2021-06-01, 10:09
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Ge han en lägenhet mitt i stan, visa inte ut honom eller placera han i förorten. Blir det något av de två sistnämnda blir ett jävla liv från våldsvänstern och mussarna vilket straffar oss alla, det har bevisats i Malmö efter Paludans besök.

Ni som vill ha utvisning tänk på att det inte finns motgång mot islam i vår kära svenska rättsystem, plus vi får ett anti islam budskap på köpet.
Citera
2021-06-01, 10:21
Medlem
InnerstInnes avatar
Varför kunde inte Mohamed söka asyl i Spanien, Portugal, Frankrike eller Italien? Samtliga fullt dugliga för hans påstådda politiska asyl. Dessutom ligger de närmare Marocko än Sverige. Vidare borde han som marockan kunna franska, så integrationspotentialen är större för honom i Frankrike än i Sverige. Varför dög inte dessa länder för honom? Jo, svaret stavas Sveriges frikostiga bidragssystem och kravlöshetskulturen kring invandrare från asylansökning till graven. Vad gör man inte för att få tillgång till migranternas lustgård på jorden? Självklart kan man bränna en koran då och samtidigt korsa fingrarna bakom ryggen.

Det luktar desperation på långa vägar. Hela vägen ner till Casablanca. Jag köper inte din Youtube-skådespeleri, Herr Amara! Ut!
Citera
2021-06-01, 10:27
Medlem
Nej han ska ut.
Citera
2021-06-01, 10:35
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Jag är lite kluven här. En sida av mig säger att han självklart inte ska få stanna om det inte är så att han faktiskt riskerar att bli ett huvud kortare eller utsatt för tortyr. En annan säger att kanske skulle Sverige må bra av en arabisk högljudd religionskritiker. Fast vad har han haft för inkomst de senaste två åren?

”Domstolen anser att det är rimligt att ställa krav på Mohamed Amara att han vid ett återvändande till Marocko … håller en låg profil och är återhållsam med sin kritik mot islam och monarkin för att undvika att provocera fram handlingar mot honom från enskilda och myndigheter.”

Det där är ju dck mycket märkligt. Domstolen ska la överhuvudtaget ite ställa krav på hur de återvändande agerar?

Mycket märkligt agerande av domstolen som öppnar upp för att killen kan hävda en massa för att få att inte utvisas.

Att förnedra andras tro är lagligt i Sverige men inte speciellt trevligt och bör inte vara en omständighet för att få uppehållstillstånd då risk är stor att vi fyller landet med knäppskallar.
Citera
2021-06-01, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det är väldigt svårt att förstå att någon som frivilligt gör en medveten aktiv handling väl medveten om att denna handling är förbjuden eller straffas hårdare i vederbörandes hemland - därför ska ges rätt att stanna i Sverige.

Skulle detta bli legio skulle ju fullt med folk kunna komma hit och göra saker som är förbjudna i deras hemländer bara för att få stanna här. Vara otrogna, sex före äktenskapet, dricka massor av alkohol, häda religionen, begå brott som straffas hårdare i hemlandet etc.
Väl med PUT kan de sedan ”ångra sig”, göra avbön och förklara varför de gjorde så.

Det blir fullkomligt orimligt.

Instämmer! Men ändå är det ju detta som sker i tusental i Sverige. Kriminella och perversa typer som enligt reglerna ska utvisas men får stanna ändå pga de riskerar straff i hemlandet, straff som svenska myndigheter finner för hårda. Så de blir kvar i Sverige och utför sina kriminella och perversa handlingar här.

Lose-Lose. Sverige är kört.
Citera
2021-06-01, 10:56
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
"

Bör han få stanna?

Grejen är ju att här är det verkligen inte säkert för vederbörande att vistas eftersom vi islamiseras i exponentiell takt.

Platser han rent teoretiskt hade kunnat leva ut sina hundra år är begränsade till dit islam har begränsad räckvidd. Island, japan, Brazillien, vissa "fly over states" i USA så som Iowa och Minnesota, ja ni fattar.

Jag personligen hade nog inte levt länge om mina personuppgifter läckt ut tillsammans med fakta att jag bränt helig skrift. Men jag vet inte, har vi någon Imam här på FB som kan upplysa om en grej.. om han är här för att sprida Islam, är det då okej att bränna Koranen för att få stanna? alltså vad står högre i kurs här
Citera
2021-06-01, 11:09
Medlem
Ratads avatar
I min bok är det inte trollet utan sagoboken och de med vanföreställningar som han trollar som har problem. Nu valde han trollspåret istället för att råka bli bög eller kristen som är val 1A och 1B när man måste hitta på asylskäl.

Jag vill se att han är övertygad kritiker till all organiserad religion innan han borde få stanna. Låt honom göra kommunala utsmyckningar i form av rondellhundar med en viss lättkränkt sagofarbrors ansikte. Låt honom debattera kvinnors utsatthet i områden där vissa vanföreställningar råder. Han kan få driva med ortodoxa judar och frikyrkor. Såga mormonernas verksamhet med mera.

Sedan kanske han får stanna men allt ska ju vara hans personliga val som staten inte tar ansvar för. Tveksamt.
Citera
2021-06-01, 11:23
Medlem
Citat:
"Hur denna svårbegripliga bedömning landar hos migrationsminister Morgan Johansson vore intressant att veta. När han tidigare satt i Humanisternas styrelse undertecknade han debattartiklar om att inte sätta betydelsen av kollektivets identitet före individens rättigheter och att föra en global kamp mot religionsförtryck.

Nu hörs inget sådant.

Rättstillämpningen gick dessutom från anmärkningsvärd till direkt gåtfull när Mohamed Amaras ärende landade i migrationsdomstolen. I november 2019 kom domen:

”Domstolen anser att det är rimligt att ställa krav på Mohamed Amara att han vid ett återvändande till Marocko … håller en låg profil och är återhållsam med sin kritik mot islam och monarkin för att undvika att provocera fram handlingar mot honom från enskilda och myndigheter.”

Det var dessa formuleringar som fick honom att mitt i den vackra försommaren, slita sönder en Koran, elda upp den och lägga upp filmen på Youtube.

Om hans tystnad är en förutsättning för utvisning, då måste det omvända – att så tydligt det bara går visa var han står – rimligen leda till att han får stanna."

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/jBRxro/religiost-forfoljda-kan-inte-rakna-med-svensk-asyl

Bör han få stanna?

Han bör inte få stanna men kommer naturligtvis få stanna som alla andra.
Detta är ett sätt som kulturapor använder sig av eftersom de vet om att ingen skickas hem ifall de riskerar att dömas för brott som dem begått i sina egna hemländer.

Vi har skrivit under ett papper för FN där vi lovar att skydda terrorister och kriminella och detta papper använder politiker svinen hela tiden, nä vi kan inte göra något vi har ju skrivit på detta papper.
Citera
2021-06-01, 11:32
Medlem
feemaxxxs avatar
De borde införa krav på att man MÅSTE bränna en koran för att få stanna...
Citera
2021-06-01, 11:32
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Bör han få stanna?

Bara om han bevisar sin hängivenhet genom att byta namn till Damien.
Citera
2021-06-01, 11:34
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabogibo
Att bränna en koran visar på lite tåga och integrationsvilja!

Nej, det visar att han är villig att ta krig och bråk med sig vart han än åker i världen.
Det är en sak att vara ateist, och en helt annan att känna att man måste häckla alla som inte tänker som en själv. Vill vi verkligen ha en potentiell supervänsterextremist till i Sverige?
Citera
2021-06-01, 11:35
Medlem
Nej, varför? I Sverige finns det snart mer muslimer än i hans eget land, så ingen poäng att stanna här inte.

Ut med honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in