Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-08-28, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juttan
Men herregud! Folk skriver i kommentarsfältet på hennes blogg att hennes nya kärlek är narcissist, obehaglig, kändiskåt osv osv osv. Dessutom uppmanar de henne att gå in här för att läsa sanningen...🤣🤣🤣
Hur stolligt får det bli? Klart som fan hon kallar folk för psykfall! Allt som skrivs här är bara fjärdehandsinformation, dvs hörsägen, och inget man ska ta på allvar.

Juttan - vad vet du om fjärdehandsinformation?
Vidare är den uppenbart att Pernilla inte fått till sig sanningen i alla delar. Bara tragiskt.
Därutöver är Pernilla själv varken konsekvent eller sanningsenlig i alla delar.

1. Hon skrev att man på FB skrivit massa osanningar om hennes ex Joachim i och med deras separation - detta stämmer ej. Det var Pernilla själv som blev lite nerskriven.

2. Pernilla är idag ett ansikte utåt för Gekås.
Tidigare har hon tydligt uttalat sig nedsättande om Gekås och de som handlar där. Inte särskilt konsekvent med andra ord. Men money talks, det förstår vi.

3. Pernilla skrev på sin blogg att hon inte läser vad som skrivits på FB om Bauer. Något senare, när hon kommenterar på bloggen så skriver hon att hon vet vad som skrivits för att hon läst allt.

Förstår att man vill skydda den man älskar och att det irrationella beteendet kommer därav.
Jag tror knappast att någon här på allvar tror att Pernilla kommer att ta åt sig av det som skrivs här. Det är inte heller syftet med en FB-tråd.
Citera
2021-08-28, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Ja precis, till slut kommer man till en punkt i livet då man känner att ”nu får det vara bra, vill ha en stabilitet i livet”. Christian är trotts allt 55år och kanske äntligen känner att han hittat hem och vi får väll utgå från att Pernilla är vuxen nog att fatta egna beslut.

Som du skriver, tiden utvisar hur det blir…

Kan stämma. Men handlar ett tidigare dåligt beteende om att det är en konsekvens av ens personlighet så tror jag knappast på bättring.
Tar bara olika lång tid innan de sanna ränderna kommer fram. Allt handlar för denna typ av person om målbild, sina egna behov samt motivation att få behålla fördelar som tillskansats.
Citera
2021-08-28, 11:50
Citat:
Ursprungligen postat av Martinmartinus
Min hustru visade mig en artikel tidigare i veckan i vilken Pernilla sa att Bauer "lever för sina barn".
Detta om något visar hur manipulerad hon är.
Både jag och hustrun skakar bara på huvudet åt galenskapen.

Man ska inte tro på allt man läser i de tidningarna heller. Att döma av vad som står i den här tråden så gör han ju inte det nej. Men visst tror hon på honom. Samtidigt har hon läst allt om han m här och kommentarer i bloggen och så korkad är hon inte att hon inte förstår att det kan ligga mycket sanning i det. Men hon verkar väldigt kär och då tänker många inte rationellt. Dock kan han ha bestämt sig för att sluta bete sig som han gjort tidigare. Han är ju 55 nu är det väl.

Framtiden kommer att utvisa hur det blir. Jag, en man på 60, känner ingen av dom men hoppas det går bra för dom.
Citera
2021-08-28, 12:01
Medlem
[quote=Martinmartinus|77061441]
Citat:
Juttan - vad vet du om fjärdehandsinformation?
Vidare är den uppenbart att Pernilla inte fått till sig sanningen i alla delar. Bara tragiskt.
Därutöver är Pernilla själv varken konsekvent eller sanningsenlig i alla delar.

Och vad vet DU om vilken information Pernilla har? Har hon berättat det för dig?
Hon har ingen skyldighet att dela med sig av allt hon vet.

Citat:
1. Hon skrev att man på FB skrivit massa osanningar om hennes ex Joachim i och med deras separation - detta stämmer ej. Det var Pernilla själv som blev lite nerskriven.

Och vad vet DU om vilka osanningar Pernilla syftar på här?
Har hon berättat det också?

Citat:
2. Pernilla är idag ett ansikte utåt för Gekås.
Tidigare har hon tydligt uttalat sig nedsättande om Gekås och de som handlar där. Inte särskilt konsekvent med andra ord. Men money talks, det förstår vi.

Det är väl något som är mellan Pernilla och Gekås?

Citat:
3. Pernilla skrev på sin blogg att hon inte läser vad som skrivits på FB om Bauer. Något senare, när hon kommenterar på bloggen så skriver hon att hon vet vad som skrivits för att hon läst allt.

Som jag uppfattade det så svarade hon längre ner i en kommentar att hon hade läst allt.
Jag tolkade det hela som att hon normalt sett inte läser men att hon nu gjort ett undantag.
Det är uppenbart att du tolkar det så som du VILL att det ska vara istället för med objektivitet.
Citat:
Förstår att man vill skydda den man älskar och att det irrationella beteendet kommer därav.
Jag tror knappast att någon här på allvar tror att Pernilla kommer att ta åt sig av det som skrivs här. Det är inte heller syftet med en FB-tråd.
Det var nog det enda vettiga och mest trovärdiga som du tillförde i detta inlägget. Alltid nåt!
Citera
2021-08-28, 12:08
Medlem
Citat:
Kan stämma. Men handlar ett tidigare dåligt beteende om att det är en konsekvens av ens personlighet så tror jag knappast på bättring.
Tar bara olika lång tid innan de sanna ränderna kommer fram. Allt handlar för denna typ av person om målbild, sina egna behov samt motivation att få behålla fördelar som tillskansats.

Håller med dig. Är det, som i detta fall med C, konsekvens av personlighet så kommer det inte bli någon förändring vare sig han är 55 eller 75 år. Han är den han är.
Citera
2021-08-28, 12:42
Citat:

Människor förändras. Ingen är exakt samma människa med samma beteenden och värderingar hela livet. 75 var ett intressant tal. Är man inte lite för gammal för att jaga pussy då ? 50+ är gammalt nog för att hålla på så
Citera
2021-08-28, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AwakeAsFuck
Människor förändras. Ingen är exakt samma människa med samma beteenden och värderingar hela livet. 75 var ett intressant tal. Är man inte lite för gammal för att jaga pussy då ? 50+ är gammalt nog för att hålla på så

Har jag inte påstått. Dock tror jag mig veta att en personlighet inte ändras så lätt efter 50. Snarare tvärtom. Du skriver om "pussy" men fet var sällan enkom otroheten och raggandet jag åsyftade.
Citera
2021-08-28, 14:17
Medlem
[quote=MrsGossip|77062263]
Citat:

Och vad vet DU om vilken information Pernilla har? Har hon berättat det för dig?
Hon har ingen skyldighet att dela med sig av allt hon vet.

Och vad vet DU om vilka osanningar Pernilla syftar på här?
Har hon berättat det också?

Det är väl något som är mellan Pernilla och Gekås?

Som jag uppfattade det så svarade hon längre ner i en kommentar att hon hade läst allt.
Jag tolkade det hela som att hon normalt sett inte läser men att hon nu gjort ett undantag.
Det är uppenbart att du tolkar det så som du VILL att det ska vara istället för med objektivitet.

Det var nog det enda vettiga och mest trovärdiga som du tillförde i detta inlägget. Alltid nåt!

Gällande Gekås: läs igen. Och ta in. Jag kommenterade inte avtalssituationen eller dylikt. För den är givetvis mellan Gekås och PW.
Det jag kommenterade var inkonsekvensen i handlandet. Men money talks. We get it:-)!

Gällande att PW inte träffat döttrarna i månadsskiftet maj/juni så VET jag att det stämmer gällande iaf den yngsta dottern. Den han säger sig "leva för".
Vilket i sig är högst anmärkningsvärt med tanke på det sporadiska ansvarstagandet tidigare, tillika sporadiska kontakten. Kan PWs entré i Bauers liv dock medföra att Bauer börjar engagera sig som en far bör så är det bara positivt!

Gällande att PW själv skriver först att hon inte läst FB och sedan skriver att hon har läst; absolut en tolkningsfråga. Hon får väl öva på skrivfärdigheterna.
Citera
2021-08-28, 15:28
Citat:
Har jag inte påstått. Dock tror jag mig veta att en personlighet inte ändras så lätt efter 50. Snarare tvärtom. Du skriver om "pussy" men fet var sällan enkom otroheten och raggandet jag åsyftade.

Ok. Jag är verkligen ingen expert på CB som många här verkar vara. Jag bara halkade in här. Berätta vad du åsyftade då
Citera
2021-08-28, 19:41
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Men senääälla, jag döööör för dig vad händer Sverige? Undrar om hon inte yttrat det senaste tiden?
Citera
2021-08-28, 20:22
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Men senääälla, jag döööör för dig vad händer Sverige? Undrar om hon inte yttrat det senaste tiden?

Hon är så satans pinsam, vem över 17 pratar på det viset.
Citera
2021-08-28, 20:43
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Hon är så satans pinsam, vem över 17 pratar på det viset.

Äldre kvinna som vill bli influencer? Och samtidigt är narcissist? Ja! Slänger in en diagnos baserat på hennes egna uttalanden 😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in