rainfall tho cause of less water in the system circulated & preserved. If that makes sense...
Senast redigerad av .Void 2021-06-12 kl. 21:40.
Citera
2021-06-12, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Nu sen SD bjöd in Negern i familjen så är det nog rätt ofarligt att säga att man är SD. Nu är det som vilket parti som helst, det enda viktiga är makten, till vilket pris som helst. Visst Somalier kan vara en viktig väljargrupp men det kan skrämma bort många rättrogna. Det är illa nog att många SDare har en förkärlek för Thaikärringar. Jag vill gärna se och höra en mycket rakare Åkesson.

Mike Sabuni

Mhm, jag kommer nog dock att rösta på dom i kommande val, dels för att det inte finns något realistiskt alternativ, dels för att dom förtjänar det för att ha krigat i motvind så pass länge.

Dock är sd överskattat som parti för att lösa problemen, dom är i princip sossarna innan de blev ”woke”.

För att återgå tilltrådens ursprung så hade jag en dejt 2014 och tjejen frågade rakt ut: ” du ser ut som någon som skulle kunna rösta på SD”

Jag ljög och förnekade det, ligga var mer värt än att propagera politisk åsikt
Kunde kommit ut som sd, men valde att komma istället!
Citera
2021-06-12, 21:39
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbugg42
Mhm, jag kommer nog dock att rösta på dom i kommande val, dels för att det inte finns något realistiskt alternativ, dels för att dom förtjänar det för att ha krigat i motvind så pass länge.

Dock är sd överskattat som parti för att lösa problemen, dom är i princip sossarna innan de blev ”woke”.

För att återgå tilltrådens ursprung så hade jag en dejt 2014 och tjejen frågade rakt ut: ” du ser ut som någon som skulle kunna rösta på SD”

Jag ljög och förnekade det, ligga var mer värt än att propagera politisk åsikt
Kunde kommit ut som sd, men valde att komma istället!

SD har stora problem med kvinnor, jag gissar på att ca 2,5% av alla kvinnor röstar av fri vilja på SD. Just politiken att veva vilt åt alla håll är egentligen inget som tilltalar någon. Och sen att öppet gilla svin som Orban och andra skitledare är inget för en bredare publik.

Mike Tegnell
Senast redigerad av DonaldTrummp 2021-06-12 kl. 21:53.
Citera
2021-06-12, 22:19
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:
Vet inte om det här är rätt avdelning eller inte. Mods får flytta tråden där det passar

Jag undrar litegrann och skulle vara jättegärna vilja höra era erfarenheter och upplevelser gällande det här.

Jag hade en väldigt nära vän som jag gillade väldigt mycket. Han var en av dom väldigt få kompisar som jag kunde säga allting till. Han är vanligen en mycket omtänksam och tolerant person. Jag trodde därför att jag kunde komma ut som en stödjare av Sverigedemokraterna. Men när jag sa till honom att jag stöder SD och varför jag gör det, så kom det fram en helt annan sida av honom som jag aldrig sett förr. Han skrek på mig, sa att jag har tappat vettet och att han inte känner igen mig osv.

Ett par veckor därefter försökte han få mig att avsäga mig ifrån SD. Men när jag inte gjorde det så bröt han kontakten och blockerade mig. Vi hade annars varit nära vänner, nästan som bröder, i 7 år. Förutom våra politiska åsikter så hade vi annars jättemycket gemensamt.

Vad är era upplevelser?

Jag är högerlibertarian och stödjer i stort sett alla alternativ till förrädarna som förstört landet, dvs 7 klövern. Inga av mina vänner har sagt upp bekantskapen pga detta, däremot min syster har jag ingen kontakt med längre.

Jag bryr mig inte en tum över vad alla snowflakes tycker för de är bevisligen efterblivna idioter. Som tror på ena dumheten efter den andra.. de får gärna gå under med sin jävla mångkultur, kommer skratta åt dem under tiden det sker.

Röstade AFS sist, men tycker medborgerlig samling är bra med..

Kommer dock göra exit, så skiter ganska mycket i hur idioterna gör, det kommer inte påverka mig längre.
Senast redigerad av MrSwedeGliderRunt 2021-06-12 kl. 22:34.
Citera
2021-06-12, 22:19
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Jag är vänster men stora delar av min släkt bor i Djursholm/Stocksund. De vet vad jag tycker och vi diskuterar ofta politik. Dock snackar vi aldrig partier och det är nog lösningen. Valhemligheten du vet.

Är man inte aktiv i ett parti finns det ingen orsak att outa sig.
Citera
2021-06-12, 22:20
Medlem
Elementarts avatar
Familj vet inget. Men jag har ett par kompisar som inte vill ses längre.
Citera
2021-06-12, 22:38
Medlem
john-henry-edens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
Din kompis är helt enkelt totalt hjärndöd. Kunde han inte ens stå upp som din vän för en sådan sak så är han inte värd ett skit som kompis. Synd att du ödslade tid på honom dock. Men nu bekände han ju färg och var inget att ha. Tänk vad lätt han hade svikit dig om det var något allvarligt. Han svek dig.

Kom helt från ingenstans, som ett hugg i ryggen. Vi hade gjort the mesta tillsammans och hade liknande livsåskådning. Men bara för att jag stödjer SD så var han villig att kasta bort allt
Citera
2021-06-12, 22:47
Medlem
Citat:

Vad är era upplevelser?
Jag kom ut som aktiv NS 1999 och fick extremt mycket skit av närstående personer, blev bla misshandlad av en familjemedlem, höll på att bli utslängd hemifrån osv.

Min familj var då goda PK människor och jag kommer ifrån en gammal moderatsläkt och de kunde inte förstå hur jag kunde ha sådana hemska åsikter.

Däremot så var det nog inga vänner som tog direkt avstånd ifrån mig som person.
Umgicks med personer som hade totalt motsatta värderingar gentemot mina egna men politiken var aldrig ett problem utan vi hade många intressanta politiska diskussioner.

Idag har pendeln dock svängt rejält och samtliga nu levande familjemedlemmar och släktingar som jag har kontakt med röstar antingen på SD eller mer radikala alternativ när sådana har funnits. Har även en hel del SD väljare i min nuvarande bekantskapskrets.

Farsan som är sjukpensionär brukar tex sitta och lyssna på NMR poddar när han har långtråkigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in