• 1
  • 2
2021-06-09, 21:12
Medlem
StefanHeterJags avatar
Vissa köper från vänner, andra från nån vän till vän som man vet har "connection" och andra från en dealer som enbart pysslar med det.

Hur ofta blir ni blåsta på kvalitet, mängd, eller att dom ghostar efter att pengarna swishats över osv?

I den här tråden vill jag hör alla som blivit blåsta. Händer det ofta?

Alla som blivit blåsta, berätta!
Citera
2021-06-09, 21:20
Medlem
Oftast är det när man köper röka och får något tydligt besprutat.

Kompisen blev dock blåst av en snubbe för ca 4 månader sen. Han var dum och swishade innan de hade träffats. Svarade inte och skyllde på att han skulle duscha.

Slutade med att vi ringde hans farsa, som konstigt nog svarade "jaha, du har affärer med min son" helt obrydd. (Värt att nämna är att killen i fråga är max 19 år gammal, och bor hos föräldrarna)
Citera
2021-06-09, 21:33
Medlem
funktioners avatar
En gång när vi var apfulla sent på natten skulle vi köpa 20g weed och fick prova en pytteliten holk på plats och blev helt väcka på några småbloss. Så vi köpte och drog hem och rökte mer, sen förstod vi att det var spice och jag och mina mer förståndiga vänner gav fan i att röka men mina två andra polare rökte upp allt och är än i denna dag inte normala i huvudet.
Citera
2021-06-09, 21:34
Medlem
ultraolds avatar
Har blivit en del affärer genom åren, har ingen koll på hur många. När man var ung så blev man ju blåst på något gram när man skulle köpa 5:a gräs för vi hade ingen annan kran att gå till. Av alla köp jag gjort under åren så har jag endast 2 gånger inte fått det jag betalat för, dvs blivit ghostad. Sen kvalitet kan ju alltid diskuteras, all kokain och tjack är väl bankat om man köper mindre mängder.
Senast redigerad av ultraold 2021-06-09 kl. 21:38.
Citera
2021-06-09, 21:44
Medlem
Liberationfronts avatar
Faktiskt aldrig. Har heller inte blåst ngn. Rätt ska vara rätt.
Citera
2021-06-09, 22:15
Medlem
Zaedrewss avatar
Aldrig ens köpt. Men ojar mig för det. Om skulle köpa hur var när! Skulle ju vara världens enklaste offer. Har ju inga kontakter. Skulle ju om man ville köpa få typ gräs, alltså riktigt gräs och de skulle skratta åt mig. Kanske lika bra. Bäst att inte ha några kontakter, dvs insyn i den världen. Då kan man ju bli både blåst som satt i skuld. Det senare inget bra.
Citera
2021-06-09, 22:31
Medlem
Det är väl hänt några gånger när man varit desperat och köpt tjack av nån random och betalat för en femma för att få något annat skit som bara luktar kemiskt men gör nada i rusväg.
Har väl hänt ett tiotal gånger under mina cirka tio år som missbrukare.
Citera
2021-06-09, 22:36
Medlem
Det är ett fakking lotteri det där. Flyttat till ny stad så nada kontakter. Fick en kontakt av en polare, ingen personlig kontakt med langaren alls vilket suger. Man vill kunna ha en langare som man förlitar sig på. Där man kan fråga om vilken av sorterna som är bäst och han ger ett ärligt svar, i bästa av världar ska han även kunna säga "Allt är skit just nu men om du väntar 3 dagar kommer bra grejer". Men så är inte fallet här med min opersonliga langare, oftast olika personer som levererar också. Säg att kanske 40% av det jag köpt har jag blivit blåst på.. men vad gör man när man inte känner någon.
Citera
2021-06-10, 00:36
Medlem
Pizdecs avatar
Blev blåst i ungdomen ett antal gånger (5-10), fick dock alltid den önskade varan men inte i den mängden som utlovats. Blev även rånad två gånger när man skulle köpa femmor, dock inte på mobil o plånbok. Enbart rödingarna, detta är nåt jag har svårt att förstå mig på än idag, men vid båda tillfällena var det av grovt påverkade personer med kniv i handen.
Citera
2021-06-10, 08:30
Medlem
När jag var 14 köpte jag weed av en afrikan på plattan. Gav honom 250 spänn och fick typ ett par nypor. Aldrig blivit så stenad någonsin i mitt liv dock.

Nu för tiden har jag samma kran som jag har haft de senaste 8 åren. Det händer att jag får riktigt dåliga bitar men bryr mig inte så mycket då jag vet att det kommer jämna ut sig nästa gång.
Citera
2021-06-10, 17:39
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
För några år sen så mötte jag upp en langare jag mött ett tiotal gånger innan. Efter krogen med snutar fullt på stan att tillägga, ville ej kontrollerar på plats.

Killen ger mig en snusdosa i utbyte med pengar. Hittar en 5a jord istället för hasch. Vart lagom nöjd
Citera
2021-06-10, 18:20
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Alla har väl blivit mer eller mindre blåsta i början anat jag. När jag och en kompis skulle köpa röka gav bort 500 - 600 spänn till en kille som skulle fixa det åt oss. Han gick in i ett höghus och han kom aldrig tillbaka. Antagligen så gick han ut en bakväg och försvann med våra pengar. Det här hände i början av min "karriär" så jag hade inga kontakter då.

En annan gång skulle jag köpa tjack, det skulle vara 3g som jag blev lovad. Gick hem och vägde det och det var bara 1,5g. Sur blev jag och kontaktade kille som jag köpt av och han bad om ursäkt och gav mig några benso som "plåster på såren". Var ju det jag vile ha, men skit samma har aldrig köpt något av honom igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in