Citat:
Ursprungligen postat av
fethorunge
Jag motionerar, dricker väldigt sällan, nu har det gått flera dagar sen fyllan och bakfyllan men ännu kan jag bli sjukt arg, mitt humör är helt enkelt i botten.... detta har hänt mig förut och det verkar komma i vågor, i perioder. En dag vaknar jag plötsligt så är det borta. Är jag bipolär eller nåt?
Det kan bero på flera olika saker, uppbyggd stress på jobbet/ privat som har fått dig att gå in i väggen, något i ditt liv som tar på dina krafter och sätter sig som mental utmattning, du orkar helt enkelt inte mer av ett upprepat negativt element i ditt liv. Någon arbetsuppgift eller person som tar på dina krafter. Trötthet leder till kort stubin.
Eller kemisk obalans i kroppen, vissa människor är känslig och svänger högt och lågt i humör efter de blir belönad av socker, koffein eller alkohol.
Testa att gå igenom om du behöver komma ifrån något/någon i ditt liv, prova att inte äta godis med socker och dricka kaffe med koffein ett par veckor.
Du kanske kan prova Magnesium, maxdos är 1000mg/ dag.
Bipolär, kanske. Om allt annat inte funkar, gå till en psykolog och prata lite. Inget fel med att gå till en psykolog, deras jobb är bokstavligen att reda ut psykologiska problem, att lyssna och se detaljer som man själv kan missa hos sig själv. Att gå till psykolog när man mår dåligt borde vara lika självklart som åka till en mekaniker när man har okänt problem på bilen.
Hoppas det löser sig.