Citat:
Ursprungligen postat av
GretaFlintstones
Men vänta nu, vore det inte bättre att vi faktiskt lagförde de kriminella och låste in de på heltid istället för att dalta med de kriminella och inskränka alla skötsammas frihet som nu?
Laglydiga ska under inga som helst omständigheter anpassa sig till kriminella slödder. Kriminella slödder ska slava åt de laglydiga.
I en bättre värld hade vi kunnat välja det ena eller det andra.
Jag tror att vi står på samma sida när det kommer till förhoppningar om de kriminellas framtid. Men när jag hör Axel Josefsson (kommunstyrelsens ordförande i gbg) berätta om hur Avenykrogarnas övergång till kontantfrihet lett till minskad kriminell verksamhet längs stråket föder det vissa tankefrön i mig.
Det har varit smärtat att ta hit och leva bland kriminella och jag befarar att det kommer att smärta att få bort dem, om det någonsin händer.
Jag tror inte att det är realistiskt att vi från och med nu kan bura in allt bus, jag tror att vi har en katt-råtta-lek som innebär att råttan hittar nya hål om katten blir för effektiv och att bekämpandet av detta skadedjur får ske pö om pö.
Om jag hade en byggt tidernas råttfälla hade jag inte behållit den för mig själv, men det har jag inte, jag hoppas snarare på vad som helst som kan störa utsugarna.