2021-07-06, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Bygglov för altaner?
Senast jag byggde en altan krävdes inget bygglov alls bara den inte gick mer än 4 meter ut från huset.
Detta kan kanske dock variera på olika platser.

Det beror ju på lite.. exempelvis altan med tak kräver bygglov. Men jag har inte gått igenom propositionen som länkades. Tyckte bara det var så fånigt att vifta med..

Det ser inte alls ut som det avsovjetifierande manifest som trådens centerpartist försöker få det att att låta som.
Citera
2021-07-06, 22:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Det satt hårt inne och kom först efter att 175 mandat för JA hade säkrats, inte imponerande eller trovärdigt.

Precis vad jag tänkte, vänsterns vilde har sagt att hon släpper fram Löfven så först nu var det säkert att rösta rött. Vilken hjälte hon skulle bli om hon trycker rött bara för att djävlas med hela världen! Tänk frestelsen. "Just fuck off all of you!" och så trycker hon rött.
Citera
2021-07-06, 22:43
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Hur kommer V rösta? Det vore kul om de kunde rösta nej till både Löfven och Kristersson.

Ja jag skulle vilja se lite mer rebelliskhet från riksdagen generellt. Lite mer punk fuck the system.
Citera
2021-07-06, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Hur mycket fanns det kvar att genomföra av jöken? Kanske har C redan fått mycket av det de ville ha?

På ett sätt är de offer för extravalsprocessen då det denna gång inte finns tid att snickra på ett avtal, men samtidigt är det som du säger.

<Lööf> "Vad som helst, men inte Jimmie Åkesson."

Förlåt, jag ser nu att C har fått en del löften från S.

Löften som MP redan skjutit ned. Och deras jökavtal är struket av vänstern med S Goda minne. Snacka om att vänsterpartierna i Sverige har våldtagit och utnyttjat lööf och hennes dumhet. ” snubben trodde hon var cool, för hon hade en pistol” - lööfs svanesång
Citera
2021-07-06, 22:46
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Det beror ju på lite.. exempelvis altan med tak kräver bygglov. Men jag har inte gått igenom propositionen som länkades. Tyckte bara det var så fånigt att vifta med..

Det ser inte alls ut som det avsovjetifierande manifest som trådens centerpartist försöker få det att att låta som.

Ja precis, bygger man tak så krävs det.
Citera
2021-07-06, 22:49
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Det satt hårt inne och kom först efter att 175 mandat för JA hade säkrats, inte imponerande eller trovärdigt.

Dom måste ha satt dolken i sig själv i och med detta, hade det behövts så hade dom tryck gult imorgon, nu kan som du skriver trycka rött utan att det gör skillnad. Vem kan rösta på detta parti?. Klart schizofreni förbundets medlemmar kanske?, nu slogan inför valet en röst på L är som en lott du vet aldrig vad du får.
Citera
2021-07-06, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Sossarna med sin partiledare och partistyrelse är så rökta efter att vallokalerna stänger den 11 september 2022, klockan 20.00!
Du förbiser en sak.

Många svenskar har kärleken till sossarna i sitt DNA.

Om det så framkom att Steffe uppfann Coronaviruset, är tvillingbror med Trump, samt inhyser kaffeflickor i sin källare - så skulle folk ändå rösta på honom.
Citera
2021-07-06, 22:53
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Dom måste ha satt dolken i sig själv i och med detta, hade det behövts så hade dom tryck gult imorgon, nu kan som du skriver trycka rött utan att det gör skillnad. Vem kan rösta på detta parti?. Klart schizofreni förbundets medlemmar kanske?, nu slogan inför valet en röst på L är som en lott du vet aldrig vad du får.

Ja att som väljare inte kunna vara säker på vilken statsminister som ett parti röstar fram förrän omröstningen sker gör förstås att väldigt få vill rösta på ett sådant parti. Det måste vara väljare som skiter i politiken men då röstar man väl inte heller.
Citera
2021-07-06, 22:56
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror C är desperata att hålla kvar Löfven för att vinna tid. De måste få tid att positionera sig och välja en strategi och ett regeringsunderlag fram till valet 2022. Situationen har ändrats så mycket för dem när L har lämnat sosse-samarbetet så att de är ensamt borgerligt stödparti till de rödgröna. V har börjat ställa mer krav och t.o.m. MP har börjar trilskas. Vilket budskap skall de egentligen ha till väljarna? Hur skall de ställa sig till V om de skall kunna vara kvar i det rödgröna blocket? Eller skall de ställa sig helt utanför båda block?
Efter nästa val kommer Annie Lööf att ha firat 10 år som partiledare. Jag tror att hon avgår i början av år 2023. Sedan tar en ny partiledare vid och frågan är vilken riktning Centerpartiet tar då.
Citera
2021-07-06, 22:58
Medlem
Citat:
Ja precis, bygger man tak så krävs det.

Hur som helst min poäng är att nästintill ingen har läst JÖKen. Lööf kan stå och ljuga friskt om innehållet. Kalla det för liberala reformer man tvingar S till samtidigt som S har fått ett alibi för att genomföra ett par impopulära reformer. Dessutom är den största delen bara business as usual och floskler.
Citera
2021-07-06, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Du förbiser en sak.

Många svenskar har kärleken till sossarna i sitt DNA.

Om det så framkom att Steffe uppfann Coronaviruset, är tvillingbror med Trump, samt inhyser kaffeflickor i sin källare - så skulle folk ändå rösta på honom.

Håller helt med. Jag är snart 40. Redan i mina tonår märkte jag detta.

Folk lär sig via släkt och vänner att man ska rösta på socialdemokraterna. Därmed röstar många som inte har någon kunskap alls om politik eller kanske inte ens bryr sig om politik, på just socialdemokraterna.

Detta är mycket tråkigt. Det betyder att S har ett så stort stöd just på grund av vana, inte för att alla deras väljare tror och tycker att de faktiskt är det bästa partiet för vad de själva skulle vilja se hända i Sverige.
Citera
2021-07-06, 23:04
Medlem
HC47s avatar
Vilken jävla cirkus. C säger att det finns ett avtal med regeringen, men Mp säger att de inte har något sådant avtal. Samtidigt räknar Lööf iskallt med att Mp röstar grönt (vilket de säkert gör). Men inte ens inom Mp är man överens om hur läget är. Någon säger att man minsann kommer komma överens (för C har ju verkligen visat kompromissvilja...) och andra att det ser mörkt ut på den fronten och att man kanske hoppar av en regeringsbildning.

Sen har vi då Kakabaveh som, likt Sjöstedt, skrivit "en liten lapp" med Löfven. Sannolikt räknar Lööf iskallt med att den här lappen inte är skit värd och det inte är några problem att få Kakabaveh att tro att hon vunnit något, när inget kommer hända. Frågan är om hon kan rättfärdiga det, med tanke på hur jävla envis hon varit med att inte samarbeta med V. Visst, Kakabaveh är inte längre i V men flera punkterna hon lägger fram är definitivt vänsterförslag.

Hela den rödgröna röran är i kaos. Folk kommer tröttna på detta, oavsett om det blir en fortsättning på krisen imorgon eller en ny kris om några månader när det är budgetdags. M, Kd och SD skrattar hela vägen till valseger 2022.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in