2021-06-02, 21:36
Medlem
ronken82s avatar
Är i planeringsfasen med att flytta till Argentina inom en allt för icke avlägsen framtid, och jag undrar nu om någon vänlig själ skulle kunna ge mig lite allmänna råd om hur jag bör fortgå.

Tack på förhand!/Ronken
Citera
2021-06-02, 21:45
Medlem
duden83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronken82
Är i planeringsfasen med att flytta till Argentina inom en allt för icke avlägsen framtid, och jag undrar nu om någon vänlig själ skulle kunna ge mig lite allmänna råd om hur jag bör fortgå.

Tack på förhand!/Ronken

beror väl på din situation. Du får väl berätta lite mer. Varför vill/ska du flytta till Argentina? jobb? studier? för du vill? familjesituationen?
Har du pengar sparat eller behöver du jobba? kan du spanska? vilken del av Argentina?

ja...typ så..
Citera
2021-06-02, 21:52
Bannlyst
Argentina är bankrupt och klarar inte av att betala sina skulder.

https://en.wikipedia.org/wiki/Econom...y_of_Argentina
Citera
2021-06-02, 23:04
Medlem
Vart i Argentina har du tänkt flytta och hur ska du försörja dig?
Citera
2021-06-02, 23:33
Medlem
Citat:

Tack på förhand!/Ronken
Min bästa vän var gift med en argentinska o flyttade ner till BA men han upplevde arbetsmarknaden extremt hård att komma in på även fast han hade språket med sig lite

Folk gillade inte prata engelska som han hade i reserv om huvudspråket försvann i diskussionen med ngn

När han bodde där 2010-2015 var det väldigt hög arbetslöshet samt bankkrisen satte spår
Citera
2021-06-03, 00:43
Medlem
ManOrAnimals avatar
Citat:

Tack på förhand!/Ronken

Vad ska du göra för dumheter i ondskans land?
Citera
2021-06-03, 00:52
Medlem
Bizmarcks avatar
Du kanske kan få arbete som torped i nån sån där kartell? Eller också kanske du kan få bli fotbollsspelare och spela i argentinska landslaget med Messi? Bara att välja. Du kan bli allt du vill!
Citera
2021-06-03, 01:01
Medlem
Hegamons avatar
Det är a och o att lära sig spanska. Jag har varit 1 dag i Argentina, det var i Bouenos Aires och jag blev avskräckt. Jag fick skynda mellan taxi och uttagsautomat, taxichauffören trodde jag skulle bli rånad, han varnade mig.

Som naiv svensk så vet jag ej i dag om jag utsatte mig för en risk eller inte. Chauffören sade att vid bankomaten står en beväpnad vakt, så det är lugnt, men det är okej om du tar ut där, men akta dig på gatan. Det var nästan folktomt på gatan....
Citera
2021-06-03, 01:20
Medlem
Armons avatar
Har hört att befolkningen är avsevärt mer utåtriktad jämfört med den genomsnittliga svensken. Räkna med att främlingar tar kontakt och gärna småpratar lite om du exempelvis äter ute på en lunchrestaurang. Det kanske å andra sidan har ändrats i samband med pandemin.
Citera
2021-06-03, 01:25
Medlem
Citat:

Tack på förhand!/Ronken

Skriv ut dig från sverige innan du åker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in