Har tänkt MYCKET på detta också, min tanke är: (detta kan bli utdraget..)
Säg att jag har en passion för fotboll, jag tränar fotboll på hög nivå. Börjar sedan leva på detta och blir en Zlatan nummer två. Detta kanske är kul i några år, sedan blir det ett tvång och eventuellt ingenting som du bara kan lägga åt sidan heller pga kontrakt etc.
Likadant om du skulle vara e-sports proffs, kul i början sen blir det en s.k vardag också..
Tänker att pengar i drivor måste vara väldigt liknande, guld och gröna skogar i början och en bit framöver. Men när ingen annan har den fördelen, då måste du försörja dina vänner och bekanta för att de typ ska ha råd och skippa sina vardagliga beting för att hänga med dig. *ish
PewdiePie (svensk youtuber för de som missat)
Han har uppnåt nirvana utav sin karriär, han är störst på det han gör och han har inte längre engagemanget att hålla upp samma typ utav material. Han förklarar det själv, att plattformen han en gång vigde sitt liv till är inte den samma idag och heller inte han eller övriga världen.
Att han besitter astronomiska siffror utav tillgångar ekonomiskt men att han beskriver det som:
"jag vet att det låter klyshigt, men fram tills att man själv har uppnått ekonomiskt oberoendehet. Så förstår man inte hur lite pengar betyder. Pengar är verkligen inte allt" (grovt översatt till svenska ifrån engelska)
Men att det är med hjälp utav pengarna som han fått en annan syn på världen och hur hans finansiella omfång kan bidra till att göra den bättre. Det är väldigt fint och jag anser honom vara lite utav en Rollfigur inom många fack därav kanske denna anekdot.
Men summa summarum:
Jag hade gärna varit oberoende ekonomiskt, men det hade inte behövt va 1000 tziljoner utan kanske rimligen 10,12 kanske 15 miljoner. Det hade räckt gott för Mig och min familj att inte behöva oroa oss för framtiden, givetvis så skulle Jag inte kunna släppa allt helt. Men jag har svårt för att tro att jag skulle gå ned på 50% som så många säger på Kontoret. Det låter mest som något man vill chefen ska höra!
- Jag skulle säga upp mig,
- Starta ett eget företag där jag gjorde något jag tycker är kul och intressant.
- Bygga hus, med mark i rimlig mån.
- Investera stora delar av pengarna och återinvestera när tillfälle ges.
- Investera i barnens ekonomiska framtid
Nu vart det kanske lite långt, men det behövde väl komma ut

Ha de gott !