• 1
  • 2
2021-06-10, 23:44
Medlem
sanningenskas avatar
Hallå, vet inte om tråden ska vara här eller under Nationalism men chansar här så får mod flytta den där den hör hemma annars

har tänkt på detta ett tag. Hur och när tycker ni att man ska ta upp judefrågan med en potentiell partner? Menar då när i förhållandet bör det göras? Om man då utgår från att man är tillsammans med en nationellt sinnad kvinna eller man.

Bör man vagga sin partner in i det över tid eller ska man bara erbjuda dem pillret svart på vitt? Hur hade ni gjort med dessa tillvägagångssätt?
2021-06-10, 23:45
Medlem
GormDenGamles avatar
Skoja lite försiktig om judar och se hur hon tar det.
Annars drar du armen i vädret och heilar.
2021-06-10, 23:50
Avstängd
Eller dra en filt över dig.
2021-06-10, 23:55
Medlem
Vad för fråga exakt om man får fråga? Om hon hatar judar eller?
2021-06-11, 00:02
Medlem
Sinnerstens avatar
Man får väl spontanheila lite?

På en date kollade vi på en bajsporrfilm mest för att jag kände att ironin och distansen fanns där och det visade sig att jag hade rätt.
Ett riktigt shittest!

Ingen blev stött, högt till tak och humorn fanns där hos båda vilket var syftet.

Om du hänger med någon nu så borde vederbörande redan se vad du har för ränder kan man tycka?

Liksom omöjligt att dejta en travkusk utan att kommentera hästarna utanför fönstret.

Ni har ju setts i någon form av sammanhang.
2021-06-11, 00:25
Raka en hitler mustasch och se hur hon reagerar . Låtsas att du funderar på att omskära dig se hur hon reagerar . Säg att fan vore ju intressant att testa koscher livsstilen . Om hon är negativ och börjar hata dig så verkar du ha hittat rätt
2021-06-11, 00:31
Medlem
Du får väl luska ut huruvida personen är mottaglig för något så politiserat som judefrågan. Det hör inte till det normala att samtala om i relationer.

Dra till med "Älskling... det här med förintelsen, var inte det lite överdrivet?".
2021-06-11, 00:38
Medlem
LaLocas avatar
Ordet ”judefrågan” är ganska roligt. Det kan man skoja om första dejten om van söker partner med humor.
2021-06-11, 00:39
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Skoja lite försiktig om judar och se hur hon tar det.
Annars drar du armen i vädret och heilar.

👍
2021-06-11, 00:44
Medlem
otellos avatar
Vad är judefrågan?
2021-06-11, 00:45
Medlem
sanningenskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baast
Du får väl luska ut huruvida personen är mottaglig för något så politiserat som judefrågan. Det hör inte till det normala att samtala om i relationer.

Dra till med "Älskling... det här med förintelsen, var inte det lite överdrivet?".

Sorry om det inte framkommer i trådstarten men jag menar just att om man utgår från att partnern har kapaciteten att bli mottaglig. Jag fattar ju att en Moderattjej från Täby knappast kommer vara mottaglig för judefrågan. Jag menar i de fall där man vet att hon är nationellt sinnad och redan ser på vissa företeelser i väst men hon har inte särskilt stor koll på att det mesta hon avskyr är judestyrt. Hur går man bäst till väga då?
2021-06-11, 00:48
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkonkungen
Eller dra en filt över dig.
Dra åt helvete ditt sovande får.
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Vad för fråga exakt om man får fråga? Om hon hatar judar eller?
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Vad är judefrågan?
Om man förstår att det är ZOG som försöker styra ditt liv, innan man är medveten om det så lever man som ett får.
Sedan när det kommit till ljuset så är ju koncentrationsläger, bla bla bla ganska uppenbart.
Citat:
Ursprungligen postat av sanningenska
Sorry om det inte framkommer i trådstarten men jag menar just att om man utgår från att partnern har kapaciteten att bli mottaglig. Jag fattar ju att en Moderattjej från Täby knappast kommer vara mottaglig för judefrågan. Jag menar i de fall där man vet att hon är nationellt sinnad och redan ser på vissa företeelser i väst men hon har inte särskilt stor koll på att det mesta hon avskyr är judestyrt. Hur går man bäst till väga då?
Bara lite så du vet, sådär ett tips på vägen - kritiskt tänkande kan ju vara en grej.
En kvinna med detta skyr dig som proklamerar dylika fiktioner utan att först ha källkritiskt granskat saken. Så samla på dig en pärm med fakta, denna kan du visa henne. Judefrågan är inte "om" utan "hur" och den är väldigt intressant, men att hoppa på att "allt jag avskyr är judestyrt" tar dig till höjder inte långt över marken.
Senast redigerad av GoUoD 2021-06-11 kl. 00:51.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in