2021-06-15, 07:38
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Jag är ointresserad av ONS så den risken är minimal. Men om jag skulle göra någon gravid, skulle jag naturligtvis göra mitt yttersta att ta ansvar etc. Jag vill ha barn.
Vid ägglossning med en 20-åring är det 40% chans till graviditet. Med åldern försvinner procenten.
Citera
2021-06-15, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nu projicerar du rätt rejält. Verkligheten är inte som du känner och tycker att den är, herr slö.

Kvinnor som vill bli gravida mördar ju bebisar=

https://obgyn.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1046/j.0001-6349.2001.00169.x

Forty-six women added reasons other than those listed above. Thirteen wanted to become pregnant, 14 had various difficulties with contraception – including health reasons, 9 were unaware of the pregnancy risk and 10 placed the blame on themselves as being careless or stupid.

och män som inte vill bli fäder blir ju det.=
https://www.dailymail.co.uk/home/you/article-7309777/Motherhood-theft-investigate-disturbing-rise-spurgling-sperm-burgling.html

‘Accidental’ pregnancies are nothing new – but the business of ‘baby-trapping’ has gone up a gear. Sophia Money-Coutts investigates the disturbing 21st-century phenomenon of ‘spurgling’

Citat:
Naturligtvis är det vanligaste att ett par är överens om att ett barn ska födas eller att ett embryo/foster ska aborteras. Vore extremt konstigt annars. Inte ens de artiklar du hänvisar till visar något annat.

Naturligtvis är det "vanligt" i ca 10% av fallen, när mamman dödar bebisen att partnern är "happy"

https://obgyn.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1046/j.0001-6349.2001.00169.x

14–19 20–29 30+ Total Total
Partner wants me to have an abortion 11.0 11.4  9.7 10.7  55
Citera
2021-06-15, 08:57
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Hej alla män!

Tänkte försöka mig på en liten undersökning som inspirerades av en meddebattör som menar att män ”i allmänhet vill bli fäder”. Detta oaktat relationsstatus eller övriga omständigheter.

Säg att ni gör ett one night stand på smällen. Jublar ni av lycka och är beredda att axla fadersrollen oavsett om ni vill leva med kvinnan eller ej? Säg att kvinnan i det här läget väljer att göra abort. Blir ni lättade, eller sörjer ni djupt att ni att ligget på fyllan inte ledde till ett föräldraskap?
Alla män vill inte bli fäder, precos som allakvinnor inte vill bli mammor.
I allmänhet finns det både män och kvinnor som också vill bli föräldrar, men inte till vilket pris som helst.
Och definitivt inte utan att de själva får vara med och bestämma hur "avtalet" och "ansvarsfördelningen" ska se ut.

Ingen tror på avtal skrivna på fyllan vid ett ONS.
Man har inte en chans att kunna avgöra om detta är en person man vill dela ansvare med i 20 år framöver, så en minimal risk att NÅGON vill bli gravid på ett ONS.

Ingen kvinna frågar mannen om han vill att hon gör abort.
Antingen gör hon dte eller inte. Han har iNGET alls att säga till om.

Det är det jag kallar bristande reproduktiva rättigheter för män.
Han har INGA ALLS.
Citera
2021-06-15, 13:21
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Feminism --> Relationer och samlevnad: allmänt
/Moderator
Citera
2021-06-15, 13:23
Moderator
pbos avatar
Relationer och samlevnad: allmänt --> Barn och familj
/Moderator
Citera
2021-06-15, 13:24
Avslutad
Man kan ju alltid göra omröstning alternativ i trådar.

Men nej snarare tvärtom vill inte bli pappa alla under några omständigheter.
Citera
2021-06-15, 13:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Att du tycker det har nog mer med din förmåga att förstå att göra än hennes förmåga att skriva.

Alla som själva har något i skallen fattar att Buffy är smart.
Citera
2021-06-15, 14:04
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Absolut inte. Bara att jag jobbar oregelbundna tider med kort varsel sätter stopp för det. Har inte tid med barn och vet inte om jag någonsin kommer att ha det
Citera
2021-06-16, 10:17
Moderator
Sun Rulers avatar
Jag skulle visserligen aldrig ha ett ONS men om så hade skett och tjejen ifråga blev gravid så skulle jag axla mitt ansvar och bli far. Handlingar ger konsekvenser och det får man stå för.
Citera
2021-06-16, 16:28
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Hej alla män!

Tänkte försöka mig på en liten undersökning som inspirerades av en meddebattör som menar att män ”i allmänhet vill bli fäder”. Detta oaktat relationsstatus eller övriga omständigheter.

Säg att ni gör ett one night stand på smällen. Jublar ni av lycka och är beredda att axla fadersrollen oavsett om ni vill leva med kvinnan eller ej? Säg att kvinnan i det här läget väljer att göra abort. Blir ni lättade, eller sörjer ni djupt att ni att ligget på fyllan inte ledde till ett föräldraskap?

Jag blev ju förälder i tonåren, tja typ på fyllan. Två gånger faktiskt.. Jag vill bara säga att dom barnen är precis lika värdefulla för mig idag som dom jag fått i mer organiserade 🤪 former. Välutbildade bra människor är det, har såklart gjort min ekonomiska plikt och har även köpt var sin lägenhet till dom. Såklart varit enklare att ta bort dem den gången, jag missade bland annat möjligheten att skaffa mig en utbildning och möjligheten att gå den enkla vägen i livet. Men nu idag ser jag att det var en «blessing in disguise». Har klarat mig bra.

Just for the record, nej, jag jublade inte den gången..men ja, jag skulle bli lädsen om någon hadde aborterat ett av mina barn.
Senast redigerad av kugutt 2021-06-16 kl. 16:31.
Citera
2021-08-06, 19:40
Medlem
RandyWalkers avatar
Citat:
Hej alla män!

Nej, har inte velat ha barn i mina längre relationer. Vacklar då och då men överlag har jag behållt min ståndpunkt

Skulle vi bestämma oss för att skaffa o hon sen gör abort hade det sugit men i ditt scenario hade det varit en blandning
Citera
2021-08-06, 22:34
Medlem
Citat:
Hej alla män!

Jag gjorde ett kk på smällen och levet med henne än idag. De flesta människor vill instinktivt föröka sig, trots att det oftast inte är det rätta valet i livet.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in