2021-06-12, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du får lov att läsa historiken också. Först nämner du den ena studien, i nästa inlägg den andra studien. Och mitt i allt nämner du "Män vill i regel bli fäder". Kolla historiken, jag har gjort det. Men det blir svårt att citera och flytta över citat från dessa inlägg, eftersom allt inte står i samma inlägg från dig. Så kolla själv. Där ser du allt svart på vitt.

allt står i samma inläg, du kan bara klicka på länken så kommer du till posten....

Citat:
Panservecket påstod att kvinnor som gör fler än 2 aborter borde "abortera" sin fertilitet. Och då frågade jag en retorisk fråga om Panservecket anser att även män som mer än två gånger varit involverade i oönskade graviditeter ska "abortera" bort sina testiklar. Du får läsa inläggen igen. Retorisk fråga du vet, inget jag själva anser.

vad du och pansarvecket har för åsikter kan jag inte rå för, inte heller har jag problem med andra skribenter , om de inte uppenbart bara trollar mina inläg, lite trollande i alla ära, men blir man så avkläd och enbart bidrar med sjuka fantasier, halmgubbar och argumentationsfel så är det inte superkul. är ditt huvud fullt av skit så håll det i ditt huvud. så roligt är det inte att bemöta det.

Citat:
Blir det en graviditet och det är en oönskad sådan har varken man eller kvinna tagit sitt ansvar.
Bevisa det eller nej juste, det blir inte mer än husisolorings och kökeldsvådesliknelser av det.

Citat:
Oavsett vem som anser att graviditeten är oönskad.

Inte enligt abortlagen , eller i frågan om aborter, då är enbart kvinnans åsikt relvant. anledningen till att du har fel är för att din premiss är fel då blir allt fel.

Citat:
Man bör ta reda på sådant innan man ligger.

Det stämmer inte, sex är inte = abort.

Citat:
Och tar man inte reda på hur den andra förhåller sig till om det skulle bli en graviditet, så bör man naturligtvis undvika vaginalsex.

Ja, det är ju som vi kan konstatera mycket ovanligt att fäder vill ha sitt barn aborterat.

Citat:
Annars har man inte tagit sitt ansvar. Får man reda på att den ena inte vill ha barn, bör man naturligtvis också undvika vaginalsex.

Det är ett mycket ovanligt skäl till abort.

Citat:
Annars har man inte tagit sitt ansvar. Både mannen och kvinnan bär ansvar för att det inte ska inträffa en oönskad graviditet.

Mannen är ansvarig om han inte vill bli pappa, och kvinnan är ansvrig om hon inte vill bli mamma. vi kan ju redan konstatera att abort är något som v'ldigt få män kräver.

Citat:
Det är inte bara kvinnans ansvar att ha koll på det. Det är inte bara mannens ansvar att ha koll på det.

Under förutsättning att något tusental aborter inte sker för att mamman avstår skydd för att hon vill bli gravid, och gör abort.

Citat:
Utan ansvaret är bådas. Och tar de inte detta ansvar, så kan det alltså bli en oönskad graviditet vilket kan leda till abort. Och då är faktiskt båda ansvariga till aborten.

Att kvinnor i stor utsträckning inte tar ansvar , annat än att göra "abort" det är inte att ta ansvar,

Citat:
Jag förstår inte riktigt varför du har så svårt att ta in detta faktum?
För att det är inte ett faktum för att du har den åsikten, det är inte ens en åsikt eftersom den är substanslös och precis som vanligt går att plocka isär och afärda med hänvisning till verkligheten studier och statestik. eller ska vi låtsas om att syftet med abort är att döda en handfull downisar och rädda nån enstaka våldtäktsbebis från ett "ovärdigt liv"?

Citat:
Så 15 000 kvinnor gör upprepade aborter? Vart har du fått den informationen? Då är det en minoritet som gör upprepade aborter. Majoriteten gör bara en abort.

ja per år är det ca 40% av de som gör en abort redan gjort 1+. statestiken finns hos scb.
Citera
2021-06-12, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
allt står i samma inläg, du kan bara klicka på länken så kommer du till posten....

vad du och pansarvecket har för åsikter kan jag inte rå för, inte heller har jag problem med andra skribenter , om de inte uppenbart bara trollar mina inläg, lite trollande i alla ära, men blir man så avkläd och enbart bidrar med sjuka fantasier, halmgubbar och argumentationsfel så är det inte superkul. är ditt huvud fullt av skit så håll det i ditt huvud. så roligt är det inte att bemöta det.

Bevisa det eller nej juste, det blir inte mer än husisolorings och kökeldsvådesliknelser av det.

Inte enligt abortlagen , eller i frågan om aborter, då är enbart kvinnans åsikt relvant. anledningen till att du har fel är för att din premiss är fel då blir allt fel.

Det stämmer inte, sex är inte = abort.

Ja, det är ju som vi kan konstatera mycket ovanligt att fäder vill ha sitt barn aborterat.

Det är ett mycket ovanligt skäl till abort.

Mannen är ansvarig om han inte vill bli pappa, och kvinnan är ansvrig om hon inte vill bli mamma. vi kan ju redan konstatera att abort är något som v'ldigt få män kräver.

Under förutsättning att något tusental aborter inte sker för att mamman avstår skydd för att hon vill bli gravid, och gör abort.

Att kvinnor i stor utsträckning inte tar ansvar , annat än att göra "abort" det är inte att ta ansvar,

För att det är inte ett faktum för att du har den åsikten, det är inte ens en åsikt eftersom den är substanslös och precis som vanligt går att plocka isär och afärda med hänvisning till verkligheten studier och statestik. eller ska vi låtsas om att syftet med abort är att döda en handfull downisar och rädda nån enstaka våldtäktsbebis från ett "ovärdigt liv"?

ja per år är det ca 40% av de som gör en abort redan gjort 1+. statestiken finns hos scb.

Nej, det finns i olika inlägg. Kolla historiken i den andra tråden.

Om det inte blir en oönskad graviditet, så blir det mycket sällan någon abort. För den oönskade graviditeten är både man och kvinna ansvariga för.
Citera
2021-06-12, 22:07
Medlem
Citat:
Nej, det finns i olika inlägg. Kolla historiken i den andra tråden.

troll. här är , för 3dje gången inlägget

(FB) Abortmotstånd som ett slagträ i antifeministisk debatt

Citat:
Om det inte blir en oönskad graviditet, så blir det mycket sällan någon abort.
källa? eller är det något du tycker?

Citat:
För den oönskade graviditeten är både man och kvinna ansvariga för.

men inte för aborter. om du nu inte kan fylla vakumet mellan dina känslor och åsikter med något substansiellt
Citera
2021-06-12, 23:24
Medlem
Citat:
troll. här är , för 3dje gången inlägget

(FB) Abortmotstånd som ett slagträ i antifeministisk debatt

källa? eller är det något du tycker?

men inte för aborter. om du nu inte kan fylla vakumet mellan dina känslor och åsikter med något substansiellt

Det handlar inte om ett inlägg, det handlar om flera inlägg från dig. Kolla tråden.

Om två personer ligger med varandra och det blir en graviditet och båda vill ha barn, båda vill ha barn med varandra och allt är frid och fröjd med embryot, omständigheterna runt om kring etc. Så kommer förmodligen och med stor sannolikhet graviditeten sluta med att det föds ett älskat och önskat barn.

om två personer ligger med varande och det blir en graviditet och både eller någon absolut inte vill ha barn. Eller absolut inte vill ha barn med varandra. Etc. Så kommer denna graviditet ses som oönskad av en eller båda. Är graviditeten oönskad av en eller båda är det viss sannolikhet att graviditeten kommer leda till abort.

Den oönskade graviditeten är både mannen och kvinnan ansvariga för, eftersom de har pippat vaginalt. Och eftersom oönskad graviditet kan leda till abort, så är både mannen och kvinnan ansvariga för aborten, eftersom båda låg sig till en oönskad graviditet.

Är du med i svängarna nu, herr slö?
Citera
2021-06-12, 23:43
Bannlyst
Tråden är startad av en av de smartaste på forumet. Det är inte precis hennes likar som svarar
Citera
2021-06-12, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Tråden är startad av en av de smartaste på forumet. Det är inte precis hennes likar som svarar

Ja, Buffy är smart, det har man ju lagt märke till.
Citera
2021-06-13, 06:54
Medlem
Citat:
Det handlar inte om ett inlägg, det handlar om flera inlägg från dig. Kolla tråden.

Om två personer ligger med varandra och det blir en graviditet och båda vill ha barn, båda vill ha barn med varandra och allt är frid och fröjd med embryot, omständigheterna runt om kring etc. Så kommer förmodligen och med stor sannolikhet graviditeten sluta med att det föds ett älskat och önskat barn.

om två personer ligger med varande och det blir en graviditet och både eller någon absolut inte vill ha barn. Eller absolut inte vill ha barn med varandra. Etc. Så kommer denna graviditet ses som oönskad av en eller båda. Är graviditeten oönskad av en eller båda är det viss sannolikhet att graviditeten kommer leda till abort.

Den oönskade graviditeten är både mannen och kvinnan ansvariga för, eftersom de har pippat vaginalt. Och eftersom oönskad graviditet kan leda till abort, så är både mannen och kvinnan ansvariga för aborten, eftersom båda låg sig till en oönskad graviditet.

Är du med i svängarna nu, herr slö?

Det omvända är ju precis lika sant, Och vad har der med abort att göra? Kvinnor som vill bli gravida mördar ju bebisar och män som inte vill bli fäder blir ju det.

Så ser ju endå verkligheten ut. Inte som du känner och tycker, så kan du inte hitta något belägg för dina åsikter så behöver du faktiskt inte göra dig till.
Citera
2021-06-14, 14:29
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion

Citat:
Stop simping!
Citera
2021-06-14, 15:28
Avslutad
Citat:

Att du tycker det har nog mer med din förmåga att förstå att göra än hennes förmåga att skriva.
Citera
2021-06-15, 04:33
Medlem
Citat:
Det omvända är ju precis lika sant, Och vad har der med abort att göra? Kvinnor som vill bli gravida mördar ju bebisar och män som inte vill bli fäder blir ju det.

Så ser ju endå verkligheten ut. Inte som du känner och tycker, så kan du inte hitta något belägg för dina åsikter så behöver du faktiskt inte göra dig till.

Nu projicerar du rätt rejält. Verkligheten är inte som du känner och tycker att den är, herr slö.

Naturligtvis är det vanligaste att ett par är överens om att ett barn ska födas eller att ett embryo/foster ska aborteras. Vore extremt konstigt annars. Inte ens de artiklar du hänvisar till visar något annat.
Citera
2021-06-15, 04:44
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag är ointresserad av ONS så den risken är minimal. Men om jag skulle göra någon gravid, skulle jag naturligtvis göra mitt yttersta att ta ansvar etc. Jag vill ha barn.
Citera
2021-06-15, 07:33
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Jag är ointresserad av ONS så den risken är minimal. Men om jag skulle göra någon gravid, skulle jag naturligtvis göra mitt yttersta att ta ansvar etc. Jag vill ha barn.
Du har inget stöd från samhället.
Dina önskemål står sist i kön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in