Citat:
Ursprungligen postat av
Tezz-l
Nämn några drag av narc som du märkt på c som ditt ex har
Ständigt närvarande. Försummar sina egna barn och familj rejält i början.
Fixar och donar, jobbar för att göra sig oumbärlig. Lagar saker. Fraktar. Gjorde saker med mina barn så jag fick ”välbehövlig vila”.
Smicker, blommor, fixar frukost/middag, städade, alfahannen som gjorde sitt yttersta i sänghalmen.
Som ensamstående så blev detta en lyx i vardagen och han var för bra för att vara sann… jag hade träffat den bästa av alla män på jorden!
Trevlig mot vänner, blir självklart snabbt populär. Bra utseende. Lyfte mig upp på en gyllene piedestal för att sedan sakta börja kontrollera och bryta ner mig. Tror det hann gå 2-3 år innan jag lite smått började reagera.
……….
Kontrollerar, sakta sakta. Tar till slut hand om inköp, betalar fakturor. Behöver allt oftare en swish till inköp av mat, vin, hotellbokningar mm. Jag som hade god ekonomi och han med kronofogdeskulder tyckte mest det var bekvämt slippa allt då jag jobbade heltid men efter ngt år började han ta för sig allt mer. Försökte bestämma över mina pengar, mitt husköp. Krävde allt mer. Efter separation önskade han underhåll och blev skrämmande hotfull när jag bytt alla inlogg till bankkonton. Hotade med domstol mm. Tog lååång tid att få bort honom ur mitt liv och många kronor fattigare. Efteråt har jag förstått att han såg ekonomiska fördelar och det mesta var ett skådespel.
Jag ser tyvärr starka likheter mellan honom och Bauer. Det behöver inte betyda att det är så men det är min reflektion.