Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-06-01, 08:54
  #13
Avstängd
iAmLanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Ja, inköpet kommer ju kunna spåras till dig men finns väl inget illegalt i att köpa BTC?
Nej, men dom är spårbara.
Citera
2021-06-01, 10:57
  #14
Medlem
Gör såhär:
1. Sätt in pengar på Binance. (Krävs ID för att sätta in FIAT-valuta)
2. Köp Monero (XMR) istället för Bitcoin.
3. Skaffa Cakewallet app i mobilen och skicka din Monero från Binance dit.
4. Öppna nytt Binance-konto med VPN, utan att verifiera ditt konto
5. Skicka din Monero till ditt nya overifierade Binance-konto
6. Växla din Monero till Bitcoin.
7. Casha ut din Bitcoin till valfri wallet. Nu är din Bitcoin helt ospårbar och kan omöjligt kopplas till dig!

Monero-överföringar är helt ospårbara och två adresser går inte kopplas ihop med varandra. Det betyder att i samma ögonblick som du skickar din Monero från Binance så försvinner alla spår direkt.

Yes det krävs ID för att köpa Monero från början, men ingen kommer nånsin kunna se vad du använder din Bitcoin till sen. Eftersom du aldrig säljer Monero via ditt verifierade Binance-konto så kommer ingen ens kunna se att du sålt.

Tänk på att du kan ta ut max 2 BTC per dag från overifierat Binance-konto.

Lycka till!
__________________
Senast redigerad av david-taxi 2021-06-01 kl. 11:00.
Citera
2021-06-01, 11:04
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Jo det är det, men är man inte identifierad på kontot man köper saker för BTC då, hur ska någon kunna veta vem det är?

Skickar från vilket konto till vilket konto? Ge ett exempel?

Om du skickar från verifierat Binance-konto till ett overifierat Binance-konto så kan Binance koppla ihop ditt overifierade konto med ditt verifierade konto. Inte speciellt svårt att lägga ihop 1 + 1 och se att båda konton tillhör dig, trots att ett konto inte är verifierat. Så teoretiskt håller det inte.
Citera
2021-06-01, 11:08
  #16
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Skickar från vilket konto till vilket konto? Ge ett exempel?

Om du skickar från verifierat Binance-konto till ett overifierat Binance-konto så kan Binance koppla ihop ditt overifierade konto med ditt verifierade konto. Inte speciellt svårt att lägga ihop 1 + 1 och se att båda konton tillhör dig, trots att ett konto inte är verifierat. Så teoretiskt håller det inte.

Vet inte. Har tre olika konton på olika ställen men har aldrig överfört mellan dem. Både verifierade och inte.

Jag var rätt trött när jag skrev så vet inte riktigt vad jag menade. Men jag har iallafall inte köpt BTC förutom privat utan ID.
Citera
2021-06-01, 11:10
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Vet inte. Har tre olika konton på olika ställen men har aldrig överfört mellan dem. Både verifierade och inte.

Jag var rätt trött när jag skrev så vet inte riktigt vad jag menade. Men jag har iallafall inte köpt BTC förutom privat utan ID.

Så länge du skickar krypto mellan olika exchange-konton så kommer det alltid gå att teoretiskt koppla till dig så länge ett av dessa konton är verifierade.
Citera
2021-06-01, 11:15
  #18
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Så länge du skickar krypto mellan olika exchange-konton så kommer det alltid gå att teoretiskt koppla till dig så länge ett av dessa konton är verifierade.

OK, tack för info och till John Blund som gjorde att jag fick sova lite i natt.
Citera
2021-06-01, 11:16
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
OK, tack för info och till John Blund som gjorde att jag fick sova lite i natt.

Lugnt! Kolla mitt tidigare inlägg där jag förklarar hur du kan göra all krypto helt ospårbar, oavsett om det är Bitcoin eller Ethereum etc.
Citera
2021-06-01, 11:23
  #20
Medlem
Finns privata säljare som inte kräver KYC/ID
Citera
2021-06-01, 11:23
  #21
Avstängd
iAmLanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Lugnt! Kolla mitt tidigare inlägg där jag förklarar hur du kan göra all krypto helt ospårbar, oavsett om det är Bitcoin eller Ethereum etc.
Fast du, grabben... Det där funkar inte mot web browser finger printing.
Citera
2021-06-01, 11:25
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iAmLane
Fast du, grabben... Det där funkar inte mot web browser finger printing.

Eh, va snackar du om?
Citera
2021-06-01, 23:33
  #23
Medlem
Anledningen med id kontrol är för att stoppa man-in-the-middle-attack, annars ingen vet varifrån kommer pengarna, och bedragare kan göra mass bedrägeri och flyr med bitcoin

In princip behövs inte id kontrol om man kan bevisa på något sätt att han är ägaren av swish kontot och är medvetet om bitcoin handel, ett samtal från säljaren kanske fungerar lika bra
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback