Citat:
Du får lov att läsa historiken också. Först nämner du den ena studien, i nästa inlägg den andra studien. Och mitt i allt nämner du "Män vill i regel bli fäder". Kolla historiken, jag har gjort det. Men det blir svårt att citera och flytta över citat från dessa inlägg, eftersom allt inte står i samma inlägg från dig. Så kolla själv. Där ser du allt svart på vitt.
allt står i samma inläg, du kan bara klicka på länken så kommer du till posten....
Citat:
Panservecket påstod att kvinnor som gör fler än 2 aborter borde "abortera" sin fertilitet. Och då frågade jag en retorisk fråga om Panservecket anser att även män som mer än två gånger varit involverade i oönskade graviditeter ska "abortera" bort sina testiklar. Du får läsa inläggen igen. Retorisk fråga du vet, inget jag själva anser.
vad du och pansarvecket har för åsikter kan jag inte rå för, inte heller har jag problem med andra skribenter , om de inte uppenbart bara trollar mina inläg, lite trollande i alla ära, men blir man så avkläd och enbart bidrar med sjuka fantasier, halmgubbar och argumentationsfel så är det inte superkul. är ditt huvud fullt av skit så håll det i ditt huvud. så roligt är det inte att bemöta det.
Citat:
Bevisa det eller nej juste, det blir inte mer än husisolorings och kökeldsvådesliknelser av det.
Blir det en graviditet och det är en oönskad sådan har varken man eller kvinna tagit sitt ansvar.
Citat:
Oavsett vem som anser att graviditeten är oönskad.
Inte enligt abortlagen , eller i frågan om aborter, då är enbart kvinnans åsikt relvant. anledningen till att du har fel är för att din premiss är fel då blir allt fel.
Citat:
Man bör ta reda på sådant innan man ligger.
Det stämmer inte, sex är inte = abort.
Citat:
Och tar man inte reda på hur den andra förhåller sig till om det skulle bli en graviditet, så bör man naturligtvis undvika vaginalsex.
Ja, det är ju som vi kan konstatera mycket ovanligt att fäder vill ha sitt barn aborterat.
Citat:
Annars har man inte tagit sitt ansvar. Får man reda på att den ena inte vill ha barn, bör man naturligtvis också undvika vaginalsex.
Det är ett mycket ovanligt skäl till abort.
Citat:
Annars har man inte tagit sitt ansvar. Både mannen och kvinnan bär ansvar för att det inte ska inträffa en oönskad graviditet.
Mannen är ansvarig om han inte vill bli pappa, och kvinnan är ansvrig om hon inte vill bli mamma. vi kan ju redan konstatera att abort är något som v'ldigt få män kräver.
Citat:
Det är inte bara kvinnans ansvar att ha koll på det. Det är inte bara mannens ansvar att ha koll på det.
Under förutsättning att något tusental aborter inte sker för att mamman avstår skydd för att hon vill bli gravid, och gör abort.
Citat:
Utan ansvaret är bådas. Och tar de inte detta ansvar, så kan det alltså bli en oönskad graviditet vilket kan leda till abort. Och då är faktiskt båda ansvariga till aborten.
Att kvinnor i stor utsträckning inte tar ansvar , annat än att göra "abort" det är inte att ta ansvar,
Citat:
För att det är inte ett faktum för att du har den åsikten, det är inte ens en åsikt eftersom den är substanslös och precis som vanligt går att plocka isär och afärda med hänvisning till verkligheten studier och statestik. eller ska vi låtsas om att syftet med abort är att döda en handfull downisar och rädda nån enstaka våldtäktsbebis från ett "ovärdigt liv"?
Jag förstår inte riktigt varför du har så svårt att ta in detta faktum?
Citat:
Så 15 000 kvinnor gör upprepade aborter? Vart har du fått den informationen? Då är det en minoritet som gör upprepade aborter. Majoriteten gör bara en abort.
ja per år är det ca 40% av de som gör en abort redan gjort 1+. statestiken finns hos scb.