• 1
  • 2
2021-06-11, 09:46
Medlem
Detta var rubriken på en SvT-artikel igår. Fast utan utropstecknen då.

Man riktigt ser framför sig med vilken triumf journalisten får möjlighet att kabla ut denna glada nyhet till folket.

Äh, nu hittar jag inte länken längre, så ni får helt enkelt tro mig. Men visst känns det som ytterligare exempel på val av nyhet som vill förmedla en tillrättalagd bild av Sverige? Tänk vad skönt att Sverige inte längre är sämst, just för stunden i alla fall. Och att det dessutom är Danmark som intagit den föga smickrande förstaplatsen. Det blir ju liksom lite extra grädde på moset. Klart vi måste fira! Eller läser jag in för mycket i detta?
Citera
2021-06-11, 09:53
Moderator
Briasccas avatar
Kan det vara denna?

https://www.svt.se/nyheter/snabbkoll...ing-hogst-i-eu
Citera
2021-06-11, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ByByBiden
Klart vi måste fira! Eller läser jag in för mycket i detta?

Ja, du läser in för mycket.
Citera
2021-06-11, 10:18
Medlem
glowniggers avatar
Smittspridning utav vad? Jobbiga saker som klamydia eller HIV, eller rör det sig månne om det dödliga coronaviruset som är mer eller mindre harmlöst för i princip alla människor?
Citera
2021-06-11, 10:19
Medlem
LucNNs avatar
Vi skiter i vilket. Vi öppnar up nu. Jag har tills vidare inte träffat en enda som pallar mer bullshit med corona. Till och med gamlingar håller på att spy. Våra förfäder jagade fan ta mig mammutter på tundran i skinkläder med spjut och pilbåge. Fuck off chink-flu, vi bryr oss inte.

Men gratulerar att vi ligger nummer 1 trots att vi alla som tönter har suttit hemma med jävla masker på ansiktet. Visar bara att det är på tiden att skita i vilket och knulla lite runt i den härliga sommaren.
Citera
2021-06-11, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Kan det vara denna?

https://www.svt.se/nyheter/snabbkoll...ing-hogst-i-eu

Det är nog samma artikel, men de har ändrat rubriken
Citera
2021-06-11, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glownigger
Smittspridning utav vad? Jobbiga saker som klamydia eller HIV, eller rör det sig månne om det dödliga coronaviruset som är mer eller mindre harmlöst för i princip alla människor?

Jag håller med om att corona varit uppblåst. Men vi kan ju tycka vad vi vill om den saken. Klart är i alla fall att det varit mycket rapportering och att Sverige av någon anledning klarat sig sämre än grannländerna. Detta tror jag stört regimen och regimtrogen media oerhört. Nu kan de ta ut en liten seger.
Citera
2021-06-11, 13:01
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Vi skiter i vilket. Vi öppnar up nu. Jag har tills vidare inte träffat en enda som pallar mer bullshit med corona. Till och med gamlingar håller på att spy. Våra förfäder jagade fan ta mig mammutter på tundran i skinkläder med spjut och pilbåge. Fuck off chink-flu, vi bryr oss inte.

Men gratulerar att vi ligger nummer 1 trots att vi alla som tönter har suttit hemma med jävla masker på ansiktet. Visar bara att det är på tiden att skita i vilket och knulla lite runt i den härliga sommaren.

Menar du skinnkläder eller skink-läder?
Citera
2021-06-11, 13:11
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Menar du skinnkläder eller skink-läder?

haha, skinnnn
Citera
2021-06-11, 13:13
Medlem
LucNNs avatar
Corona är war preparation inför ett nytt storkrig där Europa blir ett av många krigsteater. Det handlar om internalisering av försyningskedjor och utbyggd beredskap till akutbehandling. Længe leve Vesten!
Citera
2021-06-11, 13:36
Medlem
4yoonlys avatar
Verkar skumt, när man kan följa kurvorna typ här:
https://www.worldometers.info/corona...untry/denmark/

Ser ut att gå stadigt neråt. Jag antar att Sverige har fått en hel del skit av Dansk press och nu såg Svensk press ett litet tillfälle att trycka tillbaka lite...

Vi låg nästan 5 sämst i världen länge, sedan var det top 10 sämst i världen (då räknar jag inte med länder som Andorra, Lichtenstein, Gibraltar osv).

Nu är det ju betydligt bättre men samtidigt skall man jämföras med länder som "oss" dvs våra närmaste grannar och då är vi fullständigt jätte sämst.
Citera
2021-06-11, 14:44
Medlem
RonPaul2008s avatar
Använder man fortfarande PCR tester?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto