• 1
  • 2
2021-06-02, 17:01
Medlem
Knullkungens avatar
"En bartender skar av sin chefs penis i tisdags. Enligt kvinnan var det i självförsvar då han försökte våldta henne." Kvinnan är från Bangladesh och det hela skedde i Spanien.

Bör hon dömas?

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/ot...?ocid=msedgntp
Citera
2021-06-02, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
"En bartender skar av sin chefs penis i tisdags. Enligt kvinnan var det i självförsvar då han försökte våldta henne." Kvinnan är från Bangladesh och det hela skedde i Spanien.

Bör hon dömas?

Om det hon säger stämmer så tycker jag inte hon bör dömas. Våldtäktsmän förtjänar inte att ha en snabel
Citera
2021-06-02, 17:12
Medlem
Citat:

Bör hon dömas?

Om kuken skars av i en direkt nödvärnssituation så tycker jag inte att hon bör dömas. Om hon istället skar av den efteråt, driven av ilska snarare än försvar, så bör hon dömas.
Jag kan inte kolla på videoklipp där jag sitter så jag vet inte hur det gick till eller om det ens avhandlas.
Citera
2021-06-02, 17:14
Hur lyckades hon med det, var han neddrogad?

Gick det att sy tillbaka snorren igen?
Citera
2021-06-02, 17:16
Medlem
aTeRlINes avatar
Klart hon ska dömas. Man öppnar märkliga dörrar när det kommer till nödvärn och man använder någon form av övervåld. Leder till en viss butterflyeffekt där man inte vet var det slutar i.

Men emotionella personer kommer bara i vanliga fall skrika hesa med vanliga emotionella reaktioner. De klarar inte av att tänka.

Vidare är det med stor sannolikhet ord mot ord. Så om en kvinna är på lite dåligt humör och vill skära av dig kuken så kan hon gå fri bara genom att hävda våldtäkt. Inte direkt så att våldtäktsanklagelse är särskilt ovanliga, i synnerhet oriktiga sådana. Vi har redan sett att kvinnor gått fria ifrån falska våldtäktsanklagelser även om domstol bekräftat att någon våldtäkt inte skett.

Men om man vill ge kvinnor absolut kontroll över liv och död (vilket de delvis redan kan genom abort) be my guest. Men kom inte och lipa sen när ett galet ex skär av dig kuken för att hon var på dåligt humör. Om jag blir falskt anklagad för våldtäkt eller liknande av en kvinna så kan jag garantera att jag kommer sparka sönder hennes huvud med mina bara fötter, stampa sönder hennes hjärna. Om livet ändå förstört och jag ändå kommer hamna i fängelse på falska grunder så kan jag åtminstone göra det värt det. Och innan hon ringer polisen så kan hon veta att det tar 10min innan de kommer dit, jag behöver 5.
Citera
2021-06-02, 17:30
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Bör hon dömas?

Ur det du citerar går det inte att avgöra om hon borde dömas eller inte.
Citera
2021-06-02, 17:53
Medlem
Beror väl på om man anser det rätt att falskanmälande kvinnor får sina bröst avlägsnade eller om högra handen ska avlägsnas vid stöld och stening är en bra metod.
Citera
2021-06-02, 20:00
Avstängd
Onanikrems avatar
Skön kärring! Om det verkligen var en våldtäkt förtjänar han ingen penis!
Visar det sig vara en falsk anmälan skär man ut murrvan på henne utan bedövning..

Var det en våldtäkt förtjänar hon Riddarkorset med eklöv.
Citera
2021-06-02, 20:07
Medlem
Neroxxs avatar
Även ifall jag är positiv till att skada våldtäktsmän och pedofiler så är det en extremt farlig väg att öppna upp detta i nödvärnsrätten. Däremot jag öppen för att staten gör detta efter att en rättegång har bevisat att en person är skyldig. Det kommer förstås aldrig ske då det kan ses som inhumant i ett modernt rättssäkert samhälle.

Kvinnan bör väl dömas för att inte öppna upp farliga kryphål, utan att ha koll på fallet så låter det rent spontant som att det är svårt att få detta att gå under en nödvärnslag, men det beror förstås på hur situationen arta sig.
Citera
2021-06-02, 20:17
Medlem
TheBusters avatar
Intressant fall men som vanligt när det kommer till att skriva om Spanien så är det inte många rätt.
https://www.lavanguardia.com/sucesos...r-violara.html
1 Hon är servitris, inte bartender
2 Både hon och mannen är från Bangladesh
3 De levde som ett par.
4 Både är häktade, han är häktade genom att 2 Mossos vaktar hans rum på Sjukhuset
5 Han var även gift i sitt hemland
6 Efter incidenten så gick han först själv till polisen och hon dyker upp några minuter senare och anger sig själv
Citera
2021-06-02, 20:27
Medlem
Kan man sy fast en kuk igen och att den är fullt fungerande eller hur funkar sånt. Lite off topic kanske men låt säga att man inte hittar kuken, hur gör man då? Kan man göra en kuk av andra kroppsdelar. Vet en som fick örat avskuret och dom använde typ brosk eller något och skapade ett nytt öra. Någon kirurg här som kan svara på den frågan?
Citera
2021-06-02, 20:43
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Även ifall jag är positiv till att skada våldtäktsmän och pedofiler så är det en extremt farlig väg att öppna upp detta i nödvärnsrätten. Däremot jag öppen för att staten gör detta efter att en rättegång har bevisat att en person är skyldig. Det kommer förstås aldrig ske då det kan ses som inhumant i ett modernt rättssäkert samhälle.

Kvinnan bör väl dömas för att inte öppna upp farliga kryphål, utan att ha koll på fallet så låter det rent spontant som att det är svårt att få detta att gå under en nödvärnslag, men det beror förstås på hur situationen arta sig.

Håller med, vore förskräckligt om denna typ av nödvärn riskerar att få fäste i Sverige -håll i FB-dazen, pojkar!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in