2021-06-20, 18:22
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Vad skall V och C samarbeta om??

Det finns ju inget.

V står för Nordkorea-politik.
C står för Sydkorea-politik.

Finns inget de kan komma överens om.

Varför valde då C att göra sig beroende av V, det var väl ytterst korkat, tycker du inte det?
Citera
2021-06-20, 18:22
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CWG
"Regeringslögnen avslöjad: Marknadshyra förbereds i hela beståndet"

"Men vid en närmare titt på regeringens eget dokument visar det sig att Stefan Löfven inte berättar sanningen för svenska folket. I*Statens offentliga utredning 2021:50*kan man bland annat läsa att fri hyressättning även ska gälla lägenheter som har genomgått omfattande renoveringar."

https://aktuelltfokus.se/regeringslognen-avslojad-marknadshyra-forbereds-i-hela-bestandet/

Se där ja.., skrev detta för ett par timmar sedan i tråden :

Sätter nog även en peng på att en framtida tanke är att tex kommuner "renoverar" äldre lägenheter (dvs lite nya tapeter, dörrar etc) så kommer det att bli även marknadshyror för en liten investering.

Då verkar det gå snabbare än vad man trott då. Sedan skulle ju Löfven i framtiden bara hojta om : "-det gäller lägenheter som har genomgått omfattade renoveringar".

Bara lögn och bs ifrån den munnen.
Citera
2021-06-20, 18:23
Medlem
Vryzass avatar
Citat:

Det finns ju inget.

Det är ju därför regeringen nu faller? Vi vuxna försöker prata till dig som ett barn men du förstår ju inte. Denna regering har hela tiden regerat på V's benådan, nu försvann den och med den försvinner lille Lööf.

N-n-n-n-n-n-n-n-n-n-n-nordkorea!!!!!
Citera
Medlem
Jag hoppas det blir nyval, vi har alla tröttnat på att prata om corona känns det som och resa är fortfarande lite knepigt så nu har alla tid att prata om politik för en gångs skull.

kanske blir mer seriöst denna gång, i så fall?
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Hur tänker du dig rent konkret att en regering som sitter kvar skulle försvagas? Ska V rösta fram en M+KD-budget?

Mitt proffstips är att när cirkusen är över kommer vi vara tillbaka exakt där vi började. Jag hoppas bara att det blir kortvarigt.

Försvagad i den meningen att L kommer att lämna skutan. Underlaget inklusive vilden Kakabaveh blir då bara 175 mandat, och Jöken förpassas till historiens skräphög. C tvingas acceptera att V får inflytande på regeringens politik fram till valet 2022.

Som jag skrev ovan: efter Jöken kommer Röken (V + C + S + MP).
Citera
2021-06-20, 18:24
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Om inte spinndoktorn Löfven kommer på en genial lösning och V genomför detta in i planket, ja då är V de STOOORA vinnarna och kommer gå över 12% innan årets slut, i opinionsundersökningarna... Nästan så att jag själv börjar gilla Dagostar för hennes politiska mod (vi får väl se) och att hon förhoppningsvis är villig att fälla S och Löfven (vi får väl se), samt då dra med sig särskilt C och Lööf, i fallet.

Go, Dagostar!!!
Citera
Medlem
Yayois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Det finns inga större vinster för V att hämta hem den här mandatperioden jämfört med det de kan vinna nästa mandatperiod om de visat att de inte är en dörrmatta och det enda trovärdiga vänsteralternativet. Det lockar väljare.

Din argumentation i det fetade är märklig eftersom grundproblemet här är ju att V förväntas driva S, MP, C och L politik genom att passivt rösta för den.

Jag ifrågasätter inte främst V:s agerande utan PM Nilsson idéer om hur C borde agera. Jag tycker V:s agerande är ansvarslöst men logiskt, sett till själva sakfrågan sker det naturligtvis utifrån deras intressen. Men de som inte delar deras uppfattning ska inte avkrävas att gå dem till mötes.
Senast redigerad av Yayoi 2021-06-20 kl. 18:27.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Varför släpar inte Stefan med sig Märta Stenevi på presskonferens? Varför är inte bostadsministern med och förklarar förslaget och möjligheterna.
Kan vi ha den genom tiderna mest anonyma ministern på en otroligt viktigt post.
Vi har havererat totalt med bostadsmarknaden men hon kan jobba vidare.

För Miljöpartiet det gäller att sitta stilla i båten och tysta så de inte får skulden och hamnar under 4% spärren.
Citera
2021-06-20, 18:25
Avslutad
Citat:

Det finns ju inget.

Ändå föredrar Lööf att samarbeta med kommunister istället för Moderater och Kristdemokrater.
Citera
2021-06-20, 18:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Försvagad i den meningen att L kommer att lämna skutan. Underlaget inklusive vilden Kakabaveh blir då bara 175 mandat, och Jöken förpassas till historiens skräphög. C tvingas acceptera att V får inflytande på regeringens politik fram till valet 2022.

Som jag skrev ovan: efter Jöken kommer Röken (V + C + S + MP).

Det här har du naturligtvis helt rätt i, och detta ökar dessutom L's chanser 2022.
Citera
2021-06-20, 18:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yayoi
Jag ifrågasätter inte främst V:s agerande utan PM Nilsson idéer om hur C borde agera. Jag tycker V:s agerande är ansvarslöst men logiskt, sett till själva sakfrågan sker det naturligtvis utifrån deras intressen. Men de som inte delar deras uppfattning ska inte avkrävas att gå dem till mötes.

Ingen avkräver att de går V till mötes, men gör de inte det så blir det misstroendeomröstning. Simpel matematik för alla utom vänsterliberaler.
Citera
2021-06-20, 18:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Jag tror att han avgår eller utlyser extraval.

V och C är alldeles för långt ifrån varandra.

Och vad händer sen menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in