• 4
  • 5
2021-05-23, 19:16
Medlem
Skalle-Per13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepyone
Jo till saken hör att jag vet 2 personer som bor i dom sämre delarna av stan men vi har samma hyresvärd och som jag skrev tidigare så är det den största värden i stan. Så dom äger bostäder över allt typ. Iallafall en av dessa ligger efter med 3 hyror och den andra med 4 men han som låg efter med 4 väntar nu på vräkning om inte soc går in. Andvänder dom lite som referens just för att vi har samma hyresvärd.

Inte för att jag känner mig lung att nu hamna efter med en till altså 2 för mig. Men som sagt kan finnas lite marginal ändå det kommer att lösa sig men det är 4 månader bort som sagt vill verkligen inte bli satt på gatan men jag gör så gott jag kan fram tills dess som jag har skrivit till andra postare i tråden. Och håller fortsatt god dialog med min värd

Nu har jag läst igenom tråden. Alltså, du jämför dig med personer som bor i ghettot och är ännu sämre på att betala hyra än du? Skärpning.

Det vet du säkert redan, men att inte betala hyran är det bästa sättet att bli av med en lägenhet. Hur länge din hyresvärd låter dig ligga efter är helt omöjligt att svara på. Det du ska fundera på är hur du ska komma ikapp med hyran/hyrorna. Börja samla burkar och lägg ut annonser på saker som du ska sälja redan ikväll.

"Chippa in en röding i månan". Snälla, vi är i ekonomiforumet inte drogakuten.
Citera
2021-05-23, 19:33
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Absolut just nu har jag inga räkningar som jag släpar med det är "bara" hyran jag har. Vet att den är den viktigaste dock. Men ska göra så gott jag kan för att försöka lösa det.

Släpa INTE med två hyror. Det kommer sluta illa!

Red genast upp din ekonomi.
Gå till soc om du inte får in några pengar. Sluta köp allt. Lev på havregrynsgröt.
Citera
2021-05-23, 19:35
Medlem
creepyones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skalle-Per13
Nu har jag läst igenom tråden. Alltså, du jämför dig med personer som bor i ghettot och är ännu sämre på att betala hyra än du? Skärpning.

Det vet du säkert redan, men att inte betala hyran är det bästa sättet att bli av med en lägenhet. Hur länge din hyresvärd låter dig ligga efter är helt omöjligt att svara på. Det du ska fundera på är hur du ska komma ikapp med hyran/hyrorna. Börja samla burkar och lägg ut annonser på saker som du ska sälja redan ikväll.

"Chippa in en röding i månan". Snälla, vi är i ekonomiforumet inte drogakuten.

Jag jämförde just för att vi hade samma hyresvärd för att det skulle kunna ge ett hum om hur "hårda" dom är inget annat och ursäkta mitt ordval.

"Betala en femhundring i månaden" låter det bättre i herrns öron?
Citera
2021-05-23, 19:36
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Stå på egna fötter? nu är det som så att jag har bott här över 5 år och aldrig varit sen med hyran tills för 9 månader sen då det gick lite utför med just den biten men va skönt att du aldrig har haft en motgång i ditt liv du är helt perfekt kan jag tänka mig👍😊

Vi vanliga vuxna har pengar undanstopade och vi vet att det är bättre att elräkningen och alla andra går till kronofogden än att hamna efter ens ett par dagar med hyran...
Citera
2021-05-23, 19:39
Medlem
creepyones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Vi vanliga vuxna har pengar undanstopade och vi vet att det är bättre att elräkningen och alla andra går till kronofogden än att hamna efter ens ett par dagar med hyran...

Förstår inte riktigt vad du mennar med vi "vanliga" vuxna sätter du mig i nått fack eller? Alla har inte en buffert det finns många som lever fattigt i sverige på sjukpening soc aktivitetsersättning aktivitetsstöd a-kassa osv osv listan kan göras lång vem är du att döma många går arbetslösa också. Bara för att du har ett vanligt 7 till 16 kneg och en buffert på några tusen undanstoppat så har inte alla det. Sen vad DU tycker om det är din personliga åsikt.
Citera
2021-05-23, 19:52
Medlem
Citat:
Förstår inte riktigt vad du mennar med vi "vanliga" vuxna sätter du mig i nått fack eller? Alla har inte en buffert det finns många som lever fattigt i sverige på sjukpening soc aktivitetsersättning aktivitetsstöd a-kassa osv osv listan kan göras lång vem är du att döma många går arbetslösa också. Bara för att du har ett vanligt 7 till 16 kneg och en buffert på några tusen undanstoppat så har inte alla det. Sen vad DU tycker om det är din personliga åsikt.

Det är väl ingen ursäkt? Alla ersättningar du räknar upp klarar man mer än väl att betala hyran på och mer därtill. Du måste inse att det är du som är problemet (när det gäller din ekonomi) och ingen annan.

Och buffert på några tusen? Minst två hyror (+ övriga utgifter) är att rekommendera. Då har man pengar ifall det skiter sig.
Citera
2021-05-23, 20:16
Medlem
creepyones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolumFortistEst
Det är väl ingen ursäkt? Alla ersättningar du räknar upp klarar man mer än väl att betala hyran på och mer därtill. Du måste inse att det är du som är problemet (när det gäller din ekonomi) och ingen annan.

Och buffert på några tusen? Minst två hyror (+ övriga utgifter) är att rekommendera. Då har man pengar ifall det skiter sig.

Har aldrig sagt att problemet är nån annans än mitt eget. Men det kan skita sig ekonomisk ibland och så är det med det. Ja självklart är en buffert att rekomendera men ibland går det inte att stoppa undan en sån buffert om man redan lever på små ören.

Och det jag efterfråga ursprungligen va om det fans folk eller folk som vart i samma sits och hur många hyror det rörde sig om som folk har legat efter med och vad the outcome har varit. har fått 2 svar i tråden och sen ett par vänliga själar som skrivit gott. Resten har bara vart vilken idiot man är skyll dig själv en normal vuxen ser till så man har buffert felet ligger hos dig osv osv. Verka bli väldigt problematiskt och upprört när folk även tittar vilken del man har hållt till i på forumet då döms man ut jääävligt fort. Gör inget allt gott tackar för svaren från dom som gett några vettiga.

Mod kan gärna låsa tråden nu kommer inget mer vettigt här ur ändå förutom en massa skit kastning✌

Mvh
Citera
2021-05-23, 20:56
Medlem
Skalle-Per13s avatar
Citat:
Jag jämförde just för att vi hade samma hyresvärd för att det skulle kunna ge ett hum om hur "hårda" dom är inget annat och ursäkta mitt ordval.

Jo visst men varför skulle de inte kunna göra en annan bedömning i ditt fall? Personerna du jämför med låter som socialfall och då kanske hyresvärden är "snällare".

Det är inte mig du ska be om ursäkt. Jag tycker att du redan ikväll ska börja jobba på att lösa hyran du ligger efter med. Inte försöka ta reda på hur många hyror du kan ligga efter med.

Citat:
"Betala en femhundring i månaden" låter det bättre i herrns öron?

Något bättre.
Citera
2021-05-23, 21:27
Medlem
Nej.

Betala hyran.
Den är viktigare än både knarkskulder och nöjen.

Bostadslös är inte kul.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in