2021-05-27, 19:54
Medlem
Jag undrar om det är nån som minns mannen utklädd till ninja som högg ner nån (eller flera) i en hiss på Flemmingsgatan för 10-15 (kan va 20 också) år sen. Jag är nästan helt säker på att jag inte drömt ihop detta, men jag kan ju såklart ha fel. Jag försöker googla på det men jag har för lite att gå på.
Har dragit historien på middagar i åratal och behöver hjälp. Jag har investerat onödigt mycket prestige i detta!
haha
Citera
2021-05-27, 20:07
Medlem
Farbaute666s avatar
En "hissninja" borde vi fortfarande höra prat om i det här landet. Minns lasermannen, laserturken med flera.

Kan inte komma ihåg någon sådan händelse själv, men det betyder inte att du har fel.
Citera
2021-05-27, 20:08
Medlem
Detta?

https://www.expressen.se/nyheter/33-...-samurajsvard/

Isf googlade jag fram det på 5 sek utifrån din beskrivning.
Senast redigerad av meetthefockers 2021-05-27 kl. 20:11.
Citera
2021-05-27, 20:17
Medlem
Yes! Det var snabbt fixat! 2003 var det ju. Tror nån av mitti-blaskorna skrev om en ninja. Frånskild bankman med psykisk ohälsa hugger villt med postordersvärd. Tack igen!!!
Citera
2021-05-27, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeranHaegg
Yes! Det var snabbt fixat! 2003 var det ju. Tror nån av mitti-blaskorna skrev om en ninja. Frånskild bankman med psykisk ohälsa hugger villt med postordersvärd. Tack igen!!!

Men jag har svårt att förstå att du har lyckats roa på middagar i åratal med denna rätt bleka historia.
Finns ju betydligt mer roande av denna sort.
Citera
2021-05-27, 20:22
Medlem
https://zenzafacta.wordpress.com/201...n-2003-var-en/

Citat:
Vid husrannsakan i mannens lägenhet hittade polisen en mängd olika kampsportsvapen. Han ska ha visat stort intresse för kampsport och samurajsvärd.
”Han har alltid varit lite macho och väldigt intresserad av Carl Hamilton”, enligt en f.d. skolkamrat. En orsak till samurajattacken kan vara att han inte tagit sina mediciner.

Rättsläkaren skrev i sin bedömning att mannen bör dömas till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning. I länsrätten krävde 33-åringen att få släppas fri, men domstolen avslog hans överklagan och beslutade att 33-åringen var i behov av tvångsvård dygnet runt i upp till fyra månader på grund av sitt tillstånd.
Citera
2021-05-27, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Men jag har svårt att förstå att du har lyckats roa på middagar i åratal med denna rätt bleka historia.
Finns ju betydligt mer roande av denna sort.

Du är inte bara bra på att googla, du vet vad som roar mina vänner också... Jag borde nog prova att köpa några postordersvärd innan jag gör mig rolig på nästa middag
Citera
2021-05-28, 13:56
Medlem
I Värmland, specifikt Karlskoga har vi stor erfarenhet av ninjor 😅
Citera
2021-06-01, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elcielo
I Värmland, specifikt Karlskoga har vi stor erfarenhet av ninjor 😅
Nja... När Mats Helge behövde ninjor 1984 kom de flesta från Södermalm, närmare bestämt från Bo F Munthes Ninja Center på Havregatan. Straight from the source...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in