Det finns en krydda som kallas Paprika Smoked. Den luktade gott så jag plockade på mig en burk när jag var på ICA. Någon som har erfarenhet av denna? Något att ha?
Senast redigerad av Alfrid 2021-05-26 kl. 17:41.
Perfekt när du gör egen tacokrydda, även bra när du gör paella. Ett måste när du gör gulash, bra när du gör andra vardagsrätter som chili con carne eller korv stroganoff.
Senast redigerad av bul-11-33 2021-05-26 kl. 18:05.
Den är god och allt nemas problemas.
MEN, jag har en tendens att vara rätt generös med kryddor vilket inte funkar kanon med denna då den (iaf för mej) har en tendens att dominera lite väl mycket
Det finns en krydda som kallas Paprika Smoked. Den luktade gott så jag plockade på mig en burk när jag var på ICA. Någon som har erfarenhet av denna? Något att ha?
Jag är vanligtvis en simpel salt och peppar-kille, men smoked paprika är amazeballs! Älskar den. För några år sen kryddade jag allt utom tandkrämen med den.
Tycker de rökiga paprikakryddorna är väldigt goda men som någon nämnde tidigare att det finns en risk att röksmaken tar över. Mitt råd är att grunda med den rökiga och krydda vidare med söt eller stark paprikapulver alt bägge två.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!