2021-06-12, 05:53
Medlem
Detta är väl ett ypperligt exempel på hur fel Sverige haft angående integrationen. Vi trodde att invandrarna skulle bli svenskar, att de ville bli svenskar. Men det var fel.

Ursprung och rötter väger tyngre än det svenska folkets givmildhet. Jag förstår dem. Vem fan skulle frivilligt vilja bli svensk? Svenskar är socialt kalla, konformistiska och töntiga. Inte ens etniska svenskar är stolta över att vara svensk, så varför skulle invandrare vara det?
2021-06-12, 06:22
Medlem
UndeadNinjas avatar
Det är lite konstigt, media och etablisemanget vill kalla alla för svenskar trots att de själva varken ser sig som svenskar eller vill vara svenskar.

En kurd ser sig som en kurd som bor i Sverige och en afghan ser sig som en afghan som bor i Sverige.

Jag förstår inte varför det skulle vara ett problem egentligen? Man måste inte vara svensk, alla måste inte vara svenskar.

En svensk som flyttat till Thailand ser sig förmodligen som en svensk som bor i Thailand, inte som en thailändare.

Jag är tom övertygad om att en tysk som flyttat till Sverige ser sig själv som en tysk som bor i Sverige och en dansk eller norsk person som flyttat till Sverige ser sig nog som en dansk eller norsk person som bor i Sverige.

En svensk person som flyttat till Norge ser sig nog bara som en svensk person som bor i Norge, inte som en norsk person.

Citat:
Ursprungligen postat av Duality
Därför att blattar inte är svenskar, ej heller européer. De är för etniskt främmande för att ens komma i närheten av att identifiera sig med det svenska folket.

Varför blir folk förvånade att sådana här självklarheter? Man föds in i en etnicitet, det är inget man "blir" bara sådär.

Man föds inte in i en etnicitet, man åker tunnelbana in i den.
2021-06-12, 06:31
Medlem
Ja frågan är högst relevant och VAR finns alla Centerpe... och Sveriges media som gapar och skriker nazist till de etniskt Svenska som älskar sitt land och visar det.
Detta beteende skulle inte tolereras alls i många andra länder.
2021-06-12, 06:53
Låt mig se om jag har förstått det här rätt.

Ni stödjer hur man på 1200-talet utplånade nordiska kulturer och kulturarv i förmån för en union och en främmande doktrin från mellanöstern som än idag pryder flaggan?
Ni stödjer 1500-talets kyrkoreform där man brände dissidenter till döds?
Ni stödjer kulturreformen under början av 1900-talet där man återigen gav sig på befolkningen?
Och nu tycker ni att folk minsann skall sälla sig till den flagga som ideologer har viftat framför er i 800 år medan de fortsätter utplåna, reformera och omdefiniera kulturen och kulturarvet?

Er idoldyrkan är vad ragnarök handlar om.
2021-06-12, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
Om jag frågar min Libanesiske polare som har bott här i 30+ år vilka han håller på i en landskamp Swe-Lib. Vad tror du han svarar?
”10 minuter en kvart”
2021-06-12, 07:57
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av favxkvadrat
Nu är inte jag blatte, men jag vet svaret på din fråga!

Respekten för svenskar försvann när Svensson började insinuera att araben/turken var en andra klassens medborgare redan i grundskolan/gymnasiet. De flesta snappade nog upp hur folk tittade snett på dom, kommenterade deras uttal, att dom är pizzabagare osv. Dom är inte dumma, de både ser och hör och förstår. Och PRECIS ALLA vet vad jag pratar om OCH PRECIS ALLA vet vilka gliringar jag pratar om!!!

Så när man blir behandlad som en politisk åtgärd och inte som en människa och nedlåtandes exkluderas från att vara med i gruppen med tillhörande pekpinnar och höjda ögonbryn så är man totalt jävla dum i huvudet om man ifrågasätter varför någon väljer bort den svenska flaggan senare i livet.

Får man inte vara med i det nya landet så skapar man trivsamheten tillsammans med dom från det gamla hemlandet givetvis. Och nu skriker den här dumma jävla svensken; "MEN NI FÅR JU GÅ I SVENSK SKOLA... VISA TACKSAMHET!!!!!!!!!!!!"

Hur fan hade ni själva gjort om ni blivit behandlade likadant? Inte fan hade ni rest någon flagga i det nya landet utan skött era jobb som vanligt och väntat på helgen för att träffa Johansson och Lundqvist och talat svenska och betett er som svenskar i det nya landet.

Idioter...
Det är jättebra att du tar analysen ett steg längre. Men varför inte ta den ett steg till?

Det var inte särskilt svårt att räkna ut att allt det här du beskriver ovan skulle hända. Dels gliringarna, men även reaktionerna på gliringarna. Allt gick att förutspå på förhand. Kloka människor förstår att med etnisk mångfald kommer mellanetniska spänningar som ett brev på posten. Med etnisk homogenitet finns inget utrymme för mellanetnisk rivalitet av något slag. En av de stora fördelarna med en stat vars befolkning är enhetlig vad gäller härkomst är att man slipper debatter av det här slaget. Så länge vi inte har det är det naivt att tro att vi kommer slippa sådana här diskussioner.
2021-06-12, 08:08
Medlem
Om de hade både sitt förra lands flagga och en svensk flagga hade jag tyckt att det var okej men detta är ju en tydlig markering att de inte respekterar svenskar och svenskhet. De vill inte förknippas med oss men åtnjuter gärna frukterna av vårt generösa utbildningssystem...
2021-06-12, 08:11
Medlem
mediekratis avatar
Varför gör inte poliserna någonting åt alla som HÄNGER ut från tutande bilar och viftar med flaggor? Jag såg flera bilar på E4 som körde i ca 100kmh med personer som ”sitter” på nedvevade fönster, hänger ut från bilen och håller i den irakiska flaggan. Som blockerar vägar mitt i stan, det låter som pågående upplopp. Värsta året hittills och lär inte bli bättre.

Jag såg även en kortege av kvinnor med hucklen som stolt visar upp den somaliska flaggan. Fantastiskt hyllning av kvinnor till landet där 97% av alla kvinnor könsstympas (unicef). Våldtäkt är inte olagligt på federal nivå och barn gifts bort. Ja, varför skulle dom vara tacksamma över att ha kommit till Sverige och gått i gymnasium här?
2021-06-12, 08:13
Medlem
wrong
Senast redigerad av Johnth 2021-06-12 kl. 08:15.
2021-06-12, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Det är jättebra att du tar analysen ett steg längre. Men varför inte ta den ett steg till?

Det var inte särskilt svårt att räkna ut att allt det här du beskriver ovan skulle hända. Dels gliringarna, men även reaktionerna på gliringarna. Allt gick att förutspå på förhand. Kloka människor förstår att med etnisk mångfald kommer mellanetniska spänningar som ett brev på posten. Med etnisk homogenitet finns inget utrymme för mellanetnisk rivalitet av något slag. En av de stora fördelarna med en stat vars befolkning är enhetlig vad gäller härkomst är att man slipper debatter av det här slaget. Så länge vi inte har det är det naivt att tro att vi kommer slippa sådana här diskussioner.

Ja, jag tycker det är mer än naivt att tro att studenter från andra länder viftar med sina hemländers flaggor för att pappa och mamma blev mobbade av rasistiska Svenskar när de växte upp.
Det är så djävla fel det kan vara och är ett vanligt trick att kalla etniska Svenskar rasister trots att faktum är att svenne är den snällaste idioten på jorden mot invällare. Ja, till och med snällare än mot den etniskt Svenska grannen som det ska snackas skit om när han gått hem efter studentfesten.
2021-06-12, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Instämmer det är katastrof men typiskt att Sverige tillåter att de får bidrag som skickas till hemländerna...Sverige upplever dekadens utan dess like just nu...
Nej, du har fel. Jag reste tåg i går och såg flera städer och stationer. Jag såg ingen dekadens. Till exempel i Linköping såg jag glada studenter men ingen dekadens.
2021-06-12, 08:32
Medlem
Jag bevittnade ett studentfirande i en villa en bit bort. När flickan välkomnades hem var huset smyckat med blatteflaggan. Det konstiga var när jag häromdagen passerade huset igen på min promenad och kunde konstatera att det på husfasaden hängde en svensk flagga. Var det flickan, dvs 2:a generationens invandrare, som krävde blatteflaggan under firandet? Att det hänger en svensk flagga på huset till vardags måste ju rimligen bero på ett beslut av de 1:a generationens invandrare som är hennes föräldrar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in