2021-06-20, 18:29
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det beror förstås på storleken på investeringen.

Citat:
Ursprungligen postat av Jabbe08
Beror på vad investeringen kostade?
Stor skillnad om man investerat 1 miljon eller 100 miljoner.... Men ok 1 Månadslön är ju ok.....

Tror man brukar räkna någonstans runt 25k per kvadratmeter bostadsyta. Säg att ett hus med 30 lägenheter på 50 kvadratmeter styck kostade 40 mille att bygga, ägarna gör en 30k vinst i månaden = 360k om året. Husets konstruktionskostnad har betalt av sig på 111 år och då har dom fortfarande huset kvar att sälja.

Jag säger inte att fastigheter är snabba pengar, men det är rätt säkra pengar och det finns en avkastning som är ganska signifikant.
Citera
2021-06-20, 18:30
Medlem
Talespins avatar
Det finns egentligen bara tre möjligheter nu

1. Vänstern blir dörrmatta åt liberaler.

2. Liberaler blir dörrmatta åt vänstern.

3. Extraval.

Vilket alternativ blir det?
Senast redigerad av Talespin 2021-06-20 kl. 18:47.
Citera
Medlem
tcfmogs avatar
Många krav på att C och V ska kompromissa, inga krav på S att kompromissa. Varför utkräver ingen ansvar av S? Det är trots allt i första hand deras fel, som regeringsparti, att det är en regeringskris.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det här har du naturligtvis helt rätt i, och detta ökar dessutom L's chanser 2022.

Exakt. Det var därför som Sabuni var tydlig med att påpeka att Jöken upphör i samma ögonblick som regeringen avgår eller röstas bort.
Citera
2021-06-20, 18:31
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det här har du naturligtvis helt rätt i, och detta ökar dessutom L's chanser 2022.

Det finns ingen framtid för Judas, än mindre för dubbel-Judas, ingen vill ha en sådan kompis i närheten.
Citera
2021-06-20, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
För Miljöpartiet det gäller att sitta stilla i båten och tysta så de inte får skulden och hamnar under 4% spärren.
Ja of topic nu men inte en enda kritisk artikel mot Märta. Hade hon /MP skött jobbet bättre hade ju S inte behövt driva igenom marknadshyror.
Stefans regeringskris beror ju på åratal av inkompetens
Citera
2021-06-20, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Försvagad i den meningen att L kommer att lämna skutan. Underlaget inklusive vilden Kakabaveh blir då bara 175 mandat, och Jöken förpassas till historiens skräphög. C tvingas acceptera att V får inflytande på regeringens politik fram till valet 2022.

Som jag skrev ovan: efter Jöken kommer Röken (V + C + S + MP).
Åh okej, då missförstod jag, jag trodde du menade att det skulle ske någon västentlig förändring. Jag tror du är den enda personen på det här forumet som bryr dig om vad ett parti vars mandat aldrig behövdes för att regera och som ändå kommer åka ut med arslet först vid nästa val trycker på för knappar i riksdagen. L har hela tiden varit ett meningslöst bihang på Januariöverenskommelsen. De kunde ha hoppat av förra året och jag hade inte brytt mig.

Frågan är ju om V:s inflytande på regeringen förändras, och där tror jag svaret är nej. Man kan bara hålla lekstuga så länge, att rösta bort regeringen för att tillsätta exakt samma regering igen kommer inte vara förtroendeingivande på sikt. Och V befinner sig i slutändan i samma situation som man alltid gjort. S-regeringen kan alltid vända sig till höger för att få igenom förslag som för landet i riktning mot höger, och för V att vända sig till oppositionen för att faktiskt bedriva politik är inte ett alternativ.
Citera
2021-06-20, 18:33
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Många krav på att C och V ska kompromissa, inga krav på S att kompromissa. Varför utkräver ingen ansvar av S? Det är trots allt i första hand deras fel, som regeringsparti, att det är en regeringskris.

Det är ju C och V som drar åt olika håll, så det är de som i så fall måste kompromissa. hade S fått bestämma hade den har frågan aldrig kommit upp på dagordningen.
Citera
2021-06-20, 18:34
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1423zZ
Migranterna kommer inte sållas bort. Bara de andra.
Fastighetsägarna vill inte ha dem eller andra bidragstagare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Vad skall V och C samarbeta om??

Det finns ju inget.

V står för Nordkorea-politik.
C står för Sydkorea-politik.

Finns inget de kan komma överens om.

Båda älskar EU och har liknande åsikter när det kommer till migration och integration,
även när det kommer till miljö vill dom liknande
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det finns ingen framtid för Judas, än mindre för dubbel-Judas, ingen vill ha en sådan kompis i närheten.

Det återstår att se.
Citera
Medlem
Frågan är ju om inte deta är ett hopkok av s och v.
Socialdemokraterna har fått igenom sina förslag och vill inte ha marknads hyror i grunden. Tror att tanken är att man nu ska dumpa januari upplägget och dom punkter som är kvar och genomföra och på så sätt blåsa c och l på sina förslag. Man använder Vänsterpartiet som murbräcka för att spräcka överenskommelsen.

Tror deta har varit taktiken redan från början. Det kommer vara katastrof och vara regering i nästa valrörelse med allt har gått riktigt dåligt för landet.

Tror man bara kommer låta det bli nya talman rundor ända till nästa val. Eller så lämnar man över till kristersson som får skulden för alla problem i valrörelsen sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in