2022-01-25, 14:40
Medlem
FUP:en är full av roliga detaljer.

I förhöret med Muhamad Maqd*hs sambo.

"Am*ll säger att Muhamad har förändrats och han är inte alls som han var förr. Han är mognare och vuxen. Man kan prata med honom. Han sätter Am*ll och deras familj först. Han har varit väldigt mycket hemma."

"Am*ll får frågan vad hon vet om Pont*s Grand*l. Hon svarar att hon vet att han är gängmedlem i Satudarah. Han är en stor snäll "nallebjörn".

"Siamak är en kämpande tvåbarnspappa, han är ensam om att ha barnen."

"Muhamad har alltid varit mammas pojke"

Underskatta aldrig förnekelsens kraft
Citera
2022-01-25, 19:30
Medlem
Svarar här på inlägg från tråden om mordet på Atte ( (FB) Man död efter skottlossning i Helsingborg (2022-01-18))
Siamaks bror som blev skjuten på öpprn gata i Helsingborg förra veckan.

Citat:
Ursprungligen postat av S.N.O.R.T.
BO:s bror sitter just nu häktad för stämpling till mord och grovt vapenbrott i Helsingborg och finns även med i Worldexchange-utredningen. Detta är sannolikt en hämndaktion som sattes i rörelse av personen han försökte få mördad.

Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Jag är inne på samma linje som du. Rättegången mot brodern med flera startade kl nio idag i Helsingborgs tingsrätt. Lite svårt att tro att det slumpar sig så att han mördas en och en halv timme dessförinnan.

(FB) Norrköpingsnätverket förberedde mord i Skåne. Avslöjades genom encrochat.

(FB) Bilhandlare från Helsingborg åtalad för narkotikasmuggling, penningtvätt och mordplan

Helsingborgs TR B 108-22 Aktbil 2 Förhör med Siamak:
FL: Vad känner du om då Kh@lill S@rris får ta del av den här informationen?
Det ser inte bra ut för min familj om ni lägger upp det. Men jag har inte sett någonstans än
hur ni lägger upp, hur ni har gjort kopplingen. Så om ni inte har kopplingen och bara gissar så
och går och säger det så kanske det händer min familj någonting och då blir det illa.
Ja, visst kan förra veckans mord vara kopplat. Det är extremt starka känslor inblandade här.
Senast redigerad av Skewie 2022-01-25 kl. 19:32.
Citera
2022-01-25, 20:24
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Svarar här på inlägg från tråden om mordet på Atte ( (FB) Man död efter skottlossning i Helsingborg (2022-01-18))

Det ser inte bra ut för min familj om ni lägger upp det. Men jag har inte sett någonstans än
hur ni lägger upp, hur ni har gjort kopplingen. Så om ni inte har kopplingen och bara gissar så
och går och säger det så kanske det händer min familj någonting och då blir det illa.
Ja, visst kan förra veckans mord vara kopplat. Det är extremt starka känslor inblandade här.

Hade helt missat att hans bror blivit mördad. Sanslöst vilken ångest han måste ha över detta.
Citera
2022-01-25, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Hade helt missat att hans bror blivit mördad. Sanslöst vilken ångest han måste ha över detta.

Man behöver ha ett konsekvenstänk för att kunna ha ångest. Det verkar herr siamak sakna då man beställer mord.

Tur de är giriga, för tänk hur illa det vore om de istället samarbeta, för marknaden är stor nog för alla men liten vill ha mer.
Citera
2022-01-25, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie

Men jag var egentligen slarvig i mitt svar. Är helt säker på att mordet på Atte hänger ihop med brodern. MEN jag är verkligen inte säker på att det är K S*ris som vill ”hämnas”. Just nu tror jag inte en det.

Redan 2020 hade polisen koll på att han var hotad och försökte få med sig honom och familjen till Jönköping. Han fattade inte varför han skulle åka och polisen berättade inte. (Visst går det att bluffa, men skiter han verkligen i sina barn,)

Redan i maj 2021 fick han veta vilka som planerade mordet på honom. (Även om han sade sig ha svårt att tro det.) Han har i så fall haft sju månader på sig att agera - det verkar så sjukt puckat att välja den dag då rättegången ska börja.

I chattarna med Min*sazi så låter det ju egentligen inte som att hatet är riktat mot S*rris utan mer bröderna L*ala, - som dessutom har ”fått luft” när de klippt Younes enligt SM. Min*asazi säger till och med vid ett tillfälle att han inte har några problem med S*rris, vilket låter helt sjukt. SM är också övertygad om att S*rris inte misstänker att han är måltavla. Men det är viktigt att brodern klipps direkt efter.

Alltså, jag har absolut inte fattat motivet till att skjuta S*arris. Vad missar jag?

I fupen som blir offentlig några dagar innan Atte skjuts framkommer ju ett gäng uppgifter som skulle få både en, två och tre kriminella att agera:
*SM ska peppra hela jävla tvätthallen. (Lalas tvätthall”)
* Han bedyrar till Jappis att all narkotika framåt ska till Norrköping, men nu visar det sig att han har sagt detsamma till Narcoexellence - men då skulle det till Sthlm istället.
* Han hånar D*nald R*skic som han ”nyttjar” för tillfället eftersom han behöver honom, men har för avsikt att droppa så fort det går. (Som i och för sig redan framkom i WE-fupen). Är nu inte längre 99 utan 100 på att DR är agentgoldfinger. Framkommer i chattarna.

Jaha, så här ser det alltså ut i mitt huvud. Hur ser det ut i era?
Senast redigerad av Right-humanist 2022-01-25 kl. 21:05.
Citera
2022-01-26, 07:11
Medlem
Citat:
Men jag var egentligen slarvig i mitt svar. Är helt säker på att mordet på Atte hänger ihop med brodern. MEN jag är verkligen inte säker på att det är K S*ris som vill ”hämnas”. Just nu tror jag inte en det.

Redan 2020 hade polisen koll på att han var hotad och försökte få med sig honom och familjen till Jönköping. Han fattade inte varför han skulle åka och polisen berättade inte. (Visst går det att bluffa, men skiter han verkligen i sina barn,)

Redan i maj 2021 fick han veta vilka som planerade mordet på honom. (Även om han sade sig ha svårt att tro det.) Han har i så fall haft sju månader på sig att agera - det verkar så sjukt puckat att välja den dag då rättegången ska börja.
Ok. då missförstod jag dig lite.

Hotet som polisen hade fått nys om 2020 borde väl vara just chattarna mellan duke-of-york / swiftsuit. Polisen fick ju in encrodata nästan i realtid under perioden mars-juni.

Jag börjar också tvivla på att det är K S*ris som ligger bakom mordet förra veckan. Han har lämnat kriminaliteten och lever ett till synes hederligt svenssonliv med sambo, tre barn, vita inkomster etc. Verkar osannolikt att han skulle äventyra tillvaron för att hämnas gamla oförrätter.
Samtidigt skall man ha i åtanke att hämnd är just den rätt som smakar bäst kall. Sami var ju skitsur över att Kh*lil startade eget tre år tidigare. Han skriver ju till jappis 26 mars 2020 om Kh*lils firma och att Kh*lil blandat in någon f-falang. Kh*lil kanske inte heller släpper saker utan vidare.

Mordet av brodern känns emellertid som ett väldigt starkt meddelande. Känns som att aktörer med intressen i narkotikamarknaden ligger bakom, som du också kom in på. Även om Sami fälls för stämplingen kan han mycket väl vara ute om några år. Någon annan aktör kanske vill markera maktskifte redan nu.

Tycker ändå det var märkligt val att släcka Atte. Han verkade ju vara en pajasliknande figur. i Atte-tråden spekuleras det vilt om andra tänkbara gärningsmän men de flesta inläggen skrivs av riktiga tomtar.

Intressant chat:
2020-05-16 14:16:18 swiftsuit->beersnail Han ska dö. Jag går inte därifrån förrens jag sett ett hål i hans huvud
2020-05-16 14:16:59 swiftsuit->beersnail Du skulle setg igpr en kille försökte blåsa atte på 10000kr. Vi gick dit som djur o löste det

Lite oklart vad det fetade handlar om. swiftsuit verkar dock pigg på att skjuta, kanske tog han i lite för mycket när han "löste" Attes problem. Som man bäddar får man ligga?
Citera
2022-01-26, 07:25
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
"Lyssna han tog min kille o gick o öppna firma ihop fast ja hjälpte han med allt, sen
han gick till dem f falanger i malmö mirza o dem ljög saker så ja hamna problem med
dem men ja löste de så vi börja jobba istället??,om vi kan ta hans bror direkt efter kort
typ nån dag så kan finns de flera miljonär att pressa den min kille som öppna firma
med han, o vi får 100% cashen"

Någon som fattar sammanhanget?

Om de knäpper Khalils bror strax efter så ska man kunna får ut pengar av Khalils kompis Marcus.
Citera
2022-01-26, 12:06
Medlem
Citat:

I chattarna med Min*sazi så låter det ju egentligen inte som att hatet är riktat mot S*rris utan mer bröderna L*ala, - som dessutom har ”fått luft” när de klippt Younes enligt SM. Min*asazi säger till och med vid ett tillfälle att han inte har några problem med S*rris, vilket låter helt sjukt. SM är också övertygad om att S*rris inte misstänker att han är måltavla. Men det är viktigt att brodern klipps direkt efter.

Alltså, jag har absolut inte fattat motivet till att skjuta S*arris. Vad missar jag?

I fupen som blir offentlig några dagar innan Atte skjuts framkommer ju ett gäng uppgifter som skulle få både en, två och tre kriminella att agera:
*SM ska peppra hela jävla tvätthallen. (Lalas tvätthall”)
* Han bedyrar till Jappis att all narkotika framåt ska till Norrköping, men nu visar det sig att han har sagt detsamma till Narcoexellence - men då skulle det till Sthlm istället.
* Han hånar D*nald R*skic som han ”nyttjar” för tillfället eftersom han behöver honom, men har för avsikt att droppa så fort det går. (Som i och för sig redan framkom i WE-fupen). Är nu inte längre 99 utan 100 på att DR är agentgoldfinger. Framkommer i chattarna.

Jaha, så här ser det alltså ut i mitt huvud. Hur ser det ut i era?

agentgoldfinger håller jag med om är identifierad. Han nämner ett namn på en i familjen när en utryckning pågår i området han är bosatt vid i Spanien och skriver det i chatten med SM.
Dom här Lala läste jag om i en annan FUP gällande sprängningar i Helsingborg. Dom umgicks med en Nikola Grub som är ökänd i Malmös gängvärld.

Vad jag undrar också är var IC finns? Helsingborg är litet men man kan inte se att han skulle ha någon viktig roll runt SM. Förhörsledaren frågar ju om SM känner IC.

Det verkar som både agentgoldfinger och IC på senare år har skaffat Spanien som bas, och därifrån koordinerar smugglingsoperationer till Sverige.

Precis som du säger utnyttjar SM mest agentgoldfinger. Kan mycket väl vara så att när FUPen släpptes och man fick se vad han skrivit, så har folk blivit förbannade och viljat sätta SM på plats, ett extra hån mot honom är därför att ta brodern på dagen då rättegången ska starta.
Citera
2022-01-26, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
agentgoldfinger håller jag med om är identifierad. Han nämner ett namn på en i familjen när en utryckning pågår i området han är bosatt vid i Spanien och skriver det i chatten med SM.
Dom här Lala läste jag om i en annan FUP gällande sprängningar i Helsingborg. Dom umgicks med en Nikola Grub som är ökänd i Malmös gängvärld.

Och nu har alltså ”den tyngste” Lala häktats för sprängningen vid polishuset i Hbg 2017. Tillsammans med en person som är dömd för en annan sprängning tillsammans med Nik Grub.

(FB) Entrén till polishuset sprängd, Helsingborg 2017-10-18 ca 00:15
Citera
2022-01-30, 03:11
Medlem
rsass avatar
Vart kan man hitta fupen?
Citera
2022-02-08, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MN89
Då hade det kanske löst sig ändå. Dock plingade det till i mobilen när jag var nere i stan.

FUP:
https://delafil.se/2eebf110fefdc4df/...AD_VERSION.pdf
https://delafil.se/394649da012ce766/...AD_VERSION.pdf
https://delafil.se/b8aff0aa18007243/...AD_VERSION.pdf
https://delafil.se/851049680d53d64b/...AD_VERSION.pdf
https://delafil.se/d132e7e82a8893e6/...AD_VERSION.pdf
https://delafil.se/1e03d7b41cd28818/...AD_VERSION.pdf
https://delafil.se/c942d553fc57b368/...AD_VERSION.pdf
Hon kallas för ”Slöjan” av de tungt kriminella gängmännen.

Hon har enligt åklagaren hjälpt dem med ärenden – att skjutsa till en brottsplats, att gömma vapen.

Samtidigt är hon mamma till tre små barn.

Nu har hon åkt fast.

https://www.expressen.se/kvallsposte...gets-mordplan/
Citera
2022-02-08, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Hon kallas för ”Slöjan” av de tungt kriminella gängmännen.

Hon har enligt åklagaren hjälpt dem med ärenden – att skjutsa till en brottsplats, att gömma vapen.

Samtidigt är hon mamma till tre små barn.

Nu har hon åkt fast.

https://www.expressen.se/kvallsposte...gets-mordplan/

Ovanligt att en kvinna är involverad i en mordkomplott av det här slaget.
Blir spännande att se domen för slöjans del. Hon borde ha förstått det mesta av det som var i görningen.

Slöjans öppningsreplik vid delgivningen:
"Absolut inte, fattar ingenting, vad fan är detta och vem är annan"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in