• 3
  • 4
2021-05-23, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Brukar väl numera vara kö utanför kondiset nu i Coronatider? Ett tag körde de med något partytält för försäljning utomhus.

https://www.sydsvenskan.se/2021-05-2...et-efter-dadet

Delar av gamla Gyllebogården huserar väl nu allehanda personer som socialen inhyser? Är väl bara A kåken som huserar gamlingar/dementa?
Något går inte ihop känns det som. Troligen inget vapen, mitt på förmiddagen, max 50 m från det välbesökta konditoriet som det alltid är kö utanför i dessa tider eftersom det bara får vara en kund i taget i butiken.

En våldtäkt som utförs fullt synligt med folk i närheten, antingen runt hörnet eller i fönsterna i huset eller gåendes på trottoaren. Inget skrik, ingenting? Det måste ändå ta några minuter att utföra en våldtäkt.

Det låter väldigt märkligt allting.
Citera
2021-05-23, 15:04
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss-serendipity
Något går inte ihop känns det som. Troligen inget vapen, mitt på förmiddagen, max 50 m från det välbesökta konditoriet som det alltid är kö utanför i dessa tider eftersom det bara får vara en kund i taget i butiken.

En våldtäkt som utförs fullt synligt med folk i närheten, antingen runt hörnet eller i fönsterna i huset eller gåendes på trottoaren. Inget skrik, ingenting? Det måste ändå ta några minuter att utföra en våldtäkt.

Det låter väldigt märkligt allting.
Rubriceras som våldtäkt. Grov våldtäkt kräver tydligen någon sorts vapen. Så obeväpnad GM.
Citera
2021-05-23, 15:19
Medlem
Citat:
Rubriceras som våldtäkt. Grov våldtäkt kräver tydligen någon sorts vapen. Så obeväpnad GM.

Nej, precis som jag skrev. Jag undrar hur det har lyckats att påbörja och genomföra en våldtäkt under dessa omständigheter helt öppet bland folk, utan skrik, där folk kan se från sina fönster, folk köar utanför kondiset, en hel del människor är ute med sina hundar och annat folk också i omlopp. Även om det är en återvändsgata så var det i början på gatan nära stora Bellevuevägen.
Citera
2021-05-23, 15:40
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss-serendipity
Nej, precis som jag skrev. Jag undrar hur det har lyckats att påbörja och genomföra en våldtäkt under dessa omständigheter helt öppet bland folk, utan skrik, där folk kan se från sina fönster, folk köar utanför kondiset, en hel del människor är ute med sina hundar och annat folk också i omlopp. Även om det är en återvändsgata så var det i början på gatan nära stora Bellevuevägen.
Instämmer. Platsen och tidpunkten är mysko. Hade förstått bättre om det var längre ned på gatan efter parkeringsplatsen. Rantar ju runt femtioelva pensionärer med sina hundar i den hörnan vid den tiden på dygnet.
Citera
2021-05-23, 17:46
Medlem
Som vanligt i Sverige, inget signalement så allmänheten kan försvara sig och vara beredda. Istället skall allt mörkläggas. Gärningsmännen är de riktiga "offren" istället för att avrättas.

Sen undrar jag om detta ens var en riktig våldtäkt (dvs där en man med våld kör in sin penis i en kvinnas slida och har samlag vaginalt med tvång). I Sverige är det våldtäkt för minsta grej. Korrupta idiotlandet Sverige så kan allt hända och inget hända. Platsen och tiden tyder på att det inte rör sig om riktig våldtäkt. Snarare misshandel och sexuellt ofredande. Vilket är hemskt också. Men vad gör GM ute i det fria? Sådana skall dödas. I Kina hade staten dödat kräket. I Sverige är det pizza och batikhäxor på socialen.
Citera
2021-05-23, 18:42
Medlem
Citat:
Det knepiga är ju att BO blir överfallen utomhus, men polisen letar i kåkens källare. Som någon skrev tidigare - det krävs tagg för att komma in i kåken.

Läskigt ju. Har en stalker som ringde på dörren tidigt en morgon. Gömde sig från tittögat. Undrade hur han kom in. Vet nu att det är ett tidningsbud.

Finns läskiga typer med tagg...
Citera
2021-05-23, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Är väl mitt utanför portarna till bostadshus? Ett otroligt populärt kondis runt hörnet bara.

Ja var säkert kö in. Brukar vara det på söndagar. Nu med Coronan står de utanför.
Tydligen ska GM ha dragit andra hållet, mot havet.
Citera
2021-05-23, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsd1703
Busslinjerna är inte så relevanta, våldtäktsmän och rånare cyklar nog helst för att fly platsen lättare.
På bara 10-15 minuters cykelavstånd så når man många härliga mångkulturella områden, vi får inte glömma att det är tack vare dessa områden med sina invånare som Malmö är den underbara och trygga staden den är idag.

Det är sant, tyvärr. Dock använder jag själv linje 1 rätt ofta och det är inte ovanligt att tidigt på lördagar/söndagar hamnar några drogpåverkade festprissar till andra sidan av stan.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in