2021-06-01, 09:12
Medlem
Snapcounts avatar
Skall ju sägas i sammanhanget, att vi vet inget om den daskande polisen. Kan ju vara att han ses som en allmän skitstövel på jobbet, och detta var droppen som fick bägaren att rinna över för chefen..
Citera
2021-06-01, 09:16
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Skall ju sägas i sammanhanget, att vi vet inget om den daskande polisen. Kan ju vara att han ses som en allmän skitstövel på jobbet, och detta var droppen som fick bägaren att rinna över för chefen..

Ja men en sak jag inte riktigt förstår - och jag kan vara helt fel ute - om någon beter sig så på jobb, hanteras det inte inom HR sektionen på arbetsplatsen? Måste det alltid polisanmälas och gå vidare?

Nu tänker jag mig att det kanske var droppen... han hade kanske gjort andra saker?

Det handlar heller inte om att jag tycker handlingen är ok, eller att jag vill förringa den på något sätt...

Men en dask i rumpan har jag också fått av kollega. Han fick en mordisk blick och blev tillsagd på skarpen att inte göra om det. Det gjorde han inte heller. Behöver det alltid dras så långt...?
Citera
2021-06-01, 09:20
Medlem
J.H.s avatar
Att det finns så takt och tondöva personer på polismyndigheten. Han borde rimligtvis få gått på dagen. Hur dåligt omdöme får man ha. Att visa så lite respekt och inte kunna tolka en så solklar situation borgar inte för i övrigt gott polisarbete.

Tragikomiskt så det förslår, straffet borde vara ett års dumstrut på hans eventuella nya arbetsplats.
Citera
2021-06-01, 09:20
Medlem
Blondinss avatar
En perfekt tråd för alla flashback-incels!

Sjukt att gubben får vara kvar. Han saknar ju allt jävla omdöme. Riktig gris.
Citera
2021-06-01, 09:25
Medlem
regndroppens avatar
Mycket incels här, sjukt hur man kan tycka detta är okej. Enda rätta är att sparka snuten.
Citera
2021-06-01, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Det här är varför vi i västvärlden blivit så mesiga de sista 100 åren, kvinnor skulle aldrig fått rösträtt. De förstör samhällen om de har makt. I Pakistan, tror ni att det här skulle bli en nyhet där? Tvivlar ens på att kvinnor kan bli poliser där, precis som det ska vara i ett sunt samhälle. Kvinnor ska stanna hemma och ta hand om barnen, alternativt arbeta som förskolelärare eller sjuksyrror.

Äntligen någon som förstått. Bra!
Citera
2021-06-01, 09:29
Medlem
TheKhurgans avatar
Jag tycker hon borde löst situationen själv istället för att springa och tjalla som ett dagisbarn.

Hade hon slagit till hans arm/hand hårt som fan när han daskade till henne och sagt något i stil med "gör det igen så får du se på jävlar" så hade allt löst sig.
Polisen hade inte gjort om det och både han och kollegorna som såg på hade fått respekt för den kvinnliga chefen.

Det är ett stort problem med kvinnor på mansdominerade arbetsplatser, de passar inte in i jargongen och så fort det blir jobbigt anmäler de till chefen.

Byt jobb eller stå på dig.
Citera
2021-06-01, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Det här visar bara hur jävla sjukt Sverige är, ännu en kvinnlig polischef, vi har redan en polis som inte klarar av någonting! Allting som sker med Sverige är planerat!

Bra skrivet. Håller helt med.
Citera
2021-06-01, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Bra att snuskgubbarna ryker. Säkert en härskarteknik då han upplevde att hon tog för mycket plats.

...men snuskgummorna som beter sig minst lika omdömeslöst är okej?!
Citera
2021-06-01, 09:31
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Ja men en sak jag inte riktigt förstår - och jag kan vara helt fel ute - om någon beter sig så på jobb, hanteras det inte inom HR sektionen på arbetsplatsen? Måste det alltid polisanmälas och gå vidare?

Nu tänker jag mig att det kanske var droppen... han hade kanske gjort andra saker?

Det handlar heller inte om att jag tycker handlingen är ok, eller att jag vill förringa den på något sätt...

Men en dask i rumpan har jag också fått av kollega. Han fick en mordisk blick och blev tillsagd på skarpen att inte göra om det. Det gjorde han inte heller. Behöver det alltid dras så långt...?

Ja, man vet ju inte om den kvinnliga chefen även är en paragraf ryttare i fingerspetsarna ?

Men, det förefaller ju att den daskande polisen utmanade chefens auktoritet med sin gest/handling, offentligt även. Sånt blir det oftast konsekvenser av om man inte har sitt på det torra.
Citera
2021-06-01, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Jag tycker hon borde löst situationen själv istället för att springa och tjalla som ett dagisbarn.

Hade hon slagit till hans arm/hand hårt som fan när han daskade till henne och sagt något i stil med "gör det igen så får du se på jävlar" så hade allt löst sig.
Polisen hade inte gjort om det och både han och kollegorna som såg på hade fått respekt för den kvinnliga chefen.

Det är ett stort problem med kvinnor på mansdominerade arbetsplatser, de passar inte in i jargongen och så fort det blir jobbigt anmäler de till chefen.

Byt jobb eller stå på dig.

Sverige ser ut som det gör just på grund av att man tragiskt nog tillåtit kvinnor att nästla sig in på manliga arbetsplatser. Kvinnorna vet mycket väl vad de ställer till med, så fort de dyker upp på en klassisk manlig bastion.

Att gubbfan var omdömeslös och faktiskt inte så lite korkad är en annan sak.
Citera
2021-06-01, 09:37
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Fin vänskaplig gest som inte uppskattades, men han borde daska kriminella istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in