2021-07-14, 12:04
Medlem
saraswaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
Tjena! Som rubriken lyder så undrar jag vilka av er kommer använda windows 11 när det släpps?

Jag personligen kommer använda windows 10 till 2025 då windows 10 upphör, och då kommer jag hellre installera annat operativsystem på mina datorer möjligtvis linux isåfall.

Då jag inte gillar att man inte kan köra med lokalt konto på windows 11, utan "kravet från microsoft" är att man måste ha microsoft konto. Vilket jag inte vill använda min mail till något sådant.

så det kan vara kul och höra vad ni tycker, kommer ni själva använda windows 11 när det släpps eller är det fler än jag som backar från windows 11?

Hm, men de kräver ju att man skaffar ett konto numera i windows 10 med, senast jag installerade om eländet? Men man kan väl som alltid, logga ut, förhoppningsvis... eller?
Citera
2021-07-14, 12:07
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saraswara
Hm, men de kräver ju att man skaffar ett konto numera i windows 10 med, senast jag installerade om eländet? Men man kan väl som alltid, logga ut, förhoppningsvis... eller?

Ja, det ser så ut vid en första anblick. Men jag tror det gick att lura på något vis. Kommer dock inte ihåg hur.

Det kanske kommer gå att lura 11 också?
Citera
2021-07-14, 12:11
Avslutad
Inte en jävla chans. Har inte haft Windows installerat hemma på femton år. Not going back.

Citat:
Ursprungligen postat av saraswara
Dra ut nätverkssladden under installationen så går det att hoppa över.
Citera
2021-07-14, 12:15
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Tjena! Som rubriken lyder så undrar jag vilka av er kommer använda windows 11 när det släpps?

Jag personligen kommer använda windows 10 till 2025 då windows 10 upphör, och då kommer jag hellre installera annat operativsystem på mina datorer möjligtvis linux isåfall.

Då jag inte gillar att man inte kan köra med lokalt konto på windows 11, utan "kravet från microsoft" är att man måste ha microsoft konto. Vilket jag inte vill använda min mail till något sådant.

så det kan vara kul och höra vad ni tycker, kommer ni själva använda windows 11 när det släpps eller är det fler än jag som backar från windows 11?

Alla borde göra allt de kan för att komma bort från Microsoft, Apple, Google och Facebook. Det är inte rimligt att vi låter hela vårt land övervakas av främmande makt i sådan grad som nu sker.

Jag kommer inte installera Windows 11 frivilligt i alla fall. I sitt arbete kan det dock vara svårt att välja, då de flesta arbetsgivare inte tänker på annat än nästa kvartalsrapport. Jag anser staten borde beskatta användning av uppkopplade utländska icke öppna operativsystem, och appar, för att främja icke övervakande öppna lösningar.
Citera
2021-07-14, 12:15
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Detta är vad som gäller, just nu, vad det gäller Ms-konto - https://www.xda-developers.com/windows-11-microsoft-local-account/

Det blir ju intressant att se vilka funktioner man har och inte har utan konto beroende på version. Själv kommer jag då eventuellt börja använda min Pro-licens därför när det blir dags för W11, om jag nu inte behöver köpa en ny dator.

Pro-licenser kan man köpa på E-Bay, helt legalt, för runt 50-lappen.
Citera
2021-07-14, 12:31
Medlem
Om det är positivt för spel så kommer jag köra det på min stationära iaf, så småningom. Alltid sen med MS och har varit det sen MSDOS.
Citera
2021-07-14, 13:25
Medlem
Jag kommer uppgradera när det kommer ut. Men så är jag också en gigantisk nörd som faktiskt gillar att leka med teknik. Det är nog inte att rekommendera direkt för allmänheten.
Citera
2021-07-14, 13:31
Medlem
Kommer nog använda det i jobbet, där har jag inte mycket val. På mina privata datorer har jag kört Linux sedan 2012 och det tänker jag fortsätta med.
Citera
2021-07-14, 14:03
Medlem
zixls avatar
I jobbet garanterat för min del, hemma , vi får se, kör lite blandat med Windows, Linux och Mac os.
Citera
2021-07-14, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daskmoert
Kommer nog använda det i jobbet, där har jag inte mycket val. På mina privata datorer har jag kört Linux sedan 2012 och det tänker jag fortsätta med.
/ Bra val min herre Ubuntu är Kingit .
Vill man spela finns PS xbox eller valfritt.
Citera
2021-07-14, 19:27
Medlem
musttomtes avatar
Det kommer väl när Windows tvingar det på oss genom gratis uppdatering om det kommer något sånt annars blir det nog vid köp av ny burk. Start knappen nere till vänster ändras direkt som vanligt.

//
Ha det i värmen!
Citera
2021-07-15, 13:52
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Nya fakta säger att när W11 släpps i höst/vinter så blir det enbart på nya datorer, vi andra får vänta på uppgraderingen till 2022 - https://mspoweruser.com/microsoft-windows-11-windows-10-devices-2022/

Hmm, man kanske ska ge sig själv en Julklapp i år.
Tack och lov för det, jag väntar gärna ännu längre. Med tanke på hur mycket min laptop trilskades i början med W10 så tror jag inte att den klarar W11. Oavsett kommer alltså den här "uppgraderingen" vara frivillig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in