2021-05-27, 09:57
Medlem
Har ett problem som gör mig galen..

Tar ofta skärmdumpar med "Klipp och skissa". Mycket smidigt med WIN+shift+S kombon. Problemet är att jag allt som oftast också vill skriva någon kommentar eller markera något innan jag exempelvis klistrar in detta i ett mail.

På min egen dator dyker det upp en notis om jag tagit en skärmdump och om jag klickar på den så kan jag direkt redigera bilden i "Klipp och skissa". På jobbdatorn däremot så dyker inte denna ruta upp. Istället måste jag starta Paint och klistra in mitt skärmklipp där för att kunna redigera. Inte ens om jag öppnar Klipp och skissa manuellt kan jag klistra in min skärmdump där. Jag kan bara redigera filer som jag sparat på disk. Jag får fn krupp och utslag av den här skiten!! Vad gör jag för fel?
Citera
2021-05-27, 10:17
Medlem
Löst! Mina inställningar förbjöd appar att skicka meddelanden, vilket nu är åtgärdat. Radera gärna min pinsamma tråd!
Citera
2021-05-27, 12:26
Medlem
MrBraxs avatar
Om du har möjlighet att installera program kan jag rekommendera ShareX, mycket mer avancerat än den inbyggda i Windows
Citera
2021-05-27, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Om du har möjlighet att installera program kan jag rekommendera ShareX, mycket mer avancerat än den inbyggda i Windows

Topp. Testar på min privata maskin. På jobbdatorn kan jag inte installera ett skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in