Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-10-28, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurtigaBritta
Såg Wahlgrens värld där P fick ett ”hett sms” av CB där han skrev att han ”hade drömt” om att ha Bianca och Benjamin i sängen samtidigt som P.. eeh okey…

Såg också det, men uppfattade inte det som att han drömt om att ha dem i samma säng?…
Citera
2021-10-29, 00:01
Medlem
Citat:
Såg Wahlgrens värld där P fick ett ”hett sms” av CB där han skrev att han ”hade drömt” om att ha Bianca och Benjamin i sängen samtidigt som P.. eeh okey…

VA? Du maste skoja? Och hon P bara kor pa som vanligt? Han maste ha en duktigt stor kuk som satter pa henne redigt eftersom hon blundar for allt.

P - laser du har? Jag hoppas det! Du ar FAN sjuk i huvudet!
Citera
2021-10-29, 00:11
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Fuglesang drog direkt när Pernilla trodde det varit människor på Mars
Va är det sant? Det finns liksom ingen hejd på något hos P..🤣🤣
Citera
2021-10-29, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Va är det sant? Det finns liksom ingen hejd på något hos P..🤣🤣

Hon trodde även att man automatiskt brinner upp ute i rymden och att alla astronauter som någonsin varit i rymden har gått på månen inklusive Fuglesang. Hon gjorde ett 10-frågors-test om rymden innan hon skulle åka och träffa Fuglesang för att allmänbilda sig lite och inte skämma ut sig. Det räddade henne inte kan man ju säga
Citera
2021-10-29, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Someone1
Då är det stora frågan. Hur tusan väljer Pernilla sina partners? Vet inget om Emilio eller Joachim, men om CB. Det är helt ofattbart att hon gång på gång blir förd bakom ljuset. Dags för henne att vakna upp! Och ja, stor röd flagg!

Ja det kan man ju undra över. Jag reagerade DIREKT när Pernilla påstod att det var sååå skönt att hennes nya kille aldrig sett WV. 🙄

Och att han minsann inte var det allra minsta intresserad av, att vara med i WV och på kändisfester.
För att i nästa sekund vara med överallt…🤔 🚩

Efter bilderna och instafilmerna Pernilla delat, på C ser han ut som en stel trädocka med ett iskallt ansikte där leendet inte når fram till hans ögon.

Att ha en sunkig kostym, som det ser ut att han ha sovit bakfull i på HONS ❤️ premiär..

https://i.imgur.com/htVAu4W.jpg

Någon som vet hur han kunde få jobba på Skistar i Norge? Han ser inte ut att kunna åka alpint. Ännu mindre lära ut. 😁
Citera
2021-10-29, 06:26
Medlem
Citat:
Ingen hejd på lögnerna här. Som vanligt!
Citera
2021-10-29, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickolito
Ingen hejd på lögnerna här. Som vanligt!

Säger inget om ovan då jag själv inte ser WV, men klargör gärna vad mer som varit lögn i denna tråd? Du verkar ju alltid ha svar på tal!
Citera
2021-10-29, 09:37
Medlem
Citat:

Det är inte sant. Christian skrev att han hade drömt om Pernilla och att Benjamin samt Bianca fanns med i drömmen. Fanns inte med någon säng överhuvudtaget. Sluta ljug
Citera
2021-10-29, 18:06
Medlem
Jag har hört från flera källor att Pernilla är jättegullig och snäll och att Bianca är dryg som bara den och lite creepy
Citera
2021-10-29, 22:26
Ett helt avsnitt om att PW fått ligga!
Har lite svårt att förstå hur en tant på 50+ fnittrar och basunerar ut detta. Vem är intresserad? Tycker hon börjar passera bäst före datum.
Citera
2021-10-30, 06:03
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Pernilla, hennes syskon och föräldrar står varandra väldigt nära.
Hela familjen blev ju även indragen genom Emilios behandling av Pernilla och dödshoten som han riktade mot hela familjen.

Charlotte Perrelli var vid denna tid gift med Emilios bror Nicola:
Han hotar att döda oss allihopa, det är både jag och Nicola och även Linus, Pernillas bror, och Pernilla och hennes nya kille.
https://www.expressen.se/nyheter/dodshoten-fran-emilio-ingrosso-mot-pernilla-ord-for-ord-9/

Linus Wahlgren:
Jag har blivit mordhotad flera gånger. Han sa rakt ut att han ska döda mig. Själv är han inte rädd. - Jag skiter fullständigt i den idioten. Jag tycker nästan synd om honom, han måste ju vara sjuk.

Christina Schollin:
Pernilla Wahlgrens mamma, skådespelerskan Christina Schollin, 67, har hela tiden stöttat sin dotter. - Vi har ju känt till varje gång det har hänt. Det har varit väldigt mycket otäcka saker som har gjort att Pernilla har valt att polisanmäla. - Att vår dotter har råkat ut för detta är förfärligt. Det är så utanför allt normalt beteende. Jag mår illa av det. Det är fruktansvärt.

Niclas Wahlgren:
Det här är allvarligare än det verkar. Det kommer polisutredningen att visa.
https://www.expressen.se/nyheter/dodshoten-fran-emilio-ingrosso-mot-pernilla-ord-for-ord-9/

Citat från Emilios dödshot som spelades upp under rättegången:
Jag ska knulla din jävla kille i arslet, fattar du det? Jag ska döda honom en dag, hajar du det?
Jag ska döda dig också och din jävla familj! Fattar du det!
Det ska du bara veta din jävla hora! Fattar du det.
Polisanmäl mig nu Gör det, gör det nu! Gör det nu! Lika snabbt som du gör det så ska jag döda dig och din familj! Och din jävla äckliga horunge till man som du har.
Säger du en gång till att jag är en jävla psykopat, i närheten av mig eller till mina barn eller till mina vänner, och jag får reda på det, då dödar jag dig, fattar du det!? Du fuckar inte med mig! Har du fattat det!?
Jag kommer klippa till din jävla snubbe och få tolv års fängelse, har du fattat det?

https://www.expressen.se/noje/emilios-hot-ord-for-ord-9/

Känner man till denna bakgrund så är det alltså svårt att låta Åsa Ingrosso och Bianca komma undan med sitt försvar av Emilio. Det blir bara ett hån av Pernilla och hennes upplevelser. Inte minst när Bianca påstår att "båda har betett sig lika illa".

Konstigt att barnen vill kalla sig ingrosso som en hyllning till pappan.
Måste ju kännas kul för Pernilla att barnen gör ett sånt statement.
Citera
2021-10-31, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Absolut, instämmer att det funnits en påverkan och manipulation från Emilios sida.
Dock så är ju Bianca äldre nu och borde komma till vissa insikter kan man tycka.
Inte minst för att hon själv regelbundet går till psykolog där hennes relationer diskuteras (se hennes kommentar nedan).

Lite intressant att Bianca även verkar återuppleva den destruktiva föräldrarelationen med sin egen pojkvän. De har ett ständigt av/på förhållande som känns väldigt omoget för alla som passerat tonåren. I Biancas värld kan de inte leva utan varandra, är passionerade osv när många snarare upplever det som att Phillipe inte känns särskilt känslomässigt engagerad, utnyttjar hennes kändisskap för att själv ta sig fram osv.
Bianca har t o m uttryckt att det liknar föräldrarnas förhållande:
– Det här är mamma och pappa. Alltså vi är definitionen av min uppväxt just nu, säger Bianca i ”Wahlgrens värld”.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/jaO8Lq/biancas-radsla-for-att-upprepa-sina-foraldrars-misstag

Pernilla får frågan om hon försökt tala sin dotter till rätta eller försökt förmå henne att inte upprepa misstag som föräldrarna gjorde.
– Nej, för hon måste ju få göra sina egna misstag. Man kan aldrig styra nån annans känslor och det är ju känslor det handlar om i ett förhållande. Jag tycker att det är ganska fint att Bianca och Philippe verkligen har kämpat för sin kärlek. Där känner jag igen mig själv. Sen kan det vara på gott och ont, absolut, men hellre det än att Bianca hade haft tio olika killar under de här säsongerna, säger Pernilla Wahlgren och lägger till:
– Sen om det blir ni för resten av livet eller inte... jag tycker att det är fint med människor som kämpar för sin kärlek.
När du reflekterar över likheterna, Bianca, försöker du se vad du kan lära av det du upplevde hos dina föräldrar för att det ska sluta annorlunda för dig och er?
– Jo, men det försöker jag verkligen, genom att lära känna mig själv och gå till psykolog. Hon hittar kopplingar mellan dig, vår relation, min relation till pappa och er relation, säger Bianca.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/jaO8Lq/biancas-radsla-for-att-upprepa-sina-foraldrars-misstag

Jag kan förstå Pernillas resonemang att låta Bianca göra sina egna misstag. Samtidigt så tycker jag det är fel att hon underhåller Biancas föreställning om att hon och Phillipe "kämpar för sin kärlek". Det ÄR ett destruktivt förhållande på samma sätt som Pernilla och Emilios även om det i Biancas och Phillipes fall nog mer handlar om psykologisk, sexuell och ekonomisk manipulation och utnyttjande än hot och misshandel.

Kul med nån som lite mer ingående diskuterar WV och dessutom har koll på pyskologi. Min take är att Bianca efterstärvar uppmärksamhet för att Pernilla aldrig gav henne det som barn. Lyssnar man på 140 avsnitt WV så finns ett mönster i att premiera Benji om du frågar mig. Sen kan det vara en mor dotter grej. Men de har fan ett verkligt osunt förhållande. Pernilla verkar mer eller mindre rädd för sin egen dotter bitvis. Eller snrare kanske att hon vill VARA henne. Allt B gör, ska P apa efter. Och i flera fall är B mamma åt P. Det enda B söker är erkännandet hon söker av P som P vägrar ge henne. Det är en bekräftelse hon söker som hon försöker hitta i sina följare och i lyxkonsumtion vilket gång på gång går åt helvete.

P i sig kan vi snacka mer om - där har vi en riktig cirkus. Men vad tror du om ovan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in