Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-24, 10:38
Medlem
Bluebeast72s avatar
ts kanske borde lära sig om hur illa trafikincidenter kan gå:

https://samnytt.se/gang-stampade-smabarnsfar-efter-trafikbrak-jag-ska-doda-javel/
Citera
2021-05-24, 10:44
Medlem
Du gör en sån omkörning och drar sen iväg i 160 blås - med familjen i bilen!?

Vilken idiot.

Jag är jäkligt trött på folk som kör så vårdslöst i trafiken. Det är nästan veckovis som jag ser incidenter som skulle kunna resultera i svåra olyckor. Oftast är det inte dåren som drabbas, utan oskyldiga bilister som håller på att bli offren.

Det är vidrigt att se hur lite respekt folk har för andras liv, och i det här fallet, till och med sin egen familj.

I övrigt hade jag en granne som brukade förfölja bilar och skrika efter folk som körde för fort eller inte gjorde som han ville. Han var en liten och svag gubbe som var fullkomligt kuvad för sin överviktiga fru. En riktig mes till man.

Han hade i alla fall som "hobby" att köra efter bilar som körde för fort. En gång var det en kvinna som körde över hastighetsbegränsningen nära en skola. Han blev förbannad och förföljde henne - in i kommunens slumområde.

Hon parkerar och han parkerar, i hopp om att kunna skälla ut henne. Han kliver ut, och inser att hon ringt sina bröder och kusiner. Mot honom kommer, enligt honom, 5-10 araber springandes och skrikande att han ska ge fan i deras syster. Han hoppar in i bilen och kör för fulla muggar hem.

Jag trodde aldrig att så små och timida män sysslade med att förfölja och trakassera folk i trafiken. Men jag antar att det är lätt att vara modig när man sitter i bilen - tills man blir konfronterad.
Citera
2021-05-24, 10:45
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatriarkJerusalem
Han gjorde ju det. Han ville köra 100 på 100-sträcka. Nollan som körde 80 förtjänade att köras om. Jag hade tagit regnumret och ringt upp idioten.
Den första omkörningen, ja.
Den andra gjordes ju för sent och för långsamt, och blev usel. Dessutom tittade ju inte TS på skyltarna, det står ju hur långt det är kvar tills de två filerna blir en, så det borde inte vara en överraskning.
Dessutom var ju inte vägen längre än att den slutade i en rondell en kortare bit fram.
Alltså borde han inte kört om bil 2.
Och inte låtit sig bli 'stressad', 2+1-vägar är bättre än vanliga landsvägar.
Citera
2021-05-24, 10:48
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
2+1 vägar är det ultimata beviset på att svenska politiker och beslutsfattare är inkompetenta och odugliga bortom all hjälp.

Konceptet 2-1 vägar är skapat för att hindra trafik genom att skapa en onaturlig trafikrytm, det är som TS skriver stressande för var människa med en fungerande hjärna.

Det ultimata beviset för att Sverige är ett idiotland är 2+1 vägen. Du hittar inte detta vansinniga vägkoncept med statligt skapade dödsfällor för att omintetgöra vägens grundfunktion någon annanstans i världen.

Det skänker visst hopp att svensk myndighetsidioti inte är attraktiv på världsmarknaden.
Du har inte kört bil i Italien, ser jag. Där finns (fanns, iallafall långt in på 90-talet) en italiensk variant av 2+1, det var 1+1 med gemensam mittfil, fritt att köra om från båda håll. Det var lite stressande.
Citera
2021-05-24, 10:59
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Du gjorde kanske en felaktig bedömning denna gång men förare som ligger 10 under när det är enfiligt och sedan gasar upp i tvåfiligt borde inte inneha körkort. Jag tolkar det som att föraren behöver en fil tillgodo i den övre hastigheten, antagligen för att den är osäker på ratten. En tickande bomb med andra ord. Sedan tycks folk inte veta hur farthållaren fungerar vilket är ett annat problem.
Citera
2021-05-24, 11:08
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Citera gärna det relevanta ur artikeln för oss som inte vill stödja samnytt med klick.
Ett bråk uppstod mellan två bilförare i Borås efter att de hade varit nära på att krocka. Efter glåpord mot varandra hotade en kvinnlig bilförare sin manliga motpart, ”du ska få se vad som händer”. Kort därefter samlades ett gäng män vid mannens bostad där de krossade en ruta och misshandlade honom brutalt. Mannen som höll på att dö av skadorna fick vårdas i respirator och familjen har tvingats fly med skyddad identitet – men gärningsmännen är fortfarande på fri fot. Nu åtalas kvinnan för anstiftan – hon misstänks ha beställt misshandeln från sin bosniska släkt.

Typ så, han blev halvt ihjälslagen, tvingats flytta o leva anonymt.
Citera
2021-05-24, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
2+1 vägar är det ultimata beviset på att svenska politiker och beslutsfattare är inkompetenta och odugliga bortom all hjälp.

Konceptet 2-1 vägar är skapat för att hindra trafik genom att skapa en onaturlig trafikrytm, det är som TS skriver stressande för var människa med en fungerande hjärna.

Det ultimata beviset för att Sverige är ett idiotland är 2+1 vägen. Du hittar inte detta vansinniga vägkoncept med statligt skapade dödsfällor för att omintetgöra vägens grundfunktion någon annanstans i världen.

Det skänker visst hopp att svensk myndighetsidioti inte är attraktiv på världsmarknaden.

Nu finns inte 2+1-vägar bara i Sverige. De finns till exempel i Polen där jag kört en del, problemet i Polen är att de inte har räcken/vajer så när du kör om så kommer någon polack som tycker hen kan bryta heldragen linje och köra om på mötandes fil.
Citera
2021-05-24, 11:45
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Du har inte kört bil i Italien, ser jag. Där finns (fanns, iallafall långt in på 90-talet) en italiensk variant av 2+1, det var 1+1 med gemensam mittfil, fritt att köra om från båda håll. Det var lite stressande.

Jodå har kört mycket bil i Italien.

Observera att italienarna inte är så korkade att dom satt upp livsfarliga wirar.

Vägar med en gemensam omkörningsfil i mitten är inte ovanlig och fungerar bra, finns gott om dessa exempelvis i Danmark.

Dessa 3-filiga vägar fanns före wirevansinnets tid även i Sverige............
Citera
2021-05-24, 11:56
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brejjan
Nu finns inte 2+1-vägar bara i Sverige. De finns till exempel i Polen där jag kört en del, problemet i Polen är att de inte har räcken/vajer så när du kör om så kommer någon polack som tycker hen kan bryta heldragen linje och köra om på mötandes fil.

Fast grejen är att det inte finns trafikfarliga wirar som i idiotlandet Sverige.

Polackerna är inte så korkade så att dom hindrar trafiken från att komma fram.
Troligen är polacker så pass mycket intelligentare, än medianpersonen inom offentlig sektor i Sverige, att dom förstår att vägar finns för att trafiken skall komma fram...........

Dessutom har Polen idag en infrastruktur som är betydligt bättre än Sverige.

Polackerna har byggt fina motorvägar där det går att köra fort och säkert.

Endast idioter kan komma på ide´n att byggar wirevägar istället för motorvägar.

I det enda land i världen där idioterna har den absoluta makten, och dessutom är ansvarsbefriade finns det givetvis mängder med 2+1 wirevägar.
Citera
2021-05-24, 13:07
Medlem
Så SJUKT! Men ja skitvägar är det, hatar dom också. Förstår ej syftet me dom..

Men iaf hur reagerade familjen? Märkte frugan att du hade han efter dig? :P
Citera
2021-05-24, 13:20
Medlem
brajzillas avatar
Jag har märkt att många kukhuvuden på dessa vägar gasar på när man försöker köra om sen om dom lyckas hindra en innan vägen smalnar av så krypkör dom igen... Rätt fascinerande med dessa småpåvar och vardagspoliser! man undrar hur det är ställt i huvudet på dom...
Citera
2021-05-24, 14:09
Medlem
miikoss avatar
Jag brukar lägga mig bakom och när vägen får två filer igen så brukar jag lägga i lägre växel och gasa förbi i 140 km/h, oftast så hinner de inte gasa upp igen för att förhindra omkörning.

Brukar dock undvika att köra om på slutet utav omkörningssträckan, utan väntar då hellre till nästa omkörningsfil.

Förstår inte varför man inte kan åka i ca 100 km/h på en 100-väg, utan måste ligga i 60-80 km/h vid enkelfil och sedan gasa till 110-130 km/h vid två filer.

De flesta brukar ge sig när de blivit omkörda. Några blir dock sura över att blivit omkörda, oftast har jag märkt det utav volvosubbar, Audi-sedan/cupe eller BMW. Oftast så har de kört i runt 60-70 km/h med mobilprat ser man när man kör om. Sedan har de avslutat samtalet och märkt att de väglusat och kommer då i 140 km/h och ska köra om tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in