Tackar för alla svar. Några kommentarer:
Citat:
Ursprungligen postat av system
Kassar står stadigare på golvet bakom framstolarna än vad de gör i ett bagageutrymme.
Aha, en designmiss!
Men jag måste ändå säga att det verkar inte som att det är just golvet bakom framstolarna som de flesta lastar på, utan just i bak
sätet, av någon anledning. För övrigt inte bara kassar, utan det kan lika gärna vara paket från Posten eller vad som. Jag undrar som sagt varför detta verkar vara det naturliga för så många?
En av de mer idiotiska lösningarna på Volvos ökända konceptbil YCC ("första bilen designad av kvinnor, för kvinnor", och whatnot. Ni vet vilken.), är att baksätet går att fälla upp så att det "blir lättare att lasta in kassar"...
Nåja, om jag själv lastar enstaka kassar i bagageutrymmet brukar jag lösa "omkastningsproblematiken" genom att klämma fast kassen mot bagageutrymmets gummimatta. (Lyfta upp mattan, sätta ner kassen, fälla tillbaka mattan så att den ligger an mot kassen).
Funkar, men det måste medges att det känns "slaskigt". Krokar och/eller bagagestroppar, fast monterade, hade underlättat. Vilket osökt för mig till nästa kommentar:
Citat:
Ursprungligen postat av Grout
Äsch, har ni för gamla bilar :P I min bil finns det krokar för tex matkassar
Vad är det för bilmodell?
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Crowley
Dessutom har min bil en fantastiskt korkad lösning där man måste pilla in nyckeln i låset på bakluckan för att komma in i den.
I sanning en dum lösning. Bilmodell?
Vet annars att vissa bilar har funktion i det fjärrstyrda centrallåset som innebär att inte alla dörrar öppnas vid första trycket på fjärrkontrollen, utan man måste i så fall trycka två gånger. (Har för mig att bl.a. Saab 9-5 har något sådant system. Dock inställbart så man kan bestämma hur många dörrar som skall öppnas).