2021-05-24, 13:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Annaconda
Paloma Elsesser: https://en.wikipedia.org/wiki/Paloma_Elsesser

För H&M är det naturligtvis bara business.
Hennes bror är Sage Elsesser.

Klassiska cool kids.
Senast redigerad av Kompani 2021-05-24 kl. 13:42.
Citera
2021-05-25, 10:46
Medlem
Voffsingens avatar
Modeller i reklam ska i normalfallet framställa målgruppen som de själva skulle vilja se sig. Så vem i Sverige vill vara en fet negress som ser ut som en strandad val? Sen när kom H&M på att förtestning av kampanjer var ett överflödigt inslag i kampanjplaneringen?
Citera
2021-05-25, 12:06
Medlem
LucNNs avatar
Jag hade "lagat" henne alla dagar i veckan. Men jag bifaller anti-marxistiskt hat så hata på gottfolk!
Citera
2021-05-25, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
Suck...
Jag får nog påpeka igen att ingen kommer att vilja gå upp i vikt på grund av en reklamfilm.

Ni bevisar ju bara att mulliga modeller behövs för att motverka hatet och främja allas rätt till att få synas.
Handlar väl snarare om att inte uppmuntra till en skadlig kroppsvikt, just i dessa tider i pandemin där vissa grupper (tjocka och speciellt mörka) drabbas mycket hårdare av covid-19 är det kanske fel tid att vissa en reklam där man säger "det är okej att se ut så här".

Ingen kommer gå upp i vikt nej, men färre kommer troligtvis gå ner i vikt om det blir socialt accepterat att vara överviktig.
Citera
2021-05-25, 18:03
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Handlar väl snarare om att inte uppmuntra till en skadlig kroppsvikt, just i dessa tider i pandemin där vissa grupper (tjocka och speciellt mörka) drabbas mycket hårdare av covid-19 är det kanske fel tid att vissa en reklam där man säger "det är okej att se ut så här".

Ingen kommer gå upp i vikt nej, men färre kommer troligtvis gå ner i vikt om det blir socialt accepterat att vara överviktig.
Så du tycker inte att det ska vara socialt accepterat att alla får se ut som de gör?
Senast redigerad av Chrisma 2021-05-25 kl. 18:07.
Citera
2021-05-25, 19:00
Medlem
Citat:
Så du tycker inte att det ska vara socialt accepterat att alla får se ut som de gör?
Så du tycker det är okej ifall det hade varit pinnsmala modeller med uppenbar anorexia i reklamen?
Citera
2021-05-25, 19:01
Medlem
Fria Tider har gjort en artikel om tråden och citerat de bästa användarna:

https://www.friatider.se/kritik-mot-hms-modellval
Citera
2021-06-07, 03:40
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Suck...
Jag får nog påpeka igen att ingen kommer att vilja gå upp i vikt på grund av en reklamfilm.

Ni bevisar ju bara att mulliga modeller behövs för att motverka hatet och främja allas rätt till att få synas.

Det heter feta. Man ska inte uppmuntra hälsovådligt leverne.
Citera
2021-06-07, 15:32
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Det heter feta. Man ska inte uppmuntra hälsovådligt leverne.
Suck...
Åter igen måste jag påpeka att ingen i västvärlden vill vara överviktig.
Om du bara såg hur stark smalhetsnormen är, så skulle du vara glad över den här reklamfilmen.
Att någon vill visa att alla inte ser likadana ut och att även minoriteter måste få synas.

Sedan visar nu också Fria Tider upp samma otrevliga sida som de flesta i den här tråden.
Så då vet jag att de kan dra dit pepparn växer också...
Senast redigerad av Chrisma 2021-06-07 kl. 15:38.
Citera
2021-06-07, 15:43
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Suck...
Åter igen måste jag påpeka att ingen i västvärlden vill vara överviktig.
Om du bara såg hur stark smalhetsnormen är, så skulle du vara glad över den här reklamfilmen.
Att någon vill visa att alla inte ser likadana ut och att även minoriteter måste få synas.

Sedan visar nu också Fria Tider upp samma otrevliga sida som de flesta i den här tråden.
Så då vet jag att de kan dra dit pepparn växer också...

Vräker man i sig hamburgare, pizza, läsk, chips, pommes, smågodis, kakor och liknande och är fet.. Då är det ett eget val ingenting annat. Alla Feta jag träffat på äter skitmat och just sådant som jag räknat upp ovan.

Ta en titt själv på närmaste hamburger bar.. Majoriteten är feta och arbetar på att bli än fetare.
Samma med de som springer och handlar pizza flera gånger i veckan eller vareviga helg.

Äter man sådan skit en eller flera gånger per vecka så BLIR man fet förr eller senare.. Lägg till stillasittande framför en dator eller med en telefon i handen så är fetman ett faktum och då är det som sagt självvalt..

De feta jag träffat vägrar att acceptera att de äter för mycket och tror sig "ha koll" på sin kroppsvikt..Rena skitsnacket och allvarlig förnekelse.
Citera
2021-06-07, 15:47
Medlem
Strandad val. Haha dom säljer nog mycket på den reklamen..... eller inte!

Vilken tjockis. Undrar hur man kan vara nöjd med sig själv och se ut sådär?

Säkert många som fnissar bakom hennes rygg, strandad val som hon är!
Citera
2021-06-07, 15:55
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Vräker man i sig hamburgare, pizza, läsk, chips, pommes, smågodis, kakor och liknande och är fet.. Då är det ett eget val ingenting annat. Alla Feta jag träffat på äter skitmat och just sådant som jag räknat upp ovan.

Ta en titt själv på närmaste hamburger bar.. Majoriteten är feta och arbetar på att bli än fetare.
Samma med de som springer och handlar pizza flera gånger i veckan eller vareviga helg.

Äter man sådan skit en eller flera gånger per vecka så BLIR man fet förr eller senare.. Lägg till stillasittande framför en dator eller med en telefon i handen så är fetman ett faktum och då är det som sagt självvalt..

De feta jag träffat vägrar att acceptera att de äter för mycket och tror sig "ha koll" på sin kroppsvikt..Rena skitsnacket och allvarlig förnekelse.
Du bevisar ju bara att du har någon aning om hur det är att vara överviktig.
Så då kan du sluta uttala dig om som om du visste allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in