2006-05-29, 18:59
Medlem
Erik1974s avatar
Jag börjar med att reservera mig mot att detta ingått i en tidigare tråd, men jag har letat och inte hittat.

Jag fotar mestdels med Kodak high definition iso200. Det är den rullen jag fastnat för allra mest. Färgerna tycker jag blir perfekta (enda nackdelen är att det finns risk för överexponering vid soligt väder). Någon annan som har några erfarenheter av den rullen?

Orsak till att jag frågar är att den titt som tätt är slut och sällan att de vet om de kommer att köpa in fler för att den inte efterfrågas speciellt mycket. Vilken rulle kan mest motsvara denna? Jag gillar inte kodak gold!
Citera
2006-05-29, 19:55
Medlem
Men gillar du inte Fujis motsvarighet då?
Jag brukar använda den när jag plåtar på film, och i färg. Konsumentfilmen alltså, heter nåt kyrpiskt som jag naturligtvis inte kommer ihåg nu. Proffsfilmen i 800 är mkt fin också när man skall plåta musik.

Jag har fått intrycket att vad det gäller negativ färgfilm så ligger Kodak helt enkelt lite "efter" Fuji.

Det är dock möjligt att jagh inte alls är lika kräsen som du, jag har i princip varit nöjd med alla negativa färgfilmerna från de tre stora (Kodak, Fuji, Agfa)
Citera
2006-05-30, 06:36
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
fujifilms velvia på 50 asa har ju ypperliga egenskaper vad det gäller såväl upplösning som färgdjup. kodak hade tidigare en kodachrome på 50 eller 64 asa, men den har de ju lagt ner...
Citera
2006-05-30, 12:36
Medlem
Det där är dior .... Kodak HD är väl en negativ film....
Citera
2006-05-30, 20:08
Medlem
Slints avatar
köp kodak NC400. helt klart överlägsen andra negrullar.
Citera
2006-05-30, 20:29
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
köp kodak NC400. helt klart överlägsen andra negrullar.

Tack, ska prova den, plus några av de andra ni tipsat om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in