2021-05-23, 21:28
Medlem
Tjoflos avatar
Såhär i Coronatider där hälsa är det viktigaste för att inte bli hårt drabbad är detta helt fel meddelande.
Citera
2021-05-23, 21:29
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Bara string som fattas skulle varit en 10:a då.

Blev lite sugen på chokladglass faktiskt.
Citera
2021-05-23, 21:42
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Du bestämmer lixom inte vem som har rätt och fel. Jag vet att ni kommunister gärna vill tro det och jo ni har ju kommit rätt långt på den diktatoriska vägen. Men ni kan aldrig få folk att tycka som er hur mkt ni än hotar. Ni kan aldrig tvinga oss att tycka och tänka enligt er sneda mall och det känns förbannat gött.
Varifrån har du fått att jag skulle vara kommunist?
Det har inget med kommunism att göra att de flesta av oss idag har lärt oss att acceptera att olika kroppstyper finns.

Det är nog snarare på sin plats att undra vad du och dina gelikar får ut av att trycka ner andra människor.
Senast redigerad av Chrisma 2021-05-23 kl. 21:45.
Citera
2021-05-23, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
Inlägg som detta visar bara på en stor okunskap och kryllar av fördomar.
Det har blivit så illa att jag knappt ens vet var jag ska börja...
Tycker du att vi som är överviktiga inte ska få handla kläder på H&M som alla andra?
Skulle det vara bättre om vi måste gå nakna tills vi gick ner i vikt, eller?
Jag kan dessutom försäkra dig att ingen vill bli överviktig.
Så det är bara löjligt att påstå att en reklamfilm med mulliga modeller skulle få någon smal att vilja bli tjock.
Däremot tycker jag att det är viktigt att alla kroppstyper får synas.
Och det är särskilt viktigt så länge som okunskap och fördomar hägrar som de gör i den här tråden.
Det är klart att överviktiga får handlar kläder precis vart de vill. Men det är konstant pk dårarna som tjatar om ideal när det är en slank tjej som visas. Då kanske vi som tycker det är ok skulle svarat "du kanske inte tycker smala skall gå handla kläder på hm". För att följa exakt samma irrelevanta argument.

Nej, jag vill heller inte ha några nedmagrade fotomodeller med ätstörningar lika lite som jag vill ha fläskmadamer av en viss hudfärg bara för att kvotera in den mest politiskt korrekta minoritet de vill ha för att vinna pk poäng.

Nej, in med normalt utseende på både kvinnor och män, en eller två celluliter här och där kan jag palla, men fan inga saker som bara flaggar osundhetstecken.

Kampen för många överviktiga, mulliga, feta eller fläskiga (spelar ingen roll vilket ord, vi menar samma sak) får kämpa med sin träning och kost och det är ett orättvist arbete eftersom gener spelar stol roll in i det hela, och även den påverkan man haft från hemmet, där inte sällan föräldrar har dålig kunskap.
Men det förändrar inte den bild som klädföretagen skall förmedla. Den skall vara sund och föredömlig. De feta kommer inte försvinna för det, men då är det väl bra att det finns alla storlekar.
Det tror jag nog alla redan vet om.

Och vadå, "få någon small att vilja bli mullig". Snacka om att totalt förlora förståelsen för hur normalisering fungerar i samhällelig påverkan. Det är ett förnekande av sundhetskultur och har inget med att någon aktivt och helt medvetet skall börja fetta till sig för att bli snygg, det tror jag nog de flesta i västvärlden ändå begriper, det handlar om en subtil påverkar av samhällets syn på sundhet.
Citera
2021-05-23, 22:36
Medlem
Citat:
Det är bra att man hyllar den naturliga kroppen.
Haha, förlåt mig, men "Naturliga kroppen".
Vart in i helvete är naturligt med ett överflödigt leverne i fjärrkontrollsåldern?
Citera
2021-05-23, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larswad
Haha, förlåt mig, men "Naturliga kroppen".
Vart in i helvete är naturligt med ett överflödigt leverne i fjärrkontrollsåldern?

Nog inte så mycket som är fake på henne.
Citera
2021-05-23, 23:00
Medlem
Citat:
Nog inte så mycket som är fake på henne.
Det behöver inte betyda att det är naturligt på ett bra sätt.
Citera
2021-05-23, 23:23
Moderator
HelgeBuks avatar
1. Den fetaste av dem är bara med en väldigt kort stund. Hon som syns mest är helt klart inte fetast, även om hon nog har 15 kg mer än hon behöver.

2. Osäker på exakt statistik för Sverige idag men närmare 50% är överviktiga så det är väl inte konstigt att man använder modeller som ser ut som vanligt folk. Att det inte var en enda(?) "vit" tjej var däremot lite konstigt för det är ju en stor majoritet i Sverige och säkert större delen av de länder där H&M huserar.
Citera
2021-05-24, 00:32
Den där reklamen var inte bra.
Kvinnor kan få för sig att det skulle vara normalt och friskt att vara överviktig.
Endast (kvinnliga) modeller med 20-35% kroppsfett borde få visas.
Hemskt att kvinnor skall vaggas in i bomull och behandlas som prinsessan på ärten.
Tänk om skitfeta män skulle göra reklam för badbrallor.
Hugaliga.
Mvh.
Senast redigerad av Vikingaman 2021-05-24 kl. 00:32. Anledning: Felstavning
Citera
2021-05-24, 01:55
Medlem
Jag har inga problem med H&M reklam mer än att det är feta fruntimmer som syns där vill de hålla på att vara pk så låt de vi män kan ju ändå sluta köpa kläder där för h&m har ändå inget snyggt så låt kärringarna ha sin skit butik ifred. Skulle jag vilja ha en fet kärring i helvete heller då skjuter jag mig istället.
Citera
2021-05-24, 02:57
Medlem
Är inte fattig white trash eller förortsbabbe så jag handlar inte på HM. Men om jag vore det skulle jag sluta handla där efter detta. Promota sjuklig fetma och sen utnyttja negrer politiskt. Patetiskt 🙄
Citera
2021-05-24, 12:41
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingaman
Den där reklamen var inte bra.
Kvinnor kan få för sig att det skulle vara normalt och friskt att vara överviktig.
Endast (kvinnliga) modeller med 20-35% kroppsfett borde få visas.
Hemskt att kvinnor skall vaggas in i bomull och behandlas som prinsessan på ärten.
Tänk om skitfeta män skulle göra reklam för badbrallor.
Hugaliga.
Mvh.

Suck...
Jag får nog påpeka igen att ingen kommer att vilja gå upp i vikt på grund av en reklamfilm.

Ni bevisar ju bara att mulliga modeller behövs för att motverka hatet och främja allas rätt till att få synas.
Senast redigerad av Chrisma 2021-05-24 kl. 12:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in