Har bott i uk och Sverige i omgångar. Men det är snart dags att bestämma mig för ett ställe då jag vill köpa lägenhet.
Vilket land hade ni valt och varför? Vet att flera faktorer spelar in men vad hade ni valt?
Är under 25
Har bott i uk och Sverige i omgångar. Men det är snart dags att bestämma mig för ett ställe då jag vill köpa lägenhet.
Vilket land hade ni valt och varför? Vet att flera faktorer spelar in men vad hade ni valt?
Är under 25
1. Jobb
2. Trivsel
3. Beror också på om man är ensam eller inte.
4. Vänner
Är du medborgare eller har "indefinite leave to enter/remain" i UK?
Annars är det ju betydligt bökigare nu att flytta dit. En kollega gick igenom den processen tidigare i vår.
Är du medborgare eller har "indefinite leave to enter/remain" i UK?
Annars är det ju betydligt bökigare nu att flytta dit. En kollega gick igenom den processen tidigare i vår.
Lönerna är lägre i UK samtidigt som prisstandarden är ungefär som i Sverige. Ha det i åtanke om du funderar på att dra dit.
Min erfarenhet säger också att boende är snäppet dyrare i England än i Sverige. Fast det beror såklart på vart du vill bo också. En bekant till mig betalade 15.000 i månaden för en etta som låg en timme från Londons centrum. Vill du bo i centrala London måste du vara miljonär. Det är säkert billigare i de lite mindre storstäderna, men som sagt, du tjänar mindre.
Infrastrukturen är också sämre än i Sverige.
Senast redigerad av Adelaide 2021-06-03 kl. 23:51.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!