Citat:
Ursprungligen postat av
Hej-Party
Självklart kan de ta sig dit, för mig handlar det mer om vardagskänslan och framtidsbilden. Vill ju inte sätta mig i ett område vars framtid är i fritt fall.
Tack för tipsen! Områdena runt bagarmossen verkar vara rätt bra.
Missade att nämna det, men jag ska köpa radhus/villa. Liljeholmen är väl i princip bara lägenheter om jag förstått rätt?
Tack, min bild av Sollentuna är att det är väldigt antingen eller beroende på område. Alltså antingen kriminiellt och stökigt eller stark överklass?
Tack! Tänker att dessa har ett överslag mot överklass, eller?
Ah, var faktiskt i ett villaområde runt Ålsten häromdagen, mycket fint. Är det här alltså i princip förort utan miljonprogram?
Rekommenderar Älvsjö, Segeltorp och Herrängen gemytliga områden med villor, finns även en del hus i närheten av Telefonplan.
På Gröna linjen är det mycket suspekt folk som rör sig i tunnelbanan och i vissa förorter.
Bor man i ett område där man åker Gröna linjen, även om själva förorten man bor i är ok, är det ingen höjdare om dina barn ska växa upp och åka just den linjen.
Välj hellre Röda linjen från Fruängen och framåt, gemytligt, inga snobbområden, inga ghetton.