2021-05-28, 20:44
Medlem
Schemebirds avatar
*skadade

Larmet kom in klockan 20.14. Två personer ska då ha knivskurits utomhus i korsningen St Eriksgatan och Fleminggatan, i närheten av Västermalmsgallerian.

Enligt uppgifter till Aftonbladet rubriceras händelsen som mordförsök.

– Det kom in som larm om bråk. Vi är på på plats med flera patruller och ambulans, säger Åsa Wallentin på Stockholmspolisen, och fortsätter:

–Enligt tidiga uppgifter är två personer skadade och några personer har setts lämna platsen. Vi söker efter gärningspersoner, vi har vissa signalement och hör vittnen på platsen nu.

Vad som har föranlett brottet är oklart, likaså skadeläget för de två målsägandena
Citera
2021-05-28, 20:53
Medlem
Schemebirds avatar
http://imgur.com/a/ylEbN2U
Citera
2021-05-28, 20:55
Ena är död den andra klarar sig inte svår skadad.. vad jag har sett iaf från 10 meters avstånd
Citera
2021-05-28, 20:56
Medlem
Schemebirds avatar
Var själv i närheten, var den ena verkligen död?
Citera
2021-05-28, 20:56
Medlem
Sjukt polispådrag på platsen, poliser leder trafiken genom korsningen. En vit kvinna låg på marken med ansiktet nedåt med sjukvårdare över sig mittemot entrén vid 20:45, oklart om hon var skadad eller i chock.

Poliser över hela Kungsholmen. På Västerbron såg det ut som det förbereddes för kontroll, civilpolis på platsen som stod i motsatt körriktning.

Känns som ett riktat angrepp, eller att förövaren och offret är bekanta. Ett vansinnedåd hade skapat större skada en fredagskväll mitt på Kungsholmen.
Citera
2021-05-28, 20:58
Medlem
Åkte förbi, ambulansen kasta in någon kriminell tatuerad lakritstomte i ambulans, tyvärr inte död, så min kväll blev förstörd
Citera
2021-05-28, 20:59
Medlem
Schemebirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktingboende
Enligt säkra källor var det två välkända amfetaminnarkomaner från Enskede gård, Alfons och Jerry, de som vet, de vet...

Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Sjukt polispådrag på platsen, poliser leder trafiken genom korsningen. En vit kvinna låg på marken med ansiktet nedåt med sjukvårdare över sig mittemot entrén vid 20:45, oklart om hon var skadad eller i chock.

Poliser över hela Kungsholmen. På Västerbron såg det ut som det förbereddes för kontroll, civilpolis på platsen som stod i motsatt körriktning.

Känns som ett riktat angrepp, eller att förövaren och offret är bekanta. Ett vansinnedåd hade skapat större skada en fredagskväll mitt på Kungsholmen.

Exakt min reflektion. Ett galet pådrag. Brottsliga kändisar?
Citera
2021-05-28, 20:59
Medlem
Ja dom stod med fullt pådrag vid dörrarna med någon, såg inte så jättebra ut
Citera
2021-05-28, 21:00
GM 3 personer 2 killar en tjej sprang från platsen in till Tunnelbanan
Citera
2021-05-28, 21:04
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat: