Citat:
Ursprungligen postat av
Skewie
Svarar här på inlägg från tråden om mordet på Atte (
(FB) Man död efter skottlossning i Helsingborg (2022-01-18))
Siamaks bror som blev skjuten på öpprn gata i Helsingborg förra veckan.
Helsingborgs TR B 108-22 Aktbil 2 Förhör med Siamak:
FL: Vad känner du om då Kh@lill S@rris får ta del av den här informationen?
Det ser inte bra ut för min familj om ni lägger upp det. Men jag har inte sett någonstans än
hur ni lägger upp, hur ni har gjort kopplingen. Så om ni inte har kopplingen och bara gissar så
och går och säger det så kanske det händer min familj någonting och då blir det illa.
Ja, visst kan förra veckans mord vara kopplat. Det är extremt starka känslor inblandade här.
Men jag var egentligen slarvig i mitt svar. Är helt säker på att mordet på Atte hänger ihop med brodern. MEN jag är verkligen inte säker på att det är K S*ris som vill ”hämnas”. Just nu tror jag inte en det.
Redan 2020 hade polisen koll på att han var hotad och försökte få med sig honom och familjen till Jönköping. Han fattade inte varför han skulle åka och polisen berättade inte. (Visst går det att bluffa, men skiter han verkligen i sina barn,)
Redan i maj 2021 fick han veta vilka som planerade mordet på honom. (Även om han sade sig ha svårt att tro det.) Han har i så fall haft sju månader på sig att agera - det verkar så sjukt puckat att välja den dag då rättegången ska börja.
I chattarna med Min*sazi så låter det ju egentligen inte som att hatet är riktat mot S*rris utan mer bröderna L*ala, - som dessutom har ”fått luft” när de klippt Younes enligt SM. Min*asazi säger till och med vid ett tillfälle att han inte har några problem med S*rris, vilket låter helt sjukt. SM är också övertygad om att S*rris inte misstänker att han är måltavla. Men det är viktigt att brodern klipps direkt efter.
Alltså, jag har absolut inte fattat motivet till att skjuta S*arris. Vad missar jag?
I fupen som blir offentlig några dagar innan Atte skjuts framkommer ju ett gäng uppgifter som skulle få både en, två och tre kriminella att agera:
*SM ska peppra hela jävla tvätthallen. (Lalas tvätthall”)
* Han bedyrar till Jappis att all narkotika framåt ska till Norrköping, men nu visar det sig att han har sagt detsamma till Narcoexellence - men då skulle det till Sthlm istället.
* Han hånar D*nald R*skic som han ”nyttjar” för tillfället eftersom han behöver honom, men har för avsikt att droppa så fort det går. (Som i och för sig redan framkom i WE-fupen). Är nu inte längre 99 utan 100 på att DR är agentgoldfinger. Framkommer i chattarna.
Jaha, så här ser det alltså ut i mitt huvud. Hur ser det ut i era?