• 1
  • 2
2021-06-08, 21:26
Medlem
Jag kanske skriver detta i fel forum nu och det ber jag om ursäkt för mods. Ni får gärna flytta tråden det är min första topic här på FB tror jag.

Det är ju så att jag jobbar med sälj just nu och jag undrar de senaste månaderna har jag haft "hög" ånger och det har ju påverkat min lön väldigt mycket såklart och då undrar jag. Hur vet jag att ångern faktiskt är riktig och inget påhittat av mina chefer som betalar ut min lön?

På senare tiden har jag haft på känn att mina chefer hittar på denna ångerhalten efter fri vilja för att behålla en andel av min lön. Det finns inget som kan styrka att den varken är giltig eller ogiltig. Alltså inget sätt för mig att bekräfta eller bevisa att det stämmer så dom kan ju göra lite som dom vill och detta kan såklart inte ifrågasättas då man saknar bevis helt vilket känns fel på så många plan.
Senast redigerad av xXXAnonymousXXx 2021-06-08 kl. 21:36.
Citera
2021-06-08, 21:39
Medlem
franges avatar
Så du är telefonförsäljare med andra ord?
Citera
2021-06-08, 21:44
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXXAnonymousXXx
Jag kanske skriver detta i fel forum nu och det ber jag om ursäkt för mods. Ni får gärna flytta tråden det är min första topic här på FB tror jag.

Det är ju så att jag jobbar med sälj just nu och jag undrar de senaste månaderna har jag haft "hög" ånger och det har ju påverkat min lön väldigt mycket såklart och då undrar jag. Hur vet jag att ångern faktiskt är riktig och inget påhittat av mina chefer som betalar ut min lön?

På senare tiden har jag haft på känn att mina chefer hittar på denna ångerhalten efter fri vilja för att behålla en andel av min lön. Det finns inget som kan styrka att den varken är giltig eller ogiltig. Alltså inget sätt för mig att bekräfta eller bevisa att det stämmer så dom kan ju göra lite som dom vill och detta kan såklart inte ifrågasättas då man saknar bevis helt vilket känns fel på så många plan.

Be om dokumentation på kundernas ånger. Säg vid behov att du vill lära dig av "misstagen".

Sedan kan man ifrågasätta din säljapproach. Är du helt ärlig vid sälj eller lovar du lite för mycket, vilket leder till ånger?
Citera
2021-06-08, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Så du är telefonförsäljare med andra ord?

ja

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Be om dokumentation på kundernas ånger. Säg vid behov att du vill lära dig av "misstagen".

Sedan kan man ifrågasätta din säljapproach. Är du helt ärlig vid sälj eller lovar du lite för mycket, vilket leder till ånger?

Nej jag har inte gjort några oärliga sälj. Har alltid varit tydlig, rakt på sak och trott på produkten för att den säljer sig själv och inte har någon bindningstid. Dessutom är det de bästa priset på marknaden utav denna tjänsten. Förstår inte "varför" man ångrar sig.
Senast redigerad av xXXAnonymousXXx 2021-06-08 kl. 22:14.
Citera
2021-06-08, 21:51
Medlem
Jag konstaterade själv att när de nya reglerna om ånger kom -
vill överhuvudtaget några jobba med konsumentförsäljning
förutom de som jobbar med att förlänga eller förbättra abonnemang.

Konsumentförsäljning på detta sätt eller på distans är dödfött
Citera
2021-06-08, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Jag konstaterade själv att när de nya reglerna om ånger kom -
vill överhuvudtaget några jobba med konsumentförsäljning
förutom de som jobbar med att förlänga eller förbättra abonnemang.

Konsumentförsäljning på detta sätt eller på distans är dödfött

När gick denna lagen igenom?
Citera
2021-06-08, 22:45
Medlem
September 2018

https://www.konsumentverket.se/for-f...onforsaljning/

Men det är en skillnad mellan telefontiggeri o viss annan konsumentförsäljning.

Telefontiggeri - skriftlig bekräftelse måste komma in - din arbetsgivare kan mörka

Annan Tiggeri - ångerblankett där kan arbetsgivaren inte mörka.

Vilka produkter säljer du - talar vi riktiga produkter eller flum som abonnemang
eller bitcoin
Citera
2021-06-08, 22:53
Medlem
Citat:
September 2018

https://www.konsumentverket.se/for-f...onforsaljning/

Men det är en skillnad mellan telefontiggeri o viss annan konsumentförsäljning.

Telefontiggeri - skriftlig bekräftelse måste komma in - din arbetsgivare kan mörka

Annan Tiggeri - ångerblankett där kan arbetsgivaren inte mörka.

Vilka produkter säljer du - talar vi riktiga produkter eller flum som abonnemang
eller bitcoin

Jag jobbar som återförsäljare åt telenor abonnemang. Säljer Bredband och TV Kanaler.
Citera
2021-06-08, 22:57
Medlem
Citat:
Jag jobbar som återförsäljare åt telenor abonnemang. Säljer Bredband och TV Kanaler.

OK har Telesnor tv - i så fall vilka kanaler.

Jag har räknat ut att man kan ta stooraa abonnemang till rimligt vettiga
priser om man avstår från de dyra film- och sportkanalerna men numera
verkar comhem ha viasat filmkanaler i sitt utbud utan nämnvärd kostnad

Förr kostade cmore som hette något annat o viasat film typ 450 kr mån/st bara dom
vad har hänt med viasat film eller kontrolleras de av comviq som rabatterar bara till
egna kunder
Citera
2021-06-08, 23:02
Medlem
Citat:
OK har Telesnor tv - i så fall vilka kanaler.

Jag har räknat ut att man kan ta stooraa abonnemang till rimligt vettiga
priser om man avstår från de dyra film- och sportkanalerna men numera
verkar comhem ha viasat filmkanaler i sitt utbud utan nämnvärd kostnad

Förr kostade cmore som hette något annat o viasat film typ 450 kr mån/st bara dom
vad har hänt med viasat film eller kontrolleras de av comviq som rabatterar bara till
egna kunder

Vi sitter på olika projekt. Alla säljer olika saker. Men ja det finns projekt som bara säljer Sport och Film.

På telenor säljer vi Viasat Premium, då får man även Viaplay Total samt 30 eller 50 kanaler. Priset är 249 eller 349. Beroende på storleken av tv kanalspaketet.

Bredband 250/250 för 249:-
Bredband 500/500 för 299:-

Inget har bindningstid, förutom tv paket om man väljer viasat. Men viasat tillkommer för endast 100:- så det vill man binda ner sig på.

Men det har ingenting med tråden att göra vilka priser vi har. Jag misstänker att vi får ett antal "riktiga" ånger och så sitter våran chef och "lägger" till eller rödmarkerar våra lönespecar så att vi ser avtal som är "ångrade" som egentligen inte är det. Det är ju inte svårt att färglägga något rött i excell direkt.

Du verkar ha lite koll på detta, hur kan jag ta reda på om ångern är riktig? Finns det något rotkälla man kan dubbelkolla detta med?
Citera
2021-06-08, 23:06
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
ja

Nej jag har inte gjort några oärliga sälj. Har alltid varit tydlig, rakt på sak och trott på produkten för att den säljer sig själv och inte har någon bindningstid. Dessutom är det de bästa priset på marknaden utav denna tjänsten. Förstår inte "varför" man ångrar sig.

Be om kundens ånger då för att du vill "lära dig".
Citera
2021-06-08, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Be om kundens ånger då för att du vill "lära dig".

Hur menar du då? Ska jag ba "Jag vill ha kundens ånger"? Det makes no sense.
Senast redigerad av xXXAnonymousXXx 2021-06-08 kl. 23:10.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in