Hallå, jag undrar som medelkunnig (usel om man frågar ett par av er så kan jag noll och ingenting) men jag skulle vilja ha ett MS Eneda ID eller motsvarande något så jag kommer in och kan använda MS program och kombinera själv vad jag vill lägga till och från vem förutom MS.
Som det är nu tycker jag mest alla mina försöka att komma framåt och vidare med MS och faktiskt även Google går bakåt istället därför att jag måste sitta och hitta gratisvägar in. Jag vill kunna prova och testa lite nya funktioner själv.
Jag är Windows Insider bla bla bla och ligger med senaste uppdateringen i Home Preview jag tor är DEV kanelen men den fan visar alltjämt Canary i val av kanal (försöka att ändra där den som kan utan att bli tokig).
Har tagit ner en ny ren Win 11 som ovan på USB och passa på att knipa en Windows Insider Enterprise Pro Dev Preview (med reservation för stavning m.m.) USB ock skulle gärna prova den Enterprise och det är därför bland annat jag vill ha en Eneda ingången. Helst bara en super-admin på allt. Jag lovar skall inte pajja nått. Men snälla MS och Google med era Android Subsystem i Win jag tänker inte betala ett öre.
Vill som Ferdinand bara sitta och pilla med mitt. Lite Fireside, Google Developer Program (orkar inte...) men kommer inte vidare på MS som jag vill.
Önskar jag hade råd med någon kraftigare laptop. Lite mer info. Jag ligger ganska frikopplad från Google förutom med en kontoprofil som kan dunka igenom allt med "högsta clearance" eller vad man säger.
Önskar någon kunde fatta vad jag menar och var jag ligger IT mossigt och ge mig lite vänskaplig knuff