2021-05-31, 09:49
Medlem
Varje YouTube video jag tittar på så kommer de någon förbannad jävla äcklig snusvideo. Volt, Lyft och Zyn. Väldigt fula namn också, som är mycket irriterande. Reklamerna är inte heller värst bra. Det är oftast ungdomar som är aktiva och festar.

Kan inte de riktiga snusbolagen göra reklam som är någorlunda manligt och som har riktiga namn.

Har ungdomar börjat snusa mer? Är livet idag med Snapchat, Tinder, könsjukdomar, studier, droger, överdrivna egon och McDonalds verkligen så stressande att man bara kan koppla av med nikotin. Invandrare brukar gilla nikotin. Så det är säkert därför industrin enligt mig verkar ha växt.
Citera
2021-05-31, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2PistolerIMinBil
Varje YouTube video jag tittar på så kommer de någon förbannad jävla äcklig snusvideo. Volt, Lyft och Zyn. Väldigt fula namn också, som är mycket irriterande. Reklamerna är inte heller värst bra. Det är oftast ungdomar som är aktiva och festar.

Kan inte de riktiga snusbolagen göra reklam som är någorlunda manligt och som har riktiga namn.

Har ungdomar börjat snusa mer? Är livet idag med Snapchat, Tinder, könsjukdomar, studier, droger, överdrivna egon och McDonalds verkligen så stressande att man bara kan koppla av med nikotin. Invandrare brukar gilla nikotin. Så det är säkert därför industrin enligt mig verkar ha växt.

Är det inte "tobaksfri" snus du ser reklam för, volt , lyft och zyn är väll alla tobaksfri "nikotinpåsar" inte "snus"
Citera
2021-05-31, 10:14
Medlem
Att du får reklamen brukar vara ett säkert tecken att du befinner dig i deras målgrupp. Känn dig komplemerad och köp en dosa!

Skämt å sido.

I det, som du också nämner med snapchat, utseendefixerade samhället är snus som inte brunar ner tänderna ett lyckosamt säljtrick. Få lite stimulans på köpet så är inte steget från mint-Wrigley's långt att ta.

Rätta mig om jag har fel men detta måste också vara ett kryphål i lagstiftningen då man inte får göra reklam för tobak, men nikotinprodukter (tex alla medel för att sluta röka), är ju lagligt att göra reklam för.
Citera
2021-05-31, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Är det inte "tobaksfri" snus du ser reklam för, volt , lyft och zyn är väll alla tobaksfri "nikotinpåsar" inte "snus"

Precis, jag är inte expert på benämningarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Persona.Non.Greta
Algortmen har identifierat att du är Beta-man, så därför får du reklam som riktar sig till Beta-män.

Jag använder inte ens sånna produkter.
Citera
2021-05-31, 10:20
Medlem
Citat:
Precis, jag är inte expert på benämningarna.

det har ju blivit populärt har jag sätt i tobakshandeln, kansske inte omfattas av "tobaskatt" eller nått,
Själv avhåller jag mig från tobakssubstitut, hört att man kan utveckla "vejayjay" av "fejk" prillor.

Citat:
Jag använder inte ens sånna produkter.

Bra jobbat av alghoritmen då
Citera
2021-05-31, 13:11
Medlem
Citat:

Tobak kommer att förbjudas inom EU inom en snar framtid (halleluja), därav bryter bolagen riktning mot tobaksfria produkter.
Citera
2021-05-31, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masala
Tobak kommer att förbjudas inom EU inom en snar framtid (halleluja), därav bryter bolagen riktning mot tobaksfria produkter.

Fan, vad nice! Blir skitglad av nyheten. Detta år blir bara bättre och bättre.
Citera
2021-06-02, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masala

Finns inget som helst substans i det påståendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in