• 1
  • 2
2021-06-11, 21:47
Medlem
M Nordströms avatar
Nu skall inte mainstream media längre behöv betala återvinning av de tidningar man säljer utan kostanderana läggs på medborgarna. Vad anser ni om detta?

Citat:
Regeringen har beslutat att de stora mediedrakarna i fortsättningen inte längre ska behöva betala för återvinning av de papperstidningar man säljer. Kostnaden vältras i stället över på medborgarna genom höjda avfallstaxor. Oavsett du läser någon papperstidning eller inte måste du betala.

https://samnytt.se/nu-ska-du-betala-...nte-laser-dem/
Citera
2021-06-11, 21:55
Medlem
PersonalSeasonings avatar
Då borde de med samma logik vara gratis också?
Citera
2021-06-11, 21:56
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PersonalSeasoning
Då borde de med samma logik vara gratis också?

Precis
Citera
2021-06-11, 21:59
Medlem
Popetoterors avatar
Har kört ut tidningar i flera år och alla de ton som är ett dygn gammalt har jag bara en tanke....lägg ner
Citera
2021-06-11, 21:59
Medlem
Finns det någon tryckt tidning som folk fortfarande köper och läser alltså? Känns väldigt 90-tal.
Citera
2021-06-11, 22:01
Medlem
Popetoterors avatar
Återvinningen kördes en massa mil vill inte säga men väldigt många, och det var ungefär lika många ton varje vecka, nästan lika mycket som man levererade.
Citera
2021-06-11, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Nu skall inte mainstream media längre behöv betala återvinning av de tidningar man säljer utan kostanderana läggs på medborgarna. Vad anser ni om detta?

https://samnytt.se/nu-ska-du-betala-...nte-laser-dem/

Helt rätt. Man ska värna om våra friheter, inte ta dom för givet. Dom kan gärna ta nån krona extra så även Berit 85, fortfarande kan få ta del av detta.

” Tryckfrihet innebär rätt att trycka och sprida information och uppfattningar fritt i text, till exempel via böcker, internet, tidningar eller flygblad. Tryckfriheten innebär att medborgare och grupper inom landet får publicera alster utan att någon förhandsgranskning eller censur äger rum. Envar har också rätt att fritt distribuera producerade texter.”
Citera
2021-06-11, 22:03
Medlem
Popetoterors avatar
Självklart köper några få dagstidningarna seen har vi ju veckotidningarna, som levereras separat.
Citera
2021-06-11, 22:09
Medlem
Popetoterors avatar
Tror jag skrivit åt om detta om nån orkar leta.
Citera
2021-06-11, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FITTSTAT
Finns det någon tryckt tidning som folk fortfarande köper och läser alltså? Känns väldigt 90-tal.

Om jag var rik skulle jag också köpa tidningar, speciellt de som propagerar för det som gör mig rikare. Det handlar inte om att konsumera tidningen, det handlar om att investera.

Så länge tidningar får betalt, tror vanligt folk att de är relevanta, annars hade de ju gått i konkurs. Man kan inte gå i konkurs om man har fel, därför måste tidningarna ha rätt. Då kan jag ta allt de säger och allt jag hör att de sagt som absolut sanning. Fan vad smart jag är som slipper tänka!
Citera
2021-06-11, 22:10
Medlem
Popetoterors avatar
(FB) Varför har vi papperstidningar som lösnummer?
Citera
2021-06-11, 22:13
Medlem
Popetoterors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roofofglass
Om jag var rik skulle jag också köpa tidningar, speciellt de som propagerar för det som gör mig rikare. Det handlar inte om att konsumera tidningen, det handlar om att investera.

Så länge tidningar får betalt, tror vanligt folk att de är relevanta, annars hade de ju gått i konkurs. Man kan inte gå i konkurs om man har fel, därför måste tidningarna ha rätt. Då kan jag ta allt de säger och allt jag hör att de sagt som absolut sanning. Fan vad smart jag är som slipper tänka!

Tidningarna går inte med vinst därför får det statligt stöd....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in