• 1
  • 2
2006-05-30, 22:51
Medlem
DanSnows avatar
En kvinnlig DN-fotograf har tydligen blivit utsatt för ett så fruktansvärt övergrepp att det blivit en förstasidenyhet på DN.se:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...usRenderType=6

En spelare i det chilenska laget ville träffa henne. Ett fruktansvärt övergrepp! Att sedan en Fifa-anställd som varit värd för det chilenska laget var den som ringde upp henne gör det hela än värre.

Att kvinnor i dagens Sverige, 2006, ska behöva stå ut med att män visar beundran för dom är tragiskt. Har vi inte kommit längre trots alla ansträngningar från feministiska partier och intresseorganisationer?
Citera
2006-05-30, 22:56
Medlem
Waldo.Lydeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanSnow
Att kvinnor i dagens Sverige, 2006, ska behöva stå ut med att män visar beundran för dom är tragiskt. Har vi inte kommit längre trots alla ansträngningar från feministiska partier och intresseorganisationer?

Han ville säkert träffa henne mitt i natten "för att lära känna henne bättre" som han sa, och förklara för henne hur man sätter den i krysset, den hårda vägen. Det finns fler sätt att "scora" på än man tror...

Jag tyckte det var en ganska kul läsning.
Citera
2006-05-31, 02:23
Medlem
Jointss avatar
!

Det där var verkligen världens största nyhet någonsin. Tänka sig, ett telefonsamtal mitt i natten från en fifa gubbe. Nu måste vi verkligen bojkotta både vm och Paraguay.

Ärligt talat så anser jag det vara anstötande att en sådan obetydlig bagatel överhuvudtaget blir en nyhet och sedan även kommer upp som förstanyhet.
Citera
2006-05-31, 02:34
Moderator
impieteers avatar
För att få nån slags twist i artikeln så måste han ju begått ett regelbrott. Det ska tydligen vara det här:
Citat:
Enligt artikel 7 får inte den som arbetar för eller representerar Fifa agera så att någon diskrimineras utifrån kön.

Hur diskrimineras en kvinna genom att ett person raggar på henne? Hade det varit mer okej om han hade ringt upp en manlig fotograf?
Citera
2006-05-31, 02:53
Medlem
alcatrazs avatar
Tragiskt att läsa. Vari skulle diskrimineringen ligga?? Övertolkande journalistsubbor
Citera
2006-05-31, 03:07
Medlem
Squalos avatar
Ha, ha.. Svensk media.

Och det är endå en tidning jag prenumererar på....
Citera
2006-05-31, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanSnow
En kvinnlig DN-fotograf har tydligen blivit utsatt för ett så fruktansvärt övergrepp att det blivit en förstasidenyhet på DN.se:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...usRenderType=6

En spelare i det chilenska laget ville träffa henne. Ett fruktansvärt övergrepp! Att sedan en Fifa-anställd som varit värd för det chilenska laget var den som ringde upp henne gör det hela än värre.

För det första var det Paraguay det handlade om och inte Chile. För det andra blev hon uppringd kl 1 mitt i natten. Se till att ha dina fakta rätt innan börjar gasta ur dig sarkasmer.

Man behöver inte vara konspirationsteoretiker för att gissa sig till att spelaren ville spänna på fotografen, och trodde att hans landslagsstatus skulle få henne på rygg.

Om det ens är i närheten av sanningen vittnar det om en jävligt märklig kvinnosyn från den paraguyanske spelaren, och oerhört dåligt omdöme från FIFA-representanten som ställer upp och leker hallick. Sen att DN blåser upp det hela för att fotografen kom från deras stall är givet, men nog är det en nyhet alltid.

Edit: Ni som sågar artikeln - er flickvän är på Tomas Brolins restaurang och festar. Nära stängningsdags dyker en anställd upp och frågar henne om hon vill lära känna Herr Brolin lite bättre i enskilt utrymme. Vore er reaktion densamma som på denna artikel?
Citera
2006-05-31, 12:16
Medlem
RedXs avatar
Äh, jag tycker att det här är den löjligaste "nyheten" jag någonsin har läst. Visst, det var jäkligt pinsamt av paraguayanen att använda sig av ett ombud för att be om en date, men vad tusan; ska inte fotbollsspelare få träffa pressfotografer?

DN-fotografen är ju trots allt, såvitt jag har förstått det, en vuxen kvinna. Hon borde klara av att säga "nej tack" utan att springa till sin arbetsgivare med någon sliskig story runt det inträffade.
Citera
2006-05-31, 12:25
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Hur diskrimineras en kvinna genom att ett person raggar på henne? Hade det varit mer okej om han hade ringt upp en manlig fotograf?

Tyckte också att det var lite underligt att lägga dit den regeln. Självklart är detta en icke-nyhet modell grande. Den kvinnliga fotografen måste ha tagit stor skada. Tramsartikel som aldrig hade kommit i tryck om det inte var DNs medarbetare det handlade om.
Citera
2006-05-31, 12:40
Medlem
Hivars avatar
Det är så uppenbart att det är någon som reagerat åt fotografen. Hon säger ju själv att hon somnade om efter samtalet. Så väldigt kränkt verkar hon inte ha blivit. Sen kanske någon polare fick höra det och tyckte BERIT DET HÄR MÅSTE DU ANMÄLA.
Citera
2006-05-31, 12:45
Medlem
Peter Harolds avatar
Peter Harold

Citat:
Ursprungligen postat av supersmurfigt

Edit: Ni som sågar artikeln - er flickvän är på Tomas Brolins restaurang och festar. Nära stängningsdags dyker en anställd upp och frågar henne om hon vill lära känna Herr Brolin lite bättre i enskilt utrymme. Vore er reaktion densamma som på denna artikel?

Nä, självfallet skulle jag kontakta Dagens Nyheter... not.

Tack för ordet!
Citera
2006-05-31, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter Harold
Nä, självfallet skulle jag kontakta Dagens Nyheter... not.

Tack för ordet!

Att medierna gör en höna av en fjäder är ingen skräll. Å andra sidan är det inte det att det skapas sådana här trådar på Flashback heller, där kören sjunger "fy fan för svensk massmedia" minst en gång per dag.

Som någon nämnde tror jag inte fotografen tog illa upp, och att hon är nåt slags offer här. Däremot är FIFA-representantens och Paraguyanens beteende mycket märkligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in