2021-06-06, 20:24
Medlem
svensvenglenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rayko
Skulle nog säga att södermalm slår den kategorin med råge.

gäller väl även vasastan till stor del. Bor väl kanske nån överklassknös i paradvåningarna längs esplanaderna, men överlag medelklass, folk i mellanchefsposition med hittepåjobb med hyfsat betalt. Är väl bara östermalm som är utstuderat överklass skulle jag säga. Märks tydligt på utbudet av resturanger, krogar, affärer etc. om man jämför med övriga innerstadsdelar.
Citera
2021-06-06, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hej-Party
Söker bostadsområde i sthlm-området som inte kryllar av vare sig överklass eller kriminella.

Vanligt folk helt enkelt, mycket invandrare funkar fint - men inte massa gäng och otrygghet.

Där man har råd att bo (är inte fattig, men djursholm funkar inte) och samtidigt vill låta barnen växa upp i. Finns det nått?

Beror på hur centralt du vill bo.

Mer centralt: Bromma har många bra områden. "Fint" men inte snobbigt som Djursholm och delar av Lidingö. Gärna någonstans utmed Nockebybanan.

Förutom Bromma skulle jag undvika alla ställen dit man kan åka med tunnelbana.

Det gör att övriga ställen ligger mindre centralt men har andra fördelar. T.ex. norr om stan såsom Täby med omnejd eller väster om stan på Ekerö.
Citera
2021-06-10, 00:46
Medlem
Lillarapunzels avatar
Tullinge är väldigt fint!
21 min med pendeltåg till TC, men samtidigt bara ett stenkast från naturen. Har ett rikt föreningsliv, en stor idrottsplats och friluftsområde i utkanten av orten. Dessutom väldigt prisvärt för att vara såpass nära Stockholm!
Citera
2021-06-10, 13:50
Medlem
vad har TS för budget
Citera
2021-06-11, 20:33
Bannlyst
Täby
Citera
2021-06-24, 14:26
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
Ålsten med omnejd är ett tips. Där finns en hel del övre medelklass med villor i 10-miljonersklassen, men det är ju trots allt inte riktigt Djursholmspriser. Ta gärna en tur med Nockebybanan en solig sommarlördag och stig av vid några stationer - så får du uppleva förortsområden som hade varit möjliga att bygga ut kring tiden vid min födelse år 1957, men PK-Sverige valde att skapa miljonprogramsområden istället.

Fast vill man ha Jan Helin som granne undrar vän av ordning?
Citera
2021-06-24, 16:12
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
Fast vill man ha Jan Helin som granne undrar vän av ordning?

Jag visste inte att han bodde där. Däremot tror jag mig veta - efter att ha kampanjat en del i området - att det viktigaste för de flesta människor som bor där är hur priset på den egna villan påverkas. Så stiger priset med honom som granne välkomnas han av de flesta och sörjs om han flyttar därifrån.
Citera
2023-11-10, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hej-Party
Söker bostadsområde i sthlm-området som inte kryllar av vare sig överklass eller kriminella.

Vanligt folk helt enkelt, mycket invandrare funkar fint - men inte massa gäng och otrygghet.

Där man har råd att bo (är inte fattig, men djursholm funkar inte) och samtidigt vill låta barnen växa upp i. Finns det nått?
Liljeholmen är toppen om man bor vid vattnet. Hornstull också bra, finns lite bus, men ganska "snällusar".
Enskede längst gröna linjen Gubbängen är nice. Vi letar där nu finns mycket bra ställen.
Vi brukar åka runt o känna atmosfären o kolla in folket o se hur vi en är. Zinken är också fint.
Citera
2023-11-11, 16:57
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmliv
Liljeholmen är toppen om man bor vid vattnet. Hornstull också bra, finns lite bus, men ganska "snällusar".
Enskede längst gröna linjen Gubbängen är nice. Vi letar där nu finns mycket bra ställen.
Vi brukar åka runt o känna atmosfären o kolla in folket o se hur vi en är. Zinken är också fint.

Tråden är över 2 år gammal, så förhoppningsvis har väl trådskaparen redan hittat ett tilltalande område.
Citera
2023-11-13, 12:30
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmut4
Jag tänker att den gröna linjen är bättre.

Stockholm-norr finns ju Alvik med omnejd.

Söderut Bagarmossen, Enskede, Svedmyra, Tallkrogen.

Men 'nackdelen' med tunnelbanan är att gängen lätt kan ta sig till dessa stationer
Fast sker detta verkligen? Inte särskilt många gäng i Danderyd fast samma linje går till Fittja söder om stan.
Fast det är klart om linjen har ett stopp i ett ghetto och nästa station är i ett bra område så kan gängen såklart ta sig till det fina grannområdet.
Citera
2023-12-10, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmliv

Liljeholmen är ju en katastrof av arkitektur, man har byggt sönder hela Liljeholmskajen med fula höghus, bara lantisar och annan skit som bor där, finns inte en restaurang med vettig mat där, allt är Thai eller Indiskt.
Citera
2023-12-10, 04:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arista
Liljeholmen är ju en katastrof av arkitektur, man har byggt sönder hela Liljeholmskajen med fula höghus, bara lantisar och annan skit som bor där, finns inte en restaurang med vettig mat där, allt är Thai eller Indiskt.
Ja det blir att bo kvar på gränsen. Vi båda fick jobb i Norge. Jag gillar ändå vibben i Liljeholmen. Vi funderade på Vaxholm ett tag, men det är fullt med invandrare i olika förläggningar. Har vänner som bor där men som precis sålt.
Många ungdomar som börjat sälja droger och polisen står tydligen maktlös.
"Kurdiska Räven" har en moster där sägs det. Ingen idyll längre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in