Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-23, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfeelfree
Pernilla är i grunden lat och pillar mest på bakhåret och flabbar

Lat? Är väldigt få som jobbar så mycket som hon gör. Jag har ett vanligt heltidsjobb som de flesta i det här landet och jobbar då inte närheten av så ofta och mycket som hon gör.
Oavsett vad man tycker om henne förstår jag verkligen inte var man får lat ifrån.
Citera
2024-02-23, 14:02
Medlem
Themoonbarkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mqk
Hon har ju själv sagt i sin podd att dom håller på att spela in en ny säsong av WV.
Den lyssnar jag inte på. Okej men då har man prioriterar ner den. Har börjar senast i februari sen de började. Men det är inte så konstigt. De har tappat massor.
Citera
2024-02-23, 15:08
Medlem
Themoonbarkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfeelfree
Pernilla kommer alltid behöva en hjälpande hand för hon kan ju ingenting annat än showbiz. Pappa Hans är gammal nu och kan inte bistå mer. Pernilla är ett barn.

Bauer kommer ta över det mesta efterhand. Och hon har ju också en extramamma i Susanne (susnordstrom) som inreder och hjälper till att ställa i ordning Spanienhemmet med allehanda målning och nertag av väggar samt hennes ständiga uppmuntringar via Instagram med ”älskling” mm.
Så hon omger sig med folk som hjälper henne med de mesta. Emilfixar, snickaren som jobbar med uppmuntran från hennes olika skämt, men han gör sig ju ett namn inom branschen. Newport hjälper till med gratis julpynt packar och packar ner. Bilar har hon gratis från bilfirmor mot att de syns i tv. Hon har även barnens fd barnflicka till hjälp med att städa ur garderober och skåp. Sofia Wistam en ynklig figur som sitter och slickar uppåt på Pernilla i podden där P pratar oavbrutet om sig själv och sin familj.

Pernilla är i grunden lat och pillar mest på bakhåret och flabbar. Väldigt självgod. Och inte alls så trevlig som folk tror. Väldigt bitchig attityd kan man se när inte kamerorna är igång. Det är äckligt hur de promotor varandra på sociala medier när de gjort en låt, en bok, öppnat en restaurang eller spelat in en reklamfilm. Och de äter på restaurangerna och fotar all mat.

Det stör mig också hon tycker hon är kompis med sina barn. En mor kan aldrig vara kompis nånsin.
Jag undrar hur de vänner hon har omkring sig verkligen gillar henne? Allt är ju så ytligt? Tycker mig se de försvunnit mer och mer.

Medhåll även om jag just läst en bra tolkning i Bianca tråden om hur hon motarbetats av sina barn. Intressant.
Citera
2024-02-23, 15:09
Medlem
Themoonbarkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasuno
Du har alla rätt där! Det är dock spännande ur psykologisk synvinkel hur korkade och lättledda människor är. Wahlgrens är ett socialt experiment. Tror vi kan ha nytta av det i framtiden

Det gör jag konstant. Wahlgrens är Kardashians för Ullared folket. En Big Brother såpa anno 2024. Det är white trash, konsumtariat och en freak show de luxe. Finns massor med social beståndsdelar att se på. Dysfunktionalitet de luxe och det har ju faktiskt underhållningsvärde.
Citera
2024-02-23, 15:14
Medlem
Themoonbarkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Lat? Är väldigt få som jobbar så mycket som hon gör. Jag har ett vanligt heltidsjobb som de flesta i det här landet och jobbar då inte närheten av så ofta och mycket som hon gör.
Oavsett vad man tycker om henne förstår jag verkligen inte var man får lat ifrån.

Det är väldigt ofta som den här låga diskussionen äger rum precis som idén om att kritiker är avsundsjuka på en 60 årig tant som inte vet att Ryssland är ett land och försökt vara ”nere med kidsen” då man är närmare döden än livet.

Anyway. Pernilla är gravt lat. Att hon ”jobbar mycket” är enbart enbart förknippat med hur mkt uppmärksamhet och/eller lyx som är kopplat till uppdraget. Finlandsbåten var hon lagom sugen på. Träning? Ett jävla skämt och träna behöver hon mtp livsstil. allt som är tråkigt fnissar hon bort. Galet lat mao och man ska inte missta hennes energi för att få bekräftelse i form av att synas o eller konsumera med att de facto lägga energi på sådant som ger varken eller. Snabba belöningar gäller för Pernilla. Annars får det vara. Och det är vad barn går igång på. Vilket hon är.
Citera
2024-02-23, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Themoonbarking
Det är väldigt ofta som den här låga diskussionen äger rum precis som idén om att kritiker är avsundsjuka på en 60 årig tant som inte vet att Ryssland är ett land och försökt vara ”nere med kidsen” då man är närmare döden än livet.

Anyway. Pernilla är gravt lat. Att hon ”jobbar mycket” är enbart enbart förknippat med hur mkt uppmärksamhet och/eller lyx som är kopplat till uppdraget. Finlandsbåten var hon lagom sugen på. Träning? Ett jävla skämt och träna behöver hon mtp livsstil. allt som är tråkigt fnissar hon bort. Galet lat mao och man ska inte missta hennes energi för att få bekräftelse i form av att synas o eller konsumera med att de facto lägga energi på sådant som ger varken eller. Snabba belöningar gäller för Pernilla. Annars får det vara. Och det är vad barn går igång på. Vilket hon är.

Att hon saknar allmänbildning har ju inget med hennes jobb att göra. Hennes jobb går ju ut på något helt annat. Och jobbar som fan gör hon. Alla i hennes bransch gillar att synas och höras… Vill man inte se henne får man väl kolla bort.

Hon gör ju det som de facto är hennes jobb i en större utsträckning än en stor majoritet med ett vanlig heltidsjobb.
Huruvida hon gillar snabba belöningar eller inte gillar att träna har väl inte heller något med jobbet att göra? Jag hatar med att träna och föredrar snabba belöningar, undviker det jag tycker är tråkigt i så stor utsträckning jag kan… Har aldrig träffat någon som gillar att göra saker de avskyr. Prioriterar man annat, får livet att gå runt och mår bättre så ser jag verkligen inte vad problemet med det är?
Citera
2024-02-23, 16:22
Medlem
Themoonbarkings avatar
Citat:
Att hon saknar allmänbildning har ju inget med hennes jobb att göra. Hennes jobb går ju ut på något helt annat. Och jobbar som fan gör hon. Alla i hennes bransch gillar att synas och höras… Vill man inte se henne får man väl kolla bort.

Hon gör ju det som de facto är hennes jobb i en större utsträckning än en stor majoritet med ett vanlig heltidsjobb.
Huruvida hon gillar snabba belöningar eller inte gillar att träna har väl inte heller något med jobbet att göra? Jag hatar med att träna och föredrar snabba belöningar, undviker det jag tycker är tråkigt i så stor utsträckning jag kan… Har aldrig träffat någon som gillar att göra saker de avskyr. Prioriterar man annat, får livet att gå runt och mår bättre så ser jag verkligen inte vad problemet med det är?

Därför att du beskriver en drift - inte ett arbete. Det är enorm skillnad. Men ni tenderar att göra den simplistiska likställelsen mellan arbete och njutning. Arbete kan vara njutning men njutning kan inte vara arbete so to speak De kan vara synonyma men därmed inte sagt att Pernilla inte är lat för hon är jävligr lat. Alltså jävligt lat.

Problemet med det är att vi får en massa barn - precis som Pernilla. Hon är en förvuxen femåring och det är alla som väljer de enkla belöningar framför att bli vuxen. Vår västvärld tillåter det idag och inte bara det: det uppmuntras. Att du inte känner någon som inte vill ta the easy way out bekräftar det jag säger och det är också anledningen till det förfall vi ser. Ingen kan någonting. Ingen vill någonting. Ingen har någonsin riktning förutom den snabba barnsliga belöningen att synas och ha saker nu nu nu precis som Pernilla och Bianca och uppenbarligen du också. Och en stor del av väst.

Ingenting komme byggas ur det. Ingenting kommer vara beständigt. Caia är inget annat än pengar och uppmärksamhet som inte genererar något annat än detsamma samt elva åringar som nu lider av grav psykisk ohälsa för att Caias prdouktet inte gjorde dem snyggast i skolan förlåt världen.

Internet är fulla av alla de här belönings kickar människorna symboliserade av Kardashians oxh Wahlgrens och dumheten som följer med det är monumental. Man vet att Ryssland är ett land. Det är inte ens allmänbildning. Det är ett tecken på totalt förfall i belöningen och narcissismens mörka vatten. Det skulle vara enbart underhållande om det inte var så att det beundrades.

Eller för att uttrycka det så här: det är skillnad på framgång och prestation. Framgång kan man ha med en trisslott eller med Caia eller med WV. Det kräver inte en prestation. Framgången drivs av drifterna medan prestationen drivs av viljan som kommer ur drifterna.

Med det menar jag att drifterna enbart behöver tillfredsställas i form av framgång som tillfredställer drifterna medan prestationen bygger på vilja som måste ha en riktning för att kunna vara en vilja. Annars är det en drift. Prestationen kräver då en uppoffring vilket framgången inte gör därför den bara bygger på ett evigt sökande efter tillfredställelse här och nu. Prestationen däremot är viljan att nå belöningen långt senare. Det kräver strategi mål kostbara offer och långsiktighet. Framgången kräver begär, snabb tillfredställelse, värdelösa offer och kortsiktighet.
Senast redigerad av Themoonbarking 2024-02-23 kl. 16:39. Anledning: Tillägg.
Citera
2024-02-23, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Themoonbarking
Därför att du beskriver en drift - inte ett arbete. Det är enorm skillnad. Men ni tenderar att göra den simplistiska likställelsen mellan arbete och njutning. Arbete kan vara njutning men njutning kan inte vara arbete so to speak De kan vara synonyma men därmed inte sagt att Pernilla inte är lat för hon är jävligr lat. Alltså jävligt lat.

Problemet med det är att vi får en massa barn - precis som Pernilla. Hon är en förvuxen femåring och det är alla som väljer de enkla belöningar framför att bli vuxen. Vår västvärld tillåter det idag och inte bara det: det uppmuntras. Att du inte känner någon som inte vill ta the easy way out bekräftar det jag säger och det är också anledningen till det förfall vi ser. Ingen kan någonting. Ingen vill någonting. Ingen har någonsin riktning förutom den snabba barnsliga belöningen att synas och ha saker nu nu nu precis som Pernilla och Bianca och uppenbarligen du också. Och en stor del av väst.

Ingenting komme byggas ur det. Ingenting kommer vara beständigt. Caia är inget annat än pengar och uppmärksamhet som inte genererar något annat än detsamma samt elva åringar som nu lider av grav psykisk ohälsa för att Caias prdouktet inte gjorde dem snyggast i skolan förlåt världen.

Internet är fulla av alla de här belönings kickar människorna symboliserade av Kardashians oxh Wahlgrens och dumheten som följer med det är monumental. Man vet att Ryssland är ett land. Det är inte ens allmänbildning. Det är ett tecken på totalt förfall i belöningen och narcissismens mörka vatten. Det skulle vara enbart underhållande om det inte var så att det beundrades.

Du pratar som om alla som vill skulle lyckas på samma sätt som Pernilla gjort, eller för den delen Bianca eller Kardiashians (!) vilket är helt absurt. Bara för att man vill något blir det inte så. En ungdom som engagerar sig lika mycket i ungdomsförbund och vill bli minister som t ex Pernilla gnetat runt på musikalscener är ju knappast någon garanti för att man lyckas med något av det.

Och oavsett vilket har det ingenting att göra med om huruvida Pernilla är lat eller inte. För jobbar gör hon, betalar sin skatt gör hon och skapar arbetstillfällen gör hon också.

Med ditt tankesätt är alla inom underhållningsbranschen lata, vilket inte stämmer och vilket du inte har en aning om.
Oavsett vad du tycker om personerna eller branschen i sig.

Att västvärlden är i förfall i vi dock helt överens om.
Citera
2024-02-23, 18:03
Medlem
Themoonbarkings avatar
Citat:
Du pratar som om alla som vill skulle lyckas på samma sätt som Pernilla gjort, eller för den delen Bianca eller Kardiashians (!) vilket är helt absurt. Bara för att man vill något blir det inte så. En ungdom som engagerar sig lika mycket i ungdomsförbund och vill bli minister som t ex Pernilla gnetat runt på musikalscener är ju knappast någon garanti för att man lyckas med något av det.

Och oavsett vilket har det ingenting att göra med om huruvida Pernilla är lat eller inte. För jobbar gör hon, betalar sin skatt gör hon och skapar arbetstillfällen gör hon också.

Med ditt tankesätt är alla inom underhållningsbranschen lata, vilket inte stämmer och vilket du inte har en aning om.

Att du inte ser misstagen i ditt resonemang är glasklart. Det är inget fel. Ni tillhör tillsammans med Wahlgrens en digital underklass. Inget fel alls. De är exakt lika viktiga för samhället men eliten kommer aldrig se åt er eller vice versa. Så länge man är okej med klassamhället och vart man tillhör är det här noll problem.

Pernilla är lat. Det vet vi sen wv. Artister som tex Linda Bengtzing tog arbeten under pandemin isf att hålla desperat i sina begär och gnälla som små barn på att de inte fick göra det de älskar så det är skillnad på artister och artister. Carola tog hit flyktingar under flyktingkrisen och satt t.o.m. i fängelse för att hon stoppat en stöld där hon befann sig. Samtidigt spelade Pernie in det wv som handlade om henne och hennes tantkidswannabees hundparty med tilltugg och dryck för hundarna. Så ja. Det är skillnad på artister och artister. Jag har aldrig ubder alla hundratals avsnitt av ev sett något i närheten från P. Det behkver hon givetvis inte men kom aldrig och säg att hon ”arbetar”. Hon stillar sitt begär och den dagen det krävs en ansträngning av henne som inte stillar begäret kommer hennes stjärna dö.

Fö lever många kulturarbetare på skattepengar vilket är vansinne och borde tas bort omedelbart.
Men!
Pernillas lön betalas av reklammakare och tanter som tycker att begäret att komma ut ur sin mammas fitta och sjunga om att man vill ha stora kukar är så roligt att man fnissar tills man trillar. Vet inte om du hör dit men det är iaf de som betalar för att se detta.

Det är helt lugnt att du inte ser skillnaden då den kräver mer än att studera WV. Och med det menar jag inget illa. Vi är olika. Det är verkligen inget problem utan det som driver samhället.
Citera
2024-02-23, 18:05
Medlem
Themoonbarkings avatar
Citat:

Och att jämföra idén om att vara politiker med att älskad på scen är helt fel. Det är HELT olika arenor med helt skilda förhållningssätt. Jag har själv äntrat scener och senare engagerat mig politiskt. Det är mkt lite gemensamt.

Att den är i förfall beror bla på personer som Pernilla och Bianca, influencers som de kallar sig. De pekar på att begäret ska stillas utan ansträngning utan offer och att maximal njutning och uppskattning ska komma ur ingenting. Då det inte funkar blir deras publik drabbade av psykisk ohälsa och hej väst 2024. Förutom då idén om att allt ska skötas av andra och att ens eget ansvar är minimalt för att inte tala om idén att begripa något överhuvudtaget. Men det mest fascinerande är ju hur just den digitala underklassen är beredda att dö för sina idoler genom ett helt sanslöst försvar på sociala medier för detta ovan jag menar är gränslöst förfall.
Senast redigerad av Themoonbarking 2024-02-23 kl. 18:12. Anledning: Ändring
Citera
2024-02-23, 19:02
Medlem
Du drar konstant in tusen andra aspekter.
Vad tycker du att hon ska göra för att tillfredsställa alla?
Det går inte.
Hon gör det som är hennes jobb och de jobb hon blir erbjuden och tackar ja till. Man kan tycka vad man vill om det, allt tilltalar ju varken dig eller mig, men jobbar gör hon.

Så exakt vad tycker du att hon borde göra för att inte vara så lat och var i schemat ska hon få in det?
Citera
2024-02-23, 19:10
Medlem
Themoonbarkings avatar
Citat:
Du drar konstant in tusen andra aspekter.
Vad tycker du att hon ska göra för att tillfredsställa alla?
Det går inte.
Hon gör det som är hennes jobb och de jobb hon blir erbjuden och tackar ja till. Man kan tycka vad man vill om det, allt tilltalar ju varken dig eller mig, men jobbar gör hon.

Så exakt vad tycker du att hon borde göra för att inte vara så lat och var i schemat ska hon få in det?

Vad KAN hon göra? Jag menar inte alls att hon ska göra nånting alls. Hon är bevisat lat och bevisat fylld av begäret och dess tillfredställelse. Varför ska hon gör något alls åt det?

Hon ska inte ”Tillfredsställa alla”. Och nej det går inte. Vem vill ens ha en global tillfredställelse? Det är ju inget annat än kommunism. Herre gud det är inte det jag pratar om. Du fattar inte det jag snackar om - du är på helt fel nivåer. Och att du anser att jag drar in en massa saker innebär att du inte förstår.

Arbete har sedan industrialismen gått från rent arbete till ett spektra vi kan kan dela upp i 100% arbete - 100% hobby dvs man arbetar med det man älskar och livet och arbetet går ihop. Eftersom idén om arbete då förändras är det nödvändigt att dela upp begreppen för att förstå vad som är vad. Att leva på sin hobby blir just då att leva på sin hobby. Att arbeta är något som innebär arbeta som förr i världen där väldigt få såg sitt arbete som hobby. Vad man sen har för hobby är ju olika. En programmerare kan ju utöva sin hobby som arbete. Men inte i den mån att han njuter av att synas eller får sk samarbeten. En influencer är troligen längst ut på den skalan och har högst begär till sitt arbete snarare än vilja till sitt arbete. Tydligare än så kan jag nog inte förklara det och fattar du inte så fattar du inte. 🙂

Du gillar 60 åriga tanter som sjunger om och har könsorgan på scen och menar att det är att arbeta. Gott så. Jag har inga åsikter kring att du upplever det så. Det är fel men det är inte ett problem så vi avslutar där. Längre kommer vi inte. Hoppas du uppskattar nästa säsong av vansinnet. I know I Will.
Senast redigerad av Themoonbarking 2024-02-23 kl. 19:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in