2021-05-23, 15:24
Medlem
creepyones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Ok, det lät på följande inlägg som att dom inte sagt något om det. Iaf, det är ju bra att dom är förstående, men försök lösa det så snart du kan. Det är inte givet att deras goda vilja förblir.

Nej jag vet det. Därför känns det lite jobbigt nu när det förmodligen kommer att bli 2 men jag ska ska försöka kolla om man kanske kan lägga upp en avbetalningsplan på typ 500 kr i månaden som tidigare postare skrev.
Citera
2021-05-23, 15:31
Medlem
creepyones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Dom värsta o största skojarna som är smarta blåååzeear alla Utom sina Hyresvärdar - de är de enda som får sina pengar i tid - o när det spårar ur o de sitter inne or whatever o behöver ny bostad o har betalningsanmärkningar kan de visa åratals av referenser från sina hyresvärdar

Det är mycket bättre att gå ner bland bögarna om man inte kan betala sin hyra i tid.

Sen kan man säga så här - vi lever i ett jävligt sjukt samhällssystem där samhälle stat/kommun o lagstiftnigen har tagit parti för de rika kapitalisthyresvärdarna som redan är miljardärer mot småfolket
som de skall respresentera.

TS hur stora är din hyresvärds årliga totalhyror för ALLA hus de har

Du verkar vara väldigt upprörd? Skit händer och jag är fullt medveten om att hyran är prio 1 men som sagt ibland går det som det går av olika andledningar och jag är knappast ensam i sverige om att släpa med 1 eller 2 hyror. Årliga totalhyror? Vet inte riktigt vad du mennar men om du mennar deras årliga budget för alla bostäder i den här stan så är den nog ganska så stor. Skulle nog säga mellan tummen och pekfingret att dom äger kanske uppåt 35-40% av alla bostäder i min stad
Senast redigerad av creepyone 2021-05-23 kl. 15:37.
Citera
2021-05-23, 15:32
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepyone
Nej jag vet det. Därför känns det lite jobbigt nu när det förmodligen kommer att bli 2 men jag ska ska försöka kolla om man kanske kan lägga upp en avbetalningsplan på typ 500 kr i månaden som tidigare postare skrev.
Får jag fråga varför du inte gjort det föregående 9 månader?
Citera
2021-05-23, 15:35
Medlem
creepyones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Får jag fråga varför du inte gjort det föregående 9 månader?

Bra fråga! Men efter allt har vart betalt har jag haft ca 1200 och leva på och då att chippa en röding extra på den sena hyran känns jävligt tungt och det blir jävligt knappert. Lever redan knappert på dom 1200 man har och leva för. men har bättre inkomst på väg men det är drygt 4 mån dit. Men har haft det tufft sista året därför har det blivit så här
Senast redigerad av creepyone 2021-05-23 kl. 15:40.
Citera
2021-05-23, 15:37
Medlem
sucuks avatar
Citat:

Vad du än gör så se till att hålla dialog med värden, juridiskt kan man vara rökt redan efter 1 veckas försening så din värd har otroligt stort tålamod.

Gör allt du kan för att betala hyran i tid nu och framöver, prio 1 annars kan du snart vara hemlös
Citera
2021-05-23, 15:38
Medlem
creepyones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Vad du än gör så se till att hålla dialog med värden, juridiskt kan man vara rökt redan efter 1 veckas försening så din värd har otroligt stort tålamod.

Gör allt du kan för att betala hyran i tid nu och framöver, prio 1 annars kan du snart vara hemlös

Jo jag vet ringer alltid hyres avdelningen varje månad och dom är sjukt trevliga absolut kommer jag hålla dialogen med dom. 👍
Citera
2021-05-23, 15:40
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Bra fråga! Men efter allt har vart betalt har jag haft ca 1200 och leva på och då att chippa en röding extra på den sena hyran känns jävligt tungt och det blir jävligt knappert. Lever redan knappert på 1200 man har och leva för. men har bättre inkomst på väg men det är drygt 4 mån dit. Så därför har det blivit så här
Okok, jag skulle verkligen råda dig att försöka låna ihop pengar till hyran av familj eller BRA vänner.

Att först släpa med hyran i 9 månader utan att betala av en krona på den för att sedan hamna efter med en till hade fått mitt tålamod att ta slut iaf.
Hoppas det löser sig för dig.
Citera
2021-05-23, 15:41
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Jo jag vet ringer alltid hyres avdelningen varje månad och dom är sjukt trevliga absolut kommer jag hålla dialogen med dom. 👍

Jag hade nog fan gjort vad som helst för att lösa problemet, har du ingen släkting som kan gå in och täcka denna akuta hyran för dig? Annars känns det som att det bara är en tidsfråga innan din värd tröttnar och sätter vräkningsbollen i rullning.
Citera
2021-05-23, 15:44
Medlem
creepyones avatar
Citat:
Okok, jag skulle verkligen råda dig att försöka låna ihop pengar till hyran av familj eller BRA vänner.

Att först släpa med hyran i 9 månader utan att betala av en krona på den för att sedan hamna efter med en till hade fått mitt tålamod att ta slut iaf.
Hoppas det löser sig för dig.

Grejjen är ju att jag alltid kommer ikapp om man säger som nu t.ex släpar jag med maj hyran som skulle vart betald i april den hyran betalar jag då in runt den 25:e denna månad och är då teoretiskt sett "ikapp" i ungefär 3 dar tills juni hyran ska in runt den 29 maj och då blir jag släpande med den tills månaden efter. Och det är så det har pågått jag har ingen hyra som gått helt obetald eller till inkasso eller kf
Citera
2021-05-23, 15:49
Medlem
creepyones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Jag hade nog fan gjort vad som helst för att lösa problemet, har du ingen släkting som kan gå in och täcka denna akuta hyran för dig? Annars känns det som att det bara är en tidsfråga innan din värd tröttnar och sätter vräkningsbollen i rullning.

Som sagt har bättre inkomst på väg men det är ca 4 månader dit och innan det så kommer jag tyvärr hinna att hamna efter med en till och ha 2 släpandes. Men ska förklara detta för värden och hoppas att dom går med på det. Men det känns jobbigt så klart. Och har ingen som kan hjälpa för ens jag kan hjälpa mig själv om 4 månader. Men vi håller tummarna.
Citera
2021-05-23, 15:49
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Grejjen är ju att jag alltid kommer ikapp om man säger som nu t.ex släpar jag med maj hyran som skulle vart betald i april den hyran betalar jag då in runt den 25:e denna månad och är då teoretiskt sett "ikapp" i ungefär 3 dar tills juni hyran ska in runt den 29 maj och då blir jag släpande med den tills månaden efter. Och det är så det har pågått jag har ingen hyra som gått helt obetald eller till inkasso eller kf

Det är inte oss du ska övertyga...kan bara säga att du leker med elden just nu.

edit: och efter 9 månader skulle jag mer säga att du ALDRIG kommer ikapp med hyran...och nu kommer du ligga efter med ytterligare en... så jag vet inte om du försöker lura dig själv med ditt resonemang.
Citera
2021-05-23, 15:51
Medlem
creepyones avatar
Citat:
Det är inte oss du ska övertyga...kan bara säga att du leker med elden just nu.

Nej nej jag försöker inte övertyga nån försökte bara förklara för dig hur det har sett ut jo jag vet det fullt medveten om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in