2021-06-01, 15:37
Medlem
druiddance1337s avatar
Tänkte skaffa truckkort A-B för att kunna få lite bättre jobbmöjligheter på mitt kommande lagerjobb. Är detta en seriös och licenserad utbildare? Försökte leta runt men hittade inte de exakta orden.

www.truckutbildarna.se
Citera
2021-06-01, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av druiddance1337
Tänkte skaffa truckkort A-B för att kunna få lite bättre jobbmöjligheter på mitt kommande lagerjobb. Är detta en seriös och licenserad utbildare? Försökte leta runt men hittade inte de exakta orden.

www.truckutbildarna.se
Jadå, stora licensierade utbildare.
Citera
2021-06-01, 16:02
Medlem
Den krassa verkligheten: Ingen truckutbildare är seriösa eller trovärdiga. Det för att "truckkortet" inte är ett seriöst eller trovärdigt kort/certifikat. Det är bara en lapp för att övertyga arbetsgivaren om att du har "dokumenterad" kompetens att köra truck. Hela konceptet är totalt värdelöst. De som ändå har truckkort har fortfarande inte kunskapen, förståndet eller intelligensen nog att kunna framföra truck säkert utan att köra sönder gods, inredning och fordon.

Så, den sidan är lika "seriös" som alla dessa truckutbildare.
Citera
2021-06-01, 16:22
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Den krassa verkligheten: Ingen truckutbildare är seriösa eller trovärdiga.

Inte ens Staplerfahrer Klaus?
Citera
2021-06-01, 23:53
Medlem
Pungpuckels avatar
Jag tänkte samma som du för ett antal år sedan.
Tog ett kort hos just Truckutbildarna.
Fick det, allt var lugnt.

Men sedan sökte jag säkert minst 100 truckjobb, fick inte något eftersom alla krävde erfarenhet.

Totalt bottennapp.
Citera
2021-06-02, 02:07
Medlem
RedRights avatar
Dom är kanon, inget att oroa sig för.
Har själv kort från dem. 👌 (Göteborg)
Citera
2021-06-02, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Den krassa verkligheten: Ingen truckutbildare är seriösa eller trovärdiga. Det för att "truckkortet" inte är ett seriöst eller trovärdigt kort/certifikat. Det är bara en lapp för att övertyga arbetsgivaren om att du har "dokumenterad" kompetens att köra truck. Hela konceptet är totalt värdelöst. De som ändå har truckkort har fortfarande inte kunskapen, förståndet eller intelligensen nog att kunna framföra truck säkert utan att köra sönder gods, inredning och fordon.

Så, den sidan är lika "seriös" som alla dessa truckutbildare.

Det finns ingen utbildare som kan leverera vare sig erfarenhet eller "sans och vett". Hur skulle det gå till?
En truckutbildning är ju just det som du skriver här - ett bevis för att du har dokumenterad kunskap (inte kompetens). Hur du förvaltar den kunskapen är väl det som skiljer en bra truckförare från en "Klaus".
Gällande förstånd och intelligens: Där kommer kravet på körtillstånd in och rättar till en del. Lagen föreskriver att man skall vara psykiskt stabil, ha gott omdöme och ansvarskänsla för att få köra en maskin yrkesmässigt. Det är då din chef skall se dig i ögonen och bedöma om du är en "Klaus" eller en trygg, stabil person. Om du känns säker för honom skriver han på ditt körtillstånd. Du får inte köra truck utan körtillstånd. Sen kan du börja skaffa erfarenhet.
Citera
2021-06-02, 12:40
Medlem
Jadå, väldigt bra utbildare, dem erbjuder även gratis tillgång till deras lokaler om man vill slipa sin truckkörar-förmåga bara man ringer dem o etablerar tid. Tog truckkort förra veckan, har redan jobb säkrat.
Citera
2021-06-02, 19:15
Medlem
killawifes avatar
Det är meningslöst att ta ett truckkort privat på det viset då många företag vill att man tar truckkortet genom dom av någon outgrundlig anledning. Jag har själv truckkort som jag tagit genom en arbetsplats och det är ju det simplaste som finns. Man skulle lätt kunna göra det på ett par timmar online och sen enkel praktik på arbetsplatsen istället för att spendera en hel jävla dag nånstans med detta. Trots detta nekades jag att köra truck på en senare arbetsplats då de ville att alla skulle gå deras egen truckutbildning som var exakt likadan som den jag gått. En kollega visade till och med upp boken som var samma jävla bok.

Men annars så är nog den truckutbildningen där helt ok. Kör hårt.
Citera
2022-12-25, 14:32
Medlem
Varnar för MK Truck företaget!
De levererar inte de det säljer! Oseriösa!

Bokade Truckutbildning A1-4 B1-4 D1
När jag kom på utbildning fanns det bara 4 truckar och 9 pers på plats.
Vi fick knappt köra (köer till varje truck) något och de fanns inte de truckarna han lovade oss att vi får på truck kortet.
När jag började diskutera med han om varför vi ska betala hela beloppet om han levererar halva utbildningen började han skrika och vara otrevlig.
Efter allt underkände han mej och krävde betalning.
Jag vägrade betala och nu har jag inkasso krav på mig!

Jag har kört truck i 7 år (intern kort DHL)

Skit företag!
#MK #Truck #Truckutbildning #Helsingborg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in