2021-06-01, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Jag är genuint nyfiken på vilka pengar och tillgångar som finns. Speciellt när det gäller kohandel mellan kriminella ligor.

Detta blir bara mer och mer bizarrt.

Jag har svårt att tänka mig att klanen Alj Kahn skulle sitta på något större kapital. De verkar lite för impulsiva för att kunna lägga undan pengar och planera.
Citera
2021-06-01, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av breeder
Jag har svårt att tänka mig att klanen Alj Kahn skulle sitta på något större kapital. De verkar lite för impulsiva för att kunna lägga undan pengar och planera.

Simmo-familjen har stora pengar tillgångar och har kontakter runt hela Europa. Exakta förmögenhet vet jag ej men det är lätt över ett par miljoner!
Citera
2021-06-01, 13:46
Medlem
hashs avatar
GMs skall vara glada att dom är häktade, större chans att överleva en självsanering.
Citera
2021-06-01, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffodum
Nån nämde Vassgatan 3, stod 2-3 tyskreggade fina BMW:s där nu på morgonen och massvis med stolar och bord och slängda kaffekoppar/matkartonger.
Brukar ju vara otroligt lite aktivitet där annars. Noterade även polisen var här nere och snurrade igår eftermiddag

Polisen stod där i morse vid niotiden, fy tusan så nedskräpat.

Är det någon som kan bena ut vilken eventuell anknytning dom kan ha... med tanke på dom föreningarna som finns där på vassgatan 3 och i närheten. är det som jag tror. Simmo Släkten med tanke på att man rakt av inte ser ut som några mafiosos med bling bling utan kommer glidande i Någon familjebil modell Volvo,

betonar att jag spekulerar vilt, detta gänget kan ju ha med något helt annat att göra. Det är ju så jävla mycket som händer i Göteborg just nu så det kan ju vara något annat som är på gång eller så är det bara ett gäng med kriminella (ja polisen visar sig ju hela tiden så vad fan är detta annars ?) som bara just nu vill ha någonstanns att träffas och helt enkelt sitta och jäsa i solen. Vädret i Göteborg är verkligen perfekt så det är ju inte alls konstigt om man vill sitta ute förövrigt.

Eller så är det så som jag "tror" man har sammlats för att vara beredda när och om det smäller.

Skulle kunna fota gänget men vågar inte skylta med en kamera mitt framför nyllet på dom men har bränt iväg ett foto på håll och där ser man inte mycket så inte värt att lägga ut...
Citera
2021-06-01, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Polisen stod där i morse vid niotiden, fy tusan så nedskräpat.

Är det någon som kan bena ut vilken eventuell anknytning dom kan ha... med tanke på dom föreningarna som finns där på vassgatan 3 och i närheten. är det som jag tror. Simmo Släkten med tanke på att man rakt av inte ser ut som några mafiosos med bling bling utan kommer glidande i Någon familjebil modell Volvo,

betonar att jag spekulerar vilt, detta gänget kan ju ha med något helt annat att göra. Det är ju så jävla mycket som händer i Göteborg just nu så det kan ju vara något annat som är på gång eller så är det bara ett gäng med kriminella (ja polisen visar sig ju hela tiden så vad fan är detta annars ?) som bara just nu vill ha någonstanns att träffas och helt enkelt sitta och jäsa i solen. Vädret i Göteborg är verkligen perfekt så det är ju inte alls konstigt om man vill sitta ute förövrigt.

Eller så är det så som jag "tror" man har sammlats för att vara beredda när och om det smäller.

Skulle kunna fota gänget men vågar inte skylta med en kamera mitt framför nyllet på dom men har bränt iväg ett foto på håll och där ser man inte mycket så inte värt att lägga ut...

Man kan eventuellt samlas för att minnas den avlidne. Allt ni ser i Göteborg är inte en samling för en planering av massaker. Sluta se på filmer.

Väldigt vanligt att man har lokaler där människor kan komma till och framföra sitt deltagande i sorgen.

Just därför många är på väg från utlandet primärt. För att gå på begravning.

Vad som händer sen, händer sen.
Citera
2021-06-01, 13:57
Medlem
Massa tyskar som kommer till Sverige nu.

https://www.expressen.se/gt/uppgifte...till-goteborg/
Citera
2021-06-01, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baldo
Man kan eventuellt samlas för att minnas den avlidne. Allt ni ser i Göteborg är inte en samling för en planering av massaker. Sluta se på filmer.

Väldigt vanligt att man har lokaler där människor kan komma till och framföra sitt deltagande i sorgen.

Sant, men om du läser tidigare i tråden så ser du vad jag skriver om söndagskvällen. Ett gäng äldre herrar sitter på stolar framför ett antal tomma stolar, på de tomma stolarna kommer det olika små grupper av killar och sätter sig. Känns knappast som en minnesceremoni. Det var ingen munter stämning och inget småprat mellan resten av folket som satt och väntade på sin tur(?). Vid en minnesceremoni så skulle de väl ändå stå i smågrupper, småpratandes osv. Så var det inte nu.
Citera
2021-06-01, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av some18mydog
Sant, men om du läser tidigare i tråden så ser du vad jag skriver om söndagskvällen. Ett gäng äldre herrar sitter på stolar framför ett antal tomma stolar, på de tomma stolarna kommer det olika små grupper av killar och sätter sig. Känns knappast som en minnesceremoni. Det var ingen munter stämning och inget småprat mellan resten av folket som satt och väntade på sin tur(?). Vid en minnesceremoni så skulle de väl ändå stå i smågrupper, småpratandes osv. Så var det inte nu.

I många kulturer är det så. Man separerar äldre och yngre, kvinnor och män. Även vid begravningar. Såklart du kan ha en poäng, absolut.

Jag pratar mer generellt om alla som blossar upp det och gormar ”nu kommer förstärkning från utlandet”.
Citera
2021-06-01, 14:06
Medlem
Citat:

Du menar att mord sker, man begraver tre dagar senare?

I normala fall sker detta nån tre veckor senare så att folk ens har en chans att få delta. och dessutom med tät närvaro av Polis Eh normalt inte menar jag
Citera
2021-06-01, 14:08
Medlem
Citat:
I många kulturer är det så. Man separerar äldre och yngre, kvinnor och män. Även vid begravningar. Såklart du kan ha en poäng, absolut.

Jag pratar mer generellt om alla som blossar upp det och gormar ”nu kommer förstärkning från utlandet”.

Jag förstår, men så var inte känslan av detta möte. Det kändes snarare som en utfrågning av de äldre herrarna till de yngre som satte sig framför dem. Men jag håller med dig, bara för att det samlas några personer nånstans så behöver det inte betyda ”nu är det krig”. Men i just detta fall så var det säkert över 50 pers där så någon form av möte var det, men om det gällde vedergällning eller prat om ”hur fan kunde det bli så här” har jag ingen aning om.
Citera
2021-06-01, 14:12
Medlem
Det här med att grupper från Tyskland kommer till Sverige, jag hoppas gränspolisen vid Öresundsbron inte släpper in dem så som dom släpper in flyktingar!
Citera
2021-06-01, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Du menar att mord sker, man begraver tre dagar senare?

I normala fall sker detta nån tre veckor senare så att folk ens har en chans att få delta. och dessutom med tät närvaro av Polis Eh normalt inte menar jag

I Sverige, ja. Tror du andra kulturer begraver tre veckor efter? På Balkan ska man jordfästas inom 36 timmar.

Vet inte i detta fall, kan vara så att kroppen obduceras osv. Men minnesvaka hålls såklart i direkt anslutning till att en person avlidit, inte två månader efter.

Men onödig disksussion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in