Nog inte så mycket längre om det skulle bli någon diskussion, men minns runt 2006 att jag nämde, om ska jag rösta alls så blir det SD. (Jag föredrar engagemang på andra sätt än en s.k. röst var fjärde år i circusdemokratin utan folkomröstningar, ja innan jag blev helt utmattadd då av andra skäl, men relaterat till överarbete...eller ja, lite det ena med det andra)
Reaktionerna var iaf besvikenhet, "det får du inte göra" och så... men det blev tyst ganska fort på det då det inte går att argumentera för massinvandring med tillhörande bidragsturism som kommer tvinga upp pensionen över 70 inom 15 år och välfärdssystemet som börjat krackelera sen tio+ tillbaka, och all kriminalitet det medför när den nya underklassen ska klara sig. Är dock under denna underklass själv, och jag behöver ingen kriminalitet så det är ingen ursäkt, men det är så det blir... Det är lustigt att man behöver påpeka att man inte är rasist (långt ifrån) för att man tycker att saker kunde skötas mycket mer...logiskt.
Ex. Vill man hjälpa fler, ja då stänger man gränsen, (för 15 år sen) och lägger alla resurser man kan och har råd med till hjälp i närområden. Och hellre än krispaket med typ säckar av ris, för bövelen, lär ut hur man omvandlar torra landskap till bördig gjord och grönska, ekosystemodling som producerar mat, earthship byggande, grävande av diken och brunnar och tak som samlar in vatten. Hjälp till med öken till grönområdesomvandling och sådant.
Ge folk lite ris & grönsaker eller lär dem odla sina egna, suck. Vilket är bättre?
Så som den här australienaren gör
https://m.youtube.com/results?sp=mAE...y=geoff+lawton
Etc.
Som jag skrev till npgon som frågade varför det regnade i en jäkla öken i ett spel på ngt forum..
Citat:
. It does rain in deserts too, sometimes quite a bit in some... But no vegetation means very little ways of preserving the rainwater within the area and it just evaporates back or runs off/down without much resistance... (but deserts can be made green again if the effort to plant there is made. Swale digging, shading & ground cover to get some mycelium going, the waterboxx
https://www.youtube.com/watch?v=HRF2bUBPA90 to help trees root deeper from start, and then on to planting in layers and symbiosis, plants that benefit eachother, like in eco system design and fertilizing( letting for example cowpoop & other organic material do its thing) etc....
So rainy weather dont have to be senseless for a desert map, there have been thriving rainforests throughout lot of, if not all of the deserts today in the past. Less rain, or more irregular heavy rainfall tho cause of less water in the system circulated & preserved. If that makes sense...