2021-05-29, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Åkte förbi 01o - flera polisbilar på plats o en brandkårslastbil med täckt skåp med jalusidörrar
anlände - städa blod?

Min första tanke var krogen La Isla men sen kom jag på omöjligt för den är stängd -
eller var den inte det då - är det krogbråk (finns mathak exakt på hörnan) som spårat ur?

Som nån nämnde så ligger teodora,d-pub och biljardpalatset alldeles i närheten. Troligen från något av de ställena personerna besökt innan.

Så slummigt är inte Fridhemsplan vid Västermalmsgallerian. Smått överdrivet. Värre med Medis.
Citera
2021-05-29, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Skribenten jag besvarade antydde att polisen var i varje gatuhörn, därav mitt svar.

Från Aftonblaskan:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rial-att-ga-pa

Men om Polisen finns i varje gathörn så betyder inte det per definition att de patrullerar där. Det är bara din, journalistliknande, vinkling.

Jag läser detta ditt svarsinlägg och ser att du bara trasslar in dig än mer. Ser du det?
Citera
2021-05-29, 19:16
Medlem
Drozds avatar
Att GM bar kniv säger ju en del, säkert någon småkriminell drogdealare. Vilken normal person bär kniv på krogen liksom? Garanterat drägg som varit i farten...
Citera
2021-05-29, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
De båda männen var bekanta med varandra och hade sina rötter i samma lilla samhälle långt från Stockholm, erfar Expressen.
https://www.expressen.se/nyheter/pol...a-i-stockholm/

Betyder samma lilla samhälle långt från Stockholm inom Sverige eller utanför Sverige?
Citera
2021-05-29, 19:50
Medlem
.

Misstänker 2 ”utsocknes” som kom till storstan för att köpa droger. Finns rätt gott om den varan på k-holmen. Tunga missbrukare hänger dels utanför gallerian vid ö&b, i slänten upp mot kronobergsparken och nedanför st:görans psyk. Men visst, kan ju varit ett ”vanligt fyllebråk” också men verkar inte så värst troligt
Senast redigerad av kaffehexan 2021-05-29 kl. 19:55. Anledning: .
Citera
2021-05-29, 20:19
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffehexan
Misstänker 2 ”utsocknes” som kom till storstan för att köpa droger. Finns rätt gott om den varan på k-holmen. Tunga missbrukare hänger dels utanför gallerian vid ö&b, i slänten upp mot kronobergsparken och nedanför st:görans psyk. Men visst, kan ju varit ett ”vanligt fyllebråk” också men verkar inte så värst troligt
Ingen behöver åka till Kungsholmen från någon stad av betydelse i Sverige för att köpa droger av någon hazar.
Det finns droger i alla Sveriges kommuner.
Citera
2021-05-29, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ingen behöver åka till Kungsholmen från någon stad av betydelse i Sverige för att köpa droger av någon hazar.
Ja droger finns naturligtvis i överflöd i detta land, det vet jag, men sätter ändå min enda potatis på att det handlade om en misslyckad knarkaffär av något slag. Sen huruvida personerna ”från landet” hamnade just på k-holmen av alla ställen vete gudarna.
Citera
2021-05-29, 20:44
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Vanliga fyllebråk är inte knivmord.
Citera
2021-05-29, 20:48
Medlem
Ok, vanligt fyllebråk ”som gick över styr”. Dock ej troligt.
Citera
2021-05-29, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAllaPoe
Betyder samma lilla samhälle långt från Stockholm inom Sverige eller utanför Sverige?

Där ser man hur olika man kan tolka saker. Jag funderade över ordet rötter utifrån medias tankesätt. Invandrare boendes i sverige kan enligt deras tänk ha sina "rötter" i sverige så fort de fått medborgarskap.
Citera
2021-05-29, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende

Det finns Hazarer i varje stad och håla!
Citera
2021-05-29, 22:03
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ja droger finns naturligtvis i överflöd i detta land, det vet jag, men sätter ändå min enda potatis på att det handlade om en misslyckad knarkaffär av något slag. Sen huruvida personerna ”från landet” hamnade just på k-holmen av alla ställen vete gudarna.
Byggt på vad? Ditt vänstertrollande eller har du några sakliga skäl till att bråket utlöstes av drogaffärer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in