Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-08, 15:53
  #1
Medlem
Stoegers avatar
Behöver en grästrimmer för lättare kantklippning runt träd och stensatta rabatter mm. Jag har en bensindriven grästrimmer, men den är lite för bökig för dom där småjobben där det bara är lite gräs som inte gräsklipparen kommer åt, och en batteridriven mindre grästrimmer är lite smidigare och enklare att använda.
Så jag funderar på om Biltemas 18v grästrimmer är något att ha för dylika småjobb?
Alltså den här: https://www.biltema.se/fritid/tradga...8-v-2000043410
Jag har redan biltemas 18v 4.0Ah batteri och laddare, så grästrimmern i sig blir ju billig i jämförelse med att köpa något annat fabrikat med annat batteri och laddare.

Det jag funderar på mest är hurvida bra dessa plastknivar är, håller dom bra för vanligt gräs i jämförelse med trimmertråd?
Jag har bara använt trimmertråd, så jag vet inte hur det funkar med plastknivar. Nu är det ju bara vanligt gräs som ska kapas, så jag antar att det nästan är en ickefråga.

Men ni som har en sådan här Biltema-grästrimmer, funkar den bra för lätt-medium användning?
Hur länge kan man köra med den med 4.0Ah batteri?
Citera
2021-06-08, 19:43
  #2
Medlem
Skulle aldrig köpa nåt sånt från kinesiska biltema.

Inte värt att spara några småpengar för de där.

Nästan Allt på biltema är giftigt kinesiskt och tvivelaktigt tillverkat skräp och kopior.


satsa på europeiskt tillverkade kvalitetsgrejor och ha lite stolthet i de du köper.

Samtidigt stödjer du europeiska arbetstillfällen som i slutändan gagnar oss alla.
Citera
2021-06-10, 20:08
  #3
Medlem
Jag tycker väl inte det är så fel med biltema i sig, men just plastknivar på trimmer har jag dålig erfarenhet utav.
Jag skulle köra en trådtrimmer om jag var dig.

Har du sele till din trimmer du har nu? Det kanske skulle göra det enklare att använda.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback