2021-06-11, 17:56
Medlem
Hegamons avatar
Jag vill köpa en automatisk klocka som är en riktig klocka. Jag tycker att Tissot Seastar är okej. Dels är märket Tissot ett schweiziskt märke, vilket tilltalar mig.

Sen tycker jag Seastar har bra design, den är till viss del bling, bling, alltså blänker i ytan. Dykarur är också något som tilltalar mig.

Vilka alternativ finns? Ja kan lägga 5000 till 10 000 kr på en klocka.
Citera
2021-06-11, 18:09
Medlem
Willy-45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag vill köpa en automatisk klocka som är en riktig klocka. Jag tycker att Tissot Seastar är okej. Dels är märket Tissot ett schweiziskt märke, vilket tilltalar mig.

Sen tycker jag Seastar har bra design, den är till viss del bling, bling, alltså blänker i ytan. Dykarur är också något som tilltalar mig.

Finns mängder med siter på nätet som säljer beg klockor till rimligare priser än i Sverige.
De flesta är seriösa.
Köpte en Breitling på Tradera, samma till salu i Europa 20% billigare..
Läs på först!
Citera
2021-06-11, 19:03
Medlem
Pissarsyras avatar
Oris aquis.
Citera
2021-06-11, 20:37
Medlem
Christopher Ward är bra bang for the buck.
Citera
2021-06-17, 21:27
Medlem
Citat:

Köp den du gillar, ett alternativ tycker jag är Hydroconquest. Här i en blå variant.

https://www.chrono24.se/longines/lon...id15955717.htm
Citera
2021-06-19, 20:36
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Köp den du gillar, ett alternativ tycker jag är Hydroconquest. Här i en blå variant.

https://www.chrono24.se/longines/lon...id15955717.htm

Ja, Longines är ett märket jag tycker bra om. Likaså klockmodellen du länkar till. Jag undrar ibland hur Longines står gentemot Tissot som varumärke? Är det stor skillnad i kvalitet och anseende och historia jämförelsevis med Tissot?
Citera
2021-06-19, 21:26
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ja, Longines är ett märket jag tycker bra om. Likaså klockmodellen du länkar till. Jag undrar ibland hur Longines står gentemot Tissot som varumärke? Är det stor skillnad i kvalitet och anseende och historia jämförelsevis med Tissot?

Ja, kör på Longines. Bättre varumärke och ytfinish. Gillar du modellerna där så win win. Alltså Loninges har varumärkesmässigt bättre anseende. Generellt så kan du ej jämföra en Tissot eller en Certina med en Longines. Det bara är så.

Ja, jag får då slå till på en Longines för 10 000 kr. Varför inte? Dykare gillar jag faktiskt. Passar mig utmärkt.
Citera
2021-06-19, 22:18
Medlem
Citat:
Rent prestanda mässigt är de ganska lika i min ögon. Jag upplever Longines som mindre vanligt, vilket gör det mer attraktivt för mig (och tvärtom för någon annan).

Hydroconquesten är snygg, men ganska lik andra submariner-eskt. Lite mer "signatur", är denna.

https://www.chrono24.se/longines/---...id18993957.htm
Citera
2021-06-20, 11:57
Medlem
EulersIdentitets avatar
Tissot Seastar är riktigt fin och ett bra val i mina ögon. Longines HydroConquest är också mycket fin. Bra val båda, borde luta åt vilken du tycker är snyggast.

Vill du spräcka budgeten lite så är Oris Aquis ett bra val, men kan även slå ett slag för deras Divers-serie. Förvisso skrattretande vattentäthet för en dykare men riktigt snygga är de.

Annars finns också Sinn, t.ex. 104. Inte schweizisk utan tysk, men close enough.

Ett annat förslag ca. 5000 norr om budgeten är Rado Captain Cook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in