2006-05-30, 20:03
Medlem
Ch4ll3s avatar
Tjatja!

Har påbörjat processen att töja örat, och eftersom jag har ett vanligt hål så får jag inte genom min 3 mm "töjgrej" jag köpte här om dagen.. och eftersom vi alla vet att man kan få nickelallergi av säkerthetsnålar så kom jag på att tandpetare borde fungera om man bara putsar dem lite "lenare"..

så det borde väl inte vara så farligt för hälsan att ha en tandpetare i örat...?
Citera
2006-05-30, 20:50
Medlem
börja med att få i ett 1,6mm smycke,bara att gå till piercarn och be om hjälp att sätta i tillexempel en ring,kostar bara 50spänn ungefär.
stresstöjj för guds skull inte o tro inte att du får igenom 3mm närmsta månaden om du vill ha snygga öron.
Citera
2006-05-30, 21:41
Medlem
Ch4ll3s avatar
Nae, stresstöja ska jag inte göra.. tänkte börja lätt, väldigt lätt...

men praktiskt sätt borde väl tandpetarteorin fungera?

sitter nämligen med en bit tandpetare i örat nu
Citera
2006-05-30, 22:22
Medlem
jo det tycker jag,sålänge inte de e någon udda plast eller impregnering på den.
Citera
2006-05-30, 22:39
Medlem
Ch4ll3s avatar
Nope, det är en hederlig i trä ;D
Citera
2006-05-30, 23:38
Medlem
Yeah!!s avatar
Om du tänkt att töja kan du börja med att töja upp till tex 2.4mm direkt!
Sen Är ledstickor ett bra alternativ för att komma upp i storlek när vävnaden återhämtat sig. Det där med tandpetare kan du nog skrota direkt om du hade tänkt dig nån seriös töjjning!

Mvh
Citera
2006-05-31, 13:17
Medlem
Jag töjjde upp till 6mm med hemmagjorda träpluggar som jag bara polerade och smörjde in ordentligt.
Ända problemet är att trä har en förmåga att suga sig fast i vävnaden i början så fram tills töjningen har återhämtat sig kan det vara omständigt att byta plugg,rätt bra egentligen eftersom det förhindrar att man stresstöjjer.
Annars är det problemfritt att använda trä sålänge man undviker udda träslag och trä från barrträd.
Citera
2006-05-31, 16:26
Medlem
Ch4ll3s avatar
det där med att trät fastnar märkte jag igår, smärtan att ta ut tandpetare var bland det värsta.. så jag beställde två riktigt töjningar förut idag ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in